Neuvolakäynnit HKI:ssä uudelleensynnyttäjillä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neuvoton"

Vieras
Hei,

Minkälaisia kokemuksia teillä muilla uudelleensynnyttäjillä on siitä, kuinka usein Helsingissä uudelleensynnyttäjille annetaan neuvola-aikoja? Kävin tänään neuvolassa ja meneillään on rv 30. Oletin, että tästä eteenpäin tsekkaus neuvolassa olisi kahden viikon välein. Sainkin vasta 6 viikon päähän lääkärin ajan ja sen jälkeen viikolla 38 olisi seuraava neuvola! Kuinka teillä muilla on ollut? Onko tarkasteltu 30 - 36 viikoilla?

Hieman kummastuttaa, voisko olla terkkarin erhe kyseessä?

koska tämän päivän puhelinaika neuvolaan kerkesi jo mennä :) ajattelin jos saisin faktatietoa joltakin, joka tietäisi helsingin tilanteen, kuinka usein aikoja on oikeus saada.

niitä aikoja ei tosiaan kauheesti jaella,mulla oli eka viikolla 7,seuraava viikolla 18 ja siitä eteenpäin taas vasta viikolla 30 ois ollut. onneks muutettiin tampereelle ! täällä neuvoloita on samalla lailla kun ensisynnyttäjällä. eka neuvolalääkäri on jo viikolla 14 jne..

Itsekkin toista odotan ja ymmärrän, että alkuraskaudesta seurataan meitä jo yhden lapsen omaavia harvemmin. Mutta kumma että lopussakin noin harvoin. Eihän se toista kertaa synnyttäneillä tarkoita automaattisesti sitä, että loppuraskauskin sujuu ilman ongelmia. Voihan raskausmyrkytyskin pahentua jo viikossa tai jos muuta ongelmia istukan kanssa, niin lapsen sykkeet heikentyä. Ja näitä ei välttämättä itse huomaa. Itse varsinais-suomesta, niin en teidän seudun tapoja tiedä. Nyt itsellä menossa rv29, viime viikolla oli lääkäri ja seuraava neuvolatädin tapaaminen on rv32

Minulla on ollut lopun ajan tarkastukset nyt rv 31, 33, 35, rv 36 lääkärin tarkastus, rv 38 ja rv 39. Neljäs lapsi tulossa ja aiemmat raskaudet ovat sujuneet ihan normaalisti kuten tämäkin.

Olisitteko kiinnostuneita yksityisistä ja ylimääräisitä neuvolakäynneistä, mikäli niitä olisi tarjolla? Tuntuuko, ettei uudelleen synnyttäjälle anneta riittävästi aikoja? Olisiko hyvä olla paikka, jossa voisi käydä tarkastuttamassa sydänäänet, kohdunsuun tilanteen tai muuta aina tarpeen tullen? Tai vaikka keskustella synnytykseen liittyen? - ihan vain ammattilaisena kyselen.

mua pikkasen ärsyttää tää pitkä väli neuvolakäynneissä..ekan kerran kävin 29.6 neuvolassa vkolla 8+6,sit ultrassa 20.7 ja nyt täs välis ei oo ollu mitään..ens to on rakenneultra,silloin vkoja 20 ja sit neuvola 28.9 vkolla 22.. :snotty:

Yhteistyössä