Neuvolakäynnit viimeisinä viikkoina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piika-äiti

Aktiivinen jäsen
31.12.2006
3 723
0
36
Tänään oli neuvola. Vauva oli toisen tädin mielestä raivotarjonnassa ja toisen mielestä perätilassa, ja tädit tutkivat ja selvittivät asentoa pitkäään, pyörryttävän pitkään.

Miten olette jaksaneet ne viimeisten viikkojen tutkimukset? Ainakin kun vauvan asennon kanssa on ollut mitä sattuu ja sydänäänet kuuluu milloin mistäkin ja tutkimus pitkittyy, niin itse meinaan väkisin pyörtyä siihen selälleni, koko huone lähtee pyörimään ja maailma keinuu monta tuntia neuvolan jälkeen. Meillä vielä neuvolan ultra hajosi ja ultraaminen, siis vauvan asennon tarkistamisen takia, on nyt kiven alla.

Jospa huomenna olisi parempi päivä. Ja eihän näitä neuvolakäyntejä raskauden aikana ennätä enää monia olla.

Piika-äiti

Millään en jaksaisi :)
Terveydenhoitaja on kyllä oikein mukava ja lapsetkin (2v ja 3v) tuppaavat pistämään ranttaliksi eikä niitä kotiinkaan voi jättää.
Nyt mulla on viimeinen kahden viikon tauko käynnillä, sitten kerta viikkoon.

Mulla on istukka etuseinässä eikä selällään oleminen tee pahaa ja sydänäänetkin kuuluneet pitkään suunnilleen samasta kohdasta, vauva on jo laskeutunut ja uskon että kiinnittynyt myös.

Sinä taidat olla muutaman viikon minua pidemmällä, täällä rv 35+.
Ensi viikolla on äitiyspolille aika synnytystapa-arvioon ja jos kaikki menee niin kuin toivoisin niin sitten seuraavalla viikolla meille jo vauva syntyisi.
Minä tuppaan hautomaan vauvat turhan suuriksi ja siksi sektion tilalle toivoisin käynnistystä jo rv 37+ viiikolle.

Mulla kieletttiin äitipolin taholta,että selällään ei saa kuunnella sydänääniä.Ne pitäs kuunnella kyljellään vauvan selkäpuolen ollessa yläällä....

Meidän neitosen sydänäänet sekos,kun niitä kuunneltiin selälteen.Selityksenä tuli,et selälteen olo painaa nivusien suuria verisuonia ja vauvan hapensaanti estyy masussa...

Voi jee. Kuullostaa hyvälle ja toivottavasti kaikki käy kuten toivot ja arvelet.

Minulle aikaisemmat synnytykset hoitanut mukava lääkäri sanoi, että tulet sitten vaiheessa 40+6, eihän se kuitenkaan sitä ennen synny jos et kaadu tai muuten satuta itseäsi, ja pidetään huoli, että vauva alkaa viimeistään silloin syntyä.

Ei hän pientä tulijaa lupaillut, arveli että 4200-4400 g painaisi siinä vaiheessa, eli samaa kokoa kuin edellisetkin. Nyt siis viikkoja 37+6.

Piika-äiti

Joo toi mitä Timotei sanoi pitää paikkaansa ja ihmettelen, ettei siitä tunnu kukaan tietävän. Ei myöskään meidän neuvolan täti, joka hyvä ettei kutsunut lanssia, kun mulla alkoi vauvan sydänäänet laskea selällään ollessa. Onneksi paikalla sattui olemaan myös lääkäri, joka selvensi asian laidan... Äitiyspolilla sanoivat myöhemmin ettei pitäisi oleilla pitkiä aikoja selällään ja mä tietysti olin juuri tehnyt sitä koska ei tullut huono olo tms.

Muuten kyllä ne viimeisten viikkojen ravaamiset neukulla oli yhtä tuskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Mulla kieletttiin äitipolin taholta,että selällään ei saa kuunnella sydänääniä...

Tahtoo kanssa että kielletään! Minun hapensaanti estyy, neuvola oli 12.00 ja minulla on vieläkin tukala olo ja silmissä vilisee. Itse asiassa niin tukala, että luultavasti alan kohta mittailemaan verenpaineen ja stikkaamaan valkuaiset pissasta ihan varmuuden vuoksi.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Mulla kieletttiin äitipolin taholta,että selällään ei saa kuunnella sydänääniä.Ne pitäs kuunnella kyljellään vauvan selkäpuolen ollessa yläällä....

Meidän neitosen sydänäänet sekos,kun niitä kuunneltiin selälteen.Selityksenä tuli,et selälteen olo painaa nivusien suuria verisuonia ja vauvan hapensaanti estyy masussa...

Jeps toi on ihan totta, et suuret verisuonet painuu kasaan jos äiti on selällään. Mulla rupee supisteleen heti jos makaan selälläni, kohtu ilmottaa et on paha olla.

Ei oo kamalan herkkua tää enää näin loppuvaiheessa. Laskettuun on kuukausi ja toisaalta se menee niin hitaasti ja toisaalta kauhistutaa, et kohta niitä on 2! Mitähän esikoinen mahtaa ollenkaan pienestä tykätä..

Yhteistyössä