Neuvolan käyrät ja pituuskasvu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaantui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaantui

Vieras
Meillä 5v tyttö ja tänään oltiin neuvolassa.Kaikki muuten ok ja testit meni hyvin,mutta pituutta oli tullut vähän 5cm(nyt 101cm) käyrät menee siis alaspäin.Neuvolatäti sano vain,että kattotaan sitten lääkärineuvolassa mennäänkö jatkotutkimuksiin.

Siis millasia ne on?Mistä voi johtua tuollanen "hidas pituuskasvu"?alko taas huolestuttamaan.Ei ne ongelmat vissiin koskaan helpota.Kaikki tieto otetaan vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Geeneistä! Aika lyhyt teidän neiti on, mutta ei se nii haittaa kuin pojilla. Onko ne tehneet ennustetta aikuispituudesta?

Ei oo tehty aiemmin ennustetta luultavasti tekevät,kun kyselivät meidän pituutta.Nyt mitattiin minä 163.5cm ja mies 174cm...ei mitään pitkiä.Meillä myös esikoinen (poika) ikäisiään huomattavasti lyhyempi.

Ettehän te itsekään mitään kovin pitkiä oo. Ei tarttis niiden aina heti huolestua. Lapsilla on noita kasvusykäyksiä, välillä ei. Meidän poika on 4, 5 v pituutta n. 111 cm. Itse olen 170,5 cm ja mies 186 cm. Tyttö oli 1,5 v nlassa 87 cm, eli aika pitkä neiti. Suvussammekin on pitkiä molemmin puolin.

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaantui:
Meillä 5v tyttö ja tänään oltiin neuvolassa.Kaikki muuten ok ja testit meni hyvin,mutta pituutta oli tullut vähän 5cm(nyt 101cm) käyrät menee siis alaspäin.Neuvolatäti sano vain,että kattotaan sitten lääkärineuvolassa mennäänkö jatkotutkimuksiin.

Siis millasia ne on?Mistä voi johtua tuollanen "hidas pituuskasvu"?alko taas huolestuttamaan.Ei ne ongelmat vissiin koskaan helpota.Kaikki tieto otetaan vastaan.

Meillä myös tyttö 5v ja tällä hetkellä 105 cm. Kerran ollaan jouduttu uusintakäynnille neuvolaan mitattavaksi mutta sen enempää ei pituutta ole neuvolassa ihmetelty. Molemmat vanhemmat olla lyhyitä ja pieni on tuo tyttökin. Välillä tytöllä on ollu stoppia kasvussa ja sitten on tullu kasvupyrähdys.

Aika lyhyt teidän tyttö, mun siskontyttö on 91 cm ja on 1v ja 10kk. mutta voihan se olla että pn vaan jotain tasaantumaa ja kiihtyy taas jossain vaiheessa. mun sisko ja sen mies ei kans oo mitään kamalan pitkiä.

joo kuulkaas ku meillä oli puoltoista vuotis neuvolas pituutta 92,5 ja painoo 16,9 ni laitettiin heti tutkimuksiin...kilpirauhas tutkimuksiin...eka käytii verikokeissa ja tänää käytii röngenissä räntgää vasemmas kämmenen ens kuussa sit lekuri...

Alkuperäinen kirjoittaja meilläki...:
joo kuulkaas ku meillä oli puoltoista vuotis neuvolas pituutta 92,5 ja painoo 16,9 ni laitettiin heti tutkimuksiin...kilpirauhas tutkimuksiin...eka käytii verikokeissa ja tänää käytii röngenissä räntgää vasemmas kämmenen ens kuussa sit lekuri...

mun 8v poika n. 155cm ja tutkimuksissa myös ravattu pienempänä, nyt "vain" kerran vuodessa kontrollissa. hänen isänsä 192cm

Yhteistyössä