neuvolan täti meni vaihtoo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusiomami-77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

uusiomami-77

Jäsen
21.02.2008
161
0
16
siis onneks saatiin vaihdettua.että ei nyt kenkää saanut :D
mutta tänä aamuna mentiin mieheni kanssa neuvola käynnille.oltiin jo puhuttu siitä seulasta, että en mene siihen.
täti sit kysy, että tehän kävitte siin seulassa johon minä vastasin, en minä en käynyt.emme halunneet.
niin tää täti alko kovaan ääneen "keskustelemaan" kuinka ajattelemattomia ollaan.tehdään yhteiskunnalle lisää huolta ja varojen menetystä.että ymmärretäänkö mimmoinen taaka vammainen lapsi on yhteiskunnalle?ja muuta "pientä kivaa".
mies nous ja sano, että tämä riitti hälle ja nappas minuu kädestä.käveli suoraan ajanvarukseen ja pyys varaamaan uudelle tädille ajan.nooh siitähän sit kunnon soppa synty.
tietenki se ajanvaruaksen täti kysy, että miks ja ku mies selitti tilanteen niin totta kai piti saada sen terveydenhoitajankin näkemys asiaan.siis se terveydenhoitaja alko miestä syyttämään valehtelusta ja vaikka mistä.
onneks kaikki käänty parhain päin.
joku oisko ollu ylilääkäri sano, että meidän PITÄÄ saada uus terveydenhoitaja.ja meille vielä erikseen sano, että kyseisetä hoitajasta on valitettu muutenki.
ois ollu kamalaa kuunnella koko raskausaika tommosta.

IHANA mies sulla! :flower: Me oltais varmaan vaan nöyrästi kuunneltu saarna ja maristu jälkikäteen harmitellen että ois pitäny lähteä kesken ja ois pitäny sanoa sitä sun tätä.

Taitaa mennä meilläkin,valittaa mun painon noususta vaikka oon turvonnu ja paino saattaa heitellä 3kg päivässä. Pahoittaa mun mielen ja on usein vinkannu,että rd on varmasti vaikka sokerirasitus oli normaali samoin paineet,hb kaikki on muuten ihanteellistä. Olen 2kk onnistunu välttelee sitä naista mutta nyt kai on sit annettava periksi. Mies sanoi,että nyt vaihdat ettei pysty kattomaan ku itken aina kun tulen neuvolasta sen naisen takia.

aika outoa viranhoitoa ...varoituksen virheestä viranhoidossa ansaitsisi kyllä..tehkää kirjallinen valitus ylilääkärille/ kuntannne lautakuntaan( sos ja terv. tai perusturva minkämuotoinen teidän kunnassa lieneekään)tai lääniin peräti.Ei viranhoidossa saa tuollainen asenteellisuus näkyä ja asiakkaalle noin puhua.... :( :o

Ei tuollaiset terkkarit ole edes harvinaisia..itse olin harjoittellussa neuvolassa niin tää neuvolantäti avoimesti kertoi miten hänen mielestään seulat ovat moraalittomia ja hän ei ikinä suosittele tai kerro niistä...

erään tuttavan mies oli sanonut vastaavassa seulapainostustilanteessa, että veisitkö sinä lapsesi leirille, josta 1 sadasta/kahdestasadasta ei tule kotiin? mitä jos se olisikin sinun lapsesi, joka ei tule kotiin???

tota valitus juttua.pitääkin kysyy siltä lääkäriltä joka oli meidän puolella.

siis jooh kaikki varmaan tietää raskaana ollessaan, että paino ei sais kauheesti nousta.kyllä miusta sen verta pitää ammattitaitoo olla, että asioista puhuu ystävällisesti.eikä heti ala syyllistämään.mie olen ymmärtänyt niin,että se terkka on tukena ja seurata,että kaikki menee hyvin.
miten voi siis ees luottaa terkkaan joka nalkuttaa ihan joka asiasta ja asian vierestä!

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
Ei tuollaiset terkkarit ole edes harvinaisia..itse olin harjoittellussa neuvolassa niin tää neuvolantäti avoimesti kertoi miten hänen mielestään seulat ovat moraalittomia ja hän ei ikinä suosittele tai kerro niistä...

Ammattitaitoinen terkka kertoo tarvittavat asiat, kuten nuo seulonnat, eikä esitä niistä omia mielipiteitään ellei niitä erikseen kysytä. Sen takia minusta ei tulisikaan terveyden- tai sairaanhoitajaa.. lähihoitajakin on siinä ja siinä, tosin siitä olen alunperinkin ajatellut jatko-opiskella toisaalle.

Yhteistyössä