Neuvolassa paheksuttiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lippis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lippis"

Vieras
.. siis sitä et en ole antanu vauvalle (6kk) korviketta. Th:n mielestä mun pitäisi maistattaa et käykö korvike vauvalle ja huoliiko pulloa. Kuulemma ois korkea aika minun jo jättää vauva hoitoon. Ite taas en koe tarpeelliseksi. Maitoa tulee, ni voin pumpata (pakastimesta löytyy lisää) ja pärjää hyvin 2-3h ilman rintaa. Kiinteitä syö huonosti ku vasta olemme aloittaneet maistelemaan. Lapsen voin jättää isälleen esim.kauppareissun ajaksi, pidemäksi aikaa mul ei ole ollu tarvetta olla pois kotoa. Pääsenhän liikkumaan vauvan kanssa vapaasti niin paljon kuin vain jaksan. Ootteko muut törmänneet tallaiseen asenteeseen?

Mielestäni kans erikoista.. meil myös 2 isompaa lasta ja ne ovat kyllä jääneet isän kans kotiin ku lähen vauvan kans johonki. Th oli sitä mieltä et mun pitäisi keksiä omia menoja/harrastuksia ja jättää kaikki kolme isälle. Mut miksi? en kaipaa sellaisia omia menoja mihin en vois mennä ilman vauvaa ja kesäisivät yli 2-3h.. minulle se on jo lomaa e voin lähteä käymään kaupassa yksin tai otan kolmesta vain yhden mukaan (oli se kuka vain näistä)

Kai se th ajatteli, että sä kuitenkin kaipaat enemmän omaa aikaa. Ei kaikilla ole suurta tarvetta moiseen. Meillä on lapsi pian 1v3kk, ja mulle riittää se, että pääsen yksin lenkille joitain kertoja viikossa. Tosin nyt on alanut tehdä mieli mennä leffaan yksin. :)

ilmeisesti.. ennemmin mä kaipaan vaik sitä et saisin vauvakainalossa nukkua. tai istua rauhassa ompelukoneen ääreen tai leipoa, mitä et kokonaan lapsivapaata aikaa

• Tykkää
Reactions: soja
Meidän neuvolan th oli tippua tuolilta kun sanoin 6kk neuvolassa että poika ei syö tuttia eikä pulloa ja korviketta ei ole maistanutkaan ja kaiken huipuksi on vielä 2 alle 3v isoveljeä, niin eihän siinä nyt VOI keritä imettämään ja on pakko haluta omaa aikaa mahdollisimman paljon jne..

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24133807:
Tämä on se sinun versiosi tapahtuneesta.

niin?

näin mä sen koin jos th meinaa et pitäs kokeilla ottaako lapsi korviketta ku kerroin et on täysin rintamaidolla.

Th siis kysyi onko rintamaidolla, mä et on. th kysyy oonko kokeillu ottaako korviketta, mä et en ole.. tai oon mä kokeillu et ottaako mun maitoa pullosta ei ota. th meinaa et ois hyvä opettaa lapsi juomaan tarvittaessa pullosta. Mä siihen et et oishan se ihan ok. Sit meinaa et kannattas kokeilla myös korviketta et sitä vois tarvittaessa vaik lisätä sit ruokaan. Olin et mul on pakkasessa maitoa tarvittaessa ja voin myös pumpata. Meinas et ois kuitenki hyvä tietää et käykö korvike.. perusteli sillä et mun pitäisi jättää lapset niiden isälle pidemmäksikki kuin kauppareissun ajaksi.

Sen mielestä mun siis pitäs opettaa pullo ja korvike vaik rintamaitoa riittää hyvin ja ei ole tarvetta lähtä esim yli yön reissulle ilman vauvaa, kerkeen sittenkin ku en enään imetä.

Th:si neuvot kertovat paljon hänen asenteestaan ja kuinka imetysmyönteinen hän on.

Minullekin on tullut kaksi tuollaista vastaan. Ensimmäinen tivasi että 5kk pitää antaa korviketta, jossain 8kk paikkeilla sätti että mitä mä vielä imetän. Yli vuoden ikäisestä oli kauhuissaan ja kun kyseessä oli liki 2v taapero ja minä raskaana, tuli kamala lässytys miten imetys vaarantaa raskauden ja pitää lopettaa.

Jos th:lla on sijainen tai vaihtuu, testaan jo parilla pikkukysymyksellä imetykseen liittyen millä maaperällä liikutaan. Asia on minulle tärkeä ja merkityksellinen ja jos meillä on kovin kovat näkemyserot, ei minun tarvitse ottaa herkästi itseeni vaikka se th laukois mitä kun en vain arvosta hänen mielipidettään. Enkä pahemmin vaivaudu tinkaamaan enää mistään imetyksestä heidän kanssa, ihan turhaa touhua ja tulee paha mieli.

neukkutätsy oli vaan varmaan huolissaan sinun omasta voinnistasi nykyään kun palstamammat synnyttää niin ne juoksee viikonloppuna heti vetää pään täyteen ja juhlii sitä niinkuin ennenvanhaan miehet. Nykyään se mies jää joko lapsenvahdiksi tai sitten on mummot, jos mummot ei suostu evätään heiltä kaikki oikeus olla mummokin

Yhteistyössä