Ni viisaammat! Mitä sinne kuivausrumpuun sit saa laittaa?

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Tuossa lajittelin pyykkejä taas ja kahoin niit pesumerkintöjä. 15 vaatteesta vain kahessa oli merkki että rumpukuivaus sallittu. Muissa oli niin hianot ruksit päällä.
Mitä tekee sit rummulla jos sinne ei saa mitää laittaa :/
No tietty lakanat ja pyyhkeet, mut noist vaatteista.

Miä nii tost rummust haaveillu ettei tarttis jatkuvast olla telineet levällään monta päivää et näin talvisinkii saa pyykit kuivaks.

mä oon laittanu oikeestaan kaikki vaatteet sinne :whistle:

siis puserot, alusvaatteet, housut..flanelipaidatkin pysy ihan hyvänä..

takit, toppapuvut ja villavaatteet oon kuivattanu sit muuten..

pari sormikasta eksyi vahingossa rumpuun ja ne kutistuu :snotty:

niin ja jos paidassa on iso printtikuvio,ni ne kannattaa jättää laittamatta

Itse olen pistänyt esim. kaikki H&M vaatteet ne ei kuitenkaan kestä niin kauaa että mitään eroa huomaisi.
Parhaat paidat ja housut pistän narulle sekä ulkovaatteet mutta miltei kaiken muun kuivatan rummussa. Pyyhkeet , lakanat jne. tietenkin rummussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Minimii x3:
Itse kyllä laitan aika surutta sinne vaatteita. Laitan vain miedommalla lämmöllä, nurin käännettynä. Parhaimpia vaatteita kuivaan perinteisesti narulla.

samoin täällä. Tai noh tossa meidän rummussa on erikseen ohjelma puuvilla- kirjo- ja hienopyykille ja suurimman osan vaatteista voi jollakin noista kuivata.

Tuos ukolle naureskelin et jos rummun hommaan niin häne vaatteit pistän sinne ekan, sit kahotaa mitä niille on tapahtunu ja sit vast kokeillaa lasten vaatteet :D
mineen ilkee tai mitään :whistle:
Pitäisköhä hommata toi pesutorni!

Juu ei meille mahu kuivauskaappia! Senhä miä ostasin heti jos mahtuis!!

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Osta kuivauskappi, se ei kuluta vaatteita niin kuin pyörivä kone :)

Minustakin se on mainio. Vannoutuneet rummun käyttäjät valittavat toki vaivaa, mikä tulee ripustamisesta sullomisen sijaan :)
Ihanteellisin tilanne olisi olla molemmat. Rumpu on nopeampi ja taloudellisempi, tekee vaatteet pehmeäksi ja poistaa nukan. Kaappiin taas voi heittää ipanoiden ulkona läträämät haalarit sun muut.

Meillä vain rumpu ja lähes kaikki sinne menee.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Osta kuivauskappi, se ei kuluta vaatteita niin kuin pyörivä kone :)

Minustakin se on mainio. Vannoutuneet rummun käyttäjät valittavat toki vaivaa, mikä tulee ripustamisesta sullomisen sijaan :)
Ihanteellisin tilanne olisi olla molemmat. Rumpu on nopeampi ja taloudellisempi, tekee vaatteet pehmeäksi ja poistaa nukan. Kaappiin taas voi heittää ipanoiden ulkona läträämät haalarit sun muut.

Meillä molemmat ja kaapissa kuivataan just nuo märät ulkovaatteet, kengät ym. Rummussa sitten se puhdas pyykki

Älä ainakaan laita gollege housuja..mulla kyrsii kun olen jo kahdet sielä kutistanut, pitkä koipinen kun olen niin nyt on puntit lyhyet. Myös tekokuituiset pitsi pikkarit tykkää huonoa, muuten olen kuivannu kaikki surutta sielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tekokuituisia ei, fleeceä ei.
Printtipaitoja hiukan harkiten ja kaikki strassikoristeiset vaatteet ehdottomasti EI.

Kaikki muu- Kyllä.

sama, paitsi että strassikoristeiset farkut väärinpäin käännettynä menee meillä rumpuun.

Vaatteen valmistajat laittaa sen merkin siihen, ettei niiden tartte ottaa vastuuta jos vaatteelle käy jotenkin.

Juu. Moneen muuhun tuotteeseen kanssa laitetaan mitä lappuja nyt sattuu hyllyssä olemaan, siltä tuntuu.
100% puuvilla ei tosiaan mene pilalle 60 asteen pesussa, eikä 40 asteessakaan, mutta lappu käskee pestä 30......

Itse en laita rumpuun farkkuja tai vetoketjullisia huppareita, muuten menee kyllä kaikki.. joskus sitten kyllä löytyy kutistuneita vaatteita:)
Rummun myyjä, kehoitti ostamaan kokoa isompia vaatteita..

Yhteistyössä