Nielemisvaikeus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

:S

Vieras
Minulla on nyt parin päivän ajan ollut nielemisvaikeutta. Nestemäinen ja sosemainen ruoka menee alas, mutta kiinteä jää kurkkuun kiinni/tuntuu, että menee henkitorveen ja tukehdun. Tarpeeksi monta kertaa kun näin tapahtui niin on alkanut tulla pieni paniikki jo aina kun kiinteää laitan suuhun. Eilen pystyin syömään illalla puolikkaan leivän (aamulla söin vielä normaalisti) jonka aikana ruoka takertui/hitaasti valui nielusta mahaan ja meinasi paniikki tulla tukehtumisesta. Välillä ollut yksittäisiä vastaavia ongelmia mutta eilen alkoi pahana enkä pysty syömään mitään kiinteää. Minulla on hyvin lievää kurkku kipua ja nuhaisuutta mutta ei muuta sen kummempaa. Ekan kerran näitä ongelmia paljon lievempänä oli kevät talvella jolloin oli myös palan tunnetta kurkussa. Samaa palan tunnetta on ollut silloin tällöin. Tai no joskus tuntuu kuin kilpirauhasen kohdilla turvottaisi. Pelottaa vaan että mistä tämmöinen johtuu ja kauanko kestää. Miettinyt olen myös, että pidetäänkö mua hulluna jos lääkäriin soitan.

Joten kokemuksia kaipailisin. (ei kiitos vittuiluja, muutenkin stressiä nyt...)

Mulla on joskus nuorempana ollut samanlaista ongelmaa, siis jatkuvan palan tunne kurkussa. Itse olen yhdistäny sen stressiin.Mennyt ohi itsestään parissa päivässä.
Tottakai käyt lääkärissä heti huomenna, jos asia sinua vaivaa, sitä vartenhan ne on!

mulla kans ollu stressin ja ahdistuksen aikana. mun miehellä kans sillo ku sen pappa kuoli. sitä voi henkisesti ajatelemalla saada vaikeuden niellä. kerran oikeen ajattelin ja ajattelin ja sit oli vaikee niellä. ku mies yritti selittää et se saa ajattelemalla nieleisongelmia :D vaikee selittää.. mut uskoisin et stressiä.

ei pidetä hulluna, joten soitahan heti aamulla. voi johtua esim siitä flunssasta tai vaikka kilpirauhasesta. itselläni on toiminnallista häikkää kurkussa ja juuri flunssassa tulee vastaava tunne; kiinteämpi tavara on hankala nielaista.

Kyl mie ne vakavatkin vaihtoehdot oon tässä aatellut. tulehdukset, kasvaimet yms.. Mut et varmaan huomisen katselen vielä miten lähtee sujumaan syöminen ja sitten lääkärille jos vielä jatkuu. Mut hyvä kuulla kokemuksia muiltakin. Mulla on kyllä nyt melkonen työstressi (oman ja miehen puolesta) ja muutenkin hiukan ahdistusta et jos sit ois sitä. Huolestuttaa tietty sen takia kun en yhtään haluaisi laihtua tästä.

refluksi, En tiedä. Närästystä on ollut silloin tällöin mut harvoin yleensä. Nyt on ollut tosiaan pientä flunssan poikasta ja tänään uutena oireena pieni painon tunne/kipu rintakehällä ja kaulalla et josko on vain flunssaan liittyvää juttua. Mutta seurailen ja katselen. Ärsyttää vain kun nälkä alkaa jo olemaan kova kun kunnolla ei pysty kun nesteitä syömään.

Krijoititkin muista oireistakin.

En halua tietenkään pelotella mutta äidilläni todettiin als joka alkoi nielusta. Toki muitakin syitä tuohon voi olla.
Ensin tunsi palan tunnetta kurkussa ja sitten alkoi vaikuttaa puheeseen. Paljon myöhemmin tuli nuo nielemisvaikeudet.

ei mulla puheen kanssa ole ongelmaa. vähän semmoinen tunne kurkussa kuin turvottaisi ja ruoka valuu herkästi nieluun ja hiukan eteen päin ennen kuin ehtii nielaisemaan ja sit jää siihen junnaamaan ja meinaa tukehtua. mulla on tosiaan kaulalla ja rintakehällä painon tunnetta. Välillä on tunne kuin kurkkua kuritaisi tai olisi palanen siellä. Ja nieleminen sattuu hiukan rintakehään. Voisko olla kans jotain flunssaa vain tulossa?

Mulla on kans korvissa pientä painon/säryn tunnetta ja korvien takana. tullut nyt tän päivän aikana et sekin on varmaan flunssasta johtuvaa mut mietityttää toi nielemisongelma. :S Nälkä on melkonen. Mutta illalla lääkärille.

Lääkärillä kävin. Labrat oli ok. Nyt sit kattelen et kun jos oiskin ollut vaan tähän kuumetautiin liittyvää et kuhan tän selättää niin jos ei sittenkään helpota niin sitten ultrataan tuo kaula.

Mulla sama,ja PANIIKKIKOHTAUKSESTA JOHTUVA!
Paniikkohäiriö taas usein stressissä paheni.
jouduin jopa lääkitykselle kun en edes yksin pystynyt enää syömään.Alkoi siis niin että pelkäsin tukehtuvani esim.ravintolassa.
ja nopeasti paheni.

Joo, mulla vähän samanlaista ja paniikkihäiriötä kanssa veikkaan et kun mulla aiemminkin on paniikkihäiriötä ollut mut eri juttuun liittyvää et nyt ois vaan muuttanut muotoa kun edellisestä kohteesta pääsin eroon. Tosin mietin tota refluksiakin kun on ihan JÄÄTÄVÄT närästykset ollut nyt. Ihan on ruokatorvikipeä ja nielussa asti korventaa. :S Mutta huomenna taas jutellaan lääkäreiden kanssa.

[QUOTE="vieras";26957253]Krijoititkin muista oireistakin.

En halua tietenkään pelotella mutta äidilläni todettiin als joka alkoi nielusta. Toki muitakin syitä tuohon voi olla.
Ensin tunsi palan tunnetta kurkussa ja sitten alkoi vaikuttaa puheeseen. Paljon myöhemmin tuli nuo nielemisvaikeudet.[/QUOTE]

Mikä teitä ihmisiä vaivaa!! Eikö sullakaan käyny pienessä mielessäskään miettiä, mitä kirjoitat. Järki käteen. Kun sinäkin nyt oletettavasti tiedät, että tuo mahdollisuus ap:llä on todella pieni, niin onko pakko kirjoittaa kauheimmasta mahdollisesta vaihtoehdosta!! "En halua tietenkään pelotella mutta ehkä sulla on als"... voi idiootti!

Yhteistyössä