Nielurisojen vieressä "pallukka"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vain

Vieras
mulla toisella puolella. Pari pvää sitten oli toispuoleinen kurkkukipu, vajaan päivän, sattumalta katoin suuhun ja toinen puoli näytti jotenkin erilaiselta.
Nielurisojen vieressä "pallukka" -vaikuttais olevan jotain kyllä mitä kuuluu sinne, mut toinen puoli silti erilainen. Kurkkukipua ei enää ole.

Ahdistuin, kun menin netistä googlettamaan, että lymfooma voi alkaa jopa nielurisoista jne. no panikoin, sydän hakkas 200 ja menin lääkäriin. Yritin selittää huoleni ja kertoa pallukasta, lääkäri katsoi suuhun ja sanoi ettei kurkussa ole mitään epänormaalia. Ei mitään.

En nyt tiedä onko tuo pallukka ollut tuossa aina vai ei. Voinko siis unohtaa nyt sen lymfooman ja luottaa lääkäriin, että kaikki ok?

Mulla on näkynyt kurkussa molemmilla puolilla ne pallukat, ja lääkäri myös mulle sanoi että ei mitään epänormaalia. Ei auttanut edes selittää, että normaalisti mun nielurisat ei näytä sellaisilta.. :( Harmittaa kun ei oteta vakavasti, vaikka en uskokaan että olisi mitään vakavaa. Epäilen kuitenkin jotain tulehdusta, tms, kun kurkku on silloin tällöin hiukan kipeä. Mutta ei kai sille mitään mahda..

Jos asia huolettaa niin kannattaa mennä toiselle lääkärille ja saada uusi mielipide. Niin minä olen tehnyt. Yksityinen voi olla kallis mut kallis on henki ja ihana on mielenrauhakin.

No löysin kyllä netistä kuvan...
http://images.iop.org/objects/optics/news/10/11/12/tonsils2.jpg
Tossa ylemmässä kuvassa vasemman nielurisan yläpuolella. Minulla on samanlainen!
Mutta toisella puolella ei ole. Ehkä toinen nielurisa on sit vähän turvoksissa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Tossa ylemmässä kuvassa vasemman nielurisan yläpuolella. Minulla on samanlainen!
Mutta toisella puolella ei ole. Ehkä toinen nielurisa on sit vähän turvoksissa tms.

Ai tommonen. Ne on ihan normeja. Valitettavasti noihin onkaloihin vain menee herkästi ruokaa ja tulee sit proppuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ai tommonen. Ne on ihan normeja. Valitettavasti noihin onkaloihin vain menee herkästi ruokaa ja tulee sit proppuja.

Mut minkähän takia toisella puolella ei ole???
Ehkä toi toinen nielurisakin on sit vähän turvoksissa.

Ihmiskeho on harvemmin symmetrinen.

Ok. Joo voi olla, että se on aina ollut siinä, mut kunhan rupesin nyt sitä tarkkailemaan...

Voithan seurata muutaman päivän tapahtuuko muutosta.

Ihmiskeho on harvemmin symmetrinen.

Ok. Joo voi olla, että se on aina ollut siinä, mut kunhan rupesin nyt sitä tarkkailemaan...

Voithan seurata muutaman päivän tapahtuuko muutosta.

Mut eiks toi ole sit ihan normaali vaikka se siihen jäiskin? On tosiaan ihan kuten tuossa kuvassa.
Kai sitä täytyy sit aatella, että se on normi kun lääkärikin niin sanoi.

Yhteistyössä