Nielutulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut äiti

Vieras
Huomenta!

Minulla on kolmevuotias tyttö, joka on ollut jo viikon kipeänä, eikä mitkään lääkkeet tunnu auttavan. Ensin hänellä todettiin viikko sitten sunnuntaina korvatulehdus, jonka jälkeen maanantaina hänellä alkoi silmätulehdus. Keskiviiikkona hän jo tuntui olevan terve, joten vein hänet hoitoon.

Torstaina soitettiin päiväkodista, että lapsi heti pois täältä, hänellä on silmätulehdus. Mä olin ihan ihmeissäni, että miten voi, kun hänellä on lääkkeet koko ajan siihen.

No, sitten käytiin torstaina taas lääkärissä ja saatiin uudet lääkeet siihen silmään. Mutta kuume ei vaan laskenut ja sunnuntaina menin taas päivystykseen, jossa hänellä todettiin nielutulehdus. Tulehdusarvo oli 30 ja lääkäri sanoi, että on kuulemma siinä rajoilla, että onko se bakteerin vai viruksen aiheuttama. Mä en näistä ymmärrä mitään, uskoin vaan lääkäriä.

Haettiin sitten lääkkeet ja kolmas lääke silmätulehdukseen ja nyt olen sitten odotellut, että kuume alkaisi laskemaan. Mutta tänä aamuna korvasta mitattuna näytti heti jo 38,9, vaikka annoin hänelle yöllä kuumelääkettäkin.

Tiedän sen verran, että jos se on viruksen aiheuttama, niin sitten siihen ei taida antibiootit tehota, mutta miten kauan se tuota korkeaa kuumetta sitten oikein voi pitää yllä.

Mulla alkaa neuvot loppumaan täysin kesken, joten mahtaisiko joku viisaampi osata neuvoa, että mitä ihmettä mä teen?

Tyttö on ihan suht reipas ja jaksaa leikkiä ja välillä on todella reippaassa kunnossa. Mutta ei makaa flaatina sängyssä..

Kiitos, jos joku jaksoi lukea loppuun ja kommentoida jotain.

Toivotaan näin. Kunpa menisi vaan pian ohi. Tuskin enää töistäkään lomaa saan. Huomisen olen vielä tytön kanssa kotona ja sit toivottavasti pääsisi jo hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toivotaan näin. Kunpa menisi vaan pian ohi. Tuskin enää töistäkään lomaa saan. Huomisen olen vielä tytön kanssa kotona ja sit toivottavasti pääsisi jo hoitoon.

Jos tänään aamulla ollut vielä liki 39 kuumetta, niin ei ylihuomenna voi vielä hoitoon mennä! Lapsen itsensäkin kannalta parempi, nyt toipua kunnolla ettei taas uusi pöpö hyökkää. kaksi kuumeetonta päivää väliin. Toivottavasti tyttö pian toipuu =)

Meillä on pojalla ollut nyt viikko kuumetta ja vähän nuhaa ja yskää. Saatiin kuuri korvatulehdukseen, mutta silti kuume vaan jatkuu, alkaa jo huolestuttamaan, että mikä poikaa oikein vaivaa.

Sitten pitää kysyä mieheltä, josko hän voisi olla tytön kanssa kotona. Vai kirjoitaako ne enempää sitä kolmea päivää lapsen sairaudesta?

En oikein tiedä, että miten kauan kuumelääkettäkin (Pamol F) voi antaa "yhteen mittaan"? Nyt ollaan jo se viikko melkein menty lääkkeellä. Joko lapsi kohta tulee sille immuuniksi?? =)

Yhteistyössä