Niin huono omatunto... vauvalla ollut korvatulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
varmaan vähän pitempään jo, enkä ole tajunnut! :( raukkapieni. Nyt vasta vein lääkäriin kun nenästä alkoi tulla keltaista räkää, muuten on rohissut. Luulin että on rokotusten jälkeistä nuhaa ja maitorohinaa. 2 viikkoa sit oli ihan terveet korvat kyllä. Ens kerralla vien kyllä heti kun pienikin köhä tulee......

miten voi ihminen olla niin puupää.....

HUHHUH!!! jos 2 viikkoo sit oot käyny ni hehheh.. on kait toi provo.. siis ääk miten sä kestät hei!

Et kait sä voi koko elämääs siel vastaan otollakaan viettää. Välillä menee aikaa ennen ku tajuaa.

Joo mutta lääkärin mukaan korva oli jo tosi pahasti tukossa, niin tottakai tuntuu pahalle :( eipä sitä itsekään montaa päivää korvatulehduksen kanssa jaksa.

Ehkä olen vähän hormoonihuuruissakin vielä ja ylihysteerinen, mutta ei tämä silti mua paljoakaan naurata.

Elä turhia stressaa asiasta. Joskus ne vaan on tosi vähäoireisia. Silloin tällöin tulee jopa aikuisia joilla on ihan kamalan näköinen korvatulehdus, ovat katelleet pitkäänkin "kun vähän on jomotellut välillä niin onkohan siellä joku vikana". Jos vauvallas ois ollut kovat kivut niin olisit kyllä sen huomannut käytöksestä aiemmin eikös niin... :)
t. hormonihuuruinen välillä hysteeriseksi heittäytyvä lääkäriäiti

[QUOTE="vieras";27347533]Joo mutta lääkärin mukaan korva oli jo tosi pahasti tukossa, niin tottakai tuntuu pahalle :( eipä sitä itsekään montaa päivää korvatulehduksen kanssa jaksa.

Ehkä olen vähän hormoonihuuruissakin vielä ja ylihysteerinen, mutta ei tämä silti mua paljoakaan naurata.[/QUOTE]

Ja äkkiä antbiootteja ja mahdollisimman vahvoja, niin johan alkaa kunnon korvakierre...

[QUOTE="vieras";27347627]Ja äkkiä antbiootteja ja mahdollisimman vahvoja, niin johan alkaa kunnon korvakierre...[/QUOTE]

No just. En mä sentään itse niitä määrännyt, vaan kokenut ja arvostettu lastenlääkäri. Enkä nyt puhuis että äkkiä, jos tuo tulehdus on jo viikonkin ehkä ollut päällä ja korva täysin tukossa mätää.

Toivottavasti ei kovin ole kärsinyt juu, onhan se itkeskellyt ja ollut nuhainen :( mutta kun meillä itkee koliikkiakin aina niin itkuista ei aina tajua että on muuta hätää.... Mutta niin lääkärikin sanoi että pienet ne vaan on iloisia vaikka kaikki ei ihan kunnossa olisikaan....

Mutta joo, kiitos, ens kerralla ehkä osaan ajatella tätäkin vaihtoehtoa aiemmin :)

Meillä on molemmilla pojilla olleet korvatulehdukset ihan oireettomia, aina.

Polikäyntien yhteydessä parin kuukauden välein pyydän yleensä korvat tsekkamaan, ja usein onkin ollut sattumalta tulehdus päällä.

Huomaisit kyllä, jos lapsi olisi joutunut olemaan kivuissaan =)

[QUOTE="vieras";27347627]Ja äkkiä antbiootteja ja mahdollisimman vahvoja, niin johan alkaa kunnon korvakierre...[/QUOTE]

Kannattaa muistaa että korvatulehduksiakin on eri asteisia. Punoittava korva paranee usein ilman antibioottia, mutta märkäinen korvatulehdus ei.
Kannattaa ottaa tämä asia huomioon ennenkuin keksii syyttää vanhempaa korvakierteen hankkimisesta.

On totta että antibiootti voi altistaa korvakierteelle, mut on kuitenkin parempi hoitaa se märkäinen tulehdus, kuin antaa lapsen vaikkapa lopulta kuolla tai menettää kuulonsa tai saada keuhkokuume jne, jne....

Alloitaja: korvatulehdus voi kehittyä tosi pahaksi tunneissa, eli ei se välttämättä niin kauan ole ollut.
Toisaalta tulehdusta voi hyvinkiin seurailla aluksi kipulääkkeen kanssa jos korvassa ei vielä ole mätää tai kipu ei ole sietämätön ja lapsen yleiskunto on ok.

Aloittajalle lohdutukseksi. Minä en ole antanut lääkettä korvatulehduksiin lapsillemme vaikka tiedossa on ollut korvatulehdus ja lääkäri on halunnut antibiootin määrätä. Eli vaikka vauvasi nyt on ollut vahingossa ilman lääkettä niin sitä ei kannat ottaa niin raskaasti. Toiset tekevät sen valinnan ihan tietoisesti :)

Niin ja meillä korvat ovat olleet ihan pieni riesa eikä meidän lapsemme ole koskaan yhtään antibioottia mihinkään syöneet. Korvatulehdusten kanssa toimin niin (näitä ei ole montaa ollut, 1-2 per lapsi) että menen parin kolmen päivän välein lääkäriin tarkistamaan, että ei ole mennyt pahempaan suuntaan. Aina ovat korvat parantuneet itsestään.

Okei, no hyvä tietää jospa on yllättäen vaan mennyt pahaksi eikä oo muhinu päiviä.. Mutta joo, mätää täysi oli lääkärin mukaan, ehottomasti nyt hoidetaan :)

Mun lapsella on joka ikinen märkäinen korvatulehdus havaittu sattuman kautta. Lapsi ei ole koskaan itkenyt tai muuten valittanut korviaan. Lääkäriin kun ollaan menty jonkin muun asian takia, niin ollaan saatu lähes aina bonus-diagnoosiksi toi korvatulehdus.

Yhteistyössä