P
"puoliso"
Vieras
Pieni tarina:
Olipa kerran kolme ihmistä.
Mies, minä ja mieheni naispuoleinen kaveri.
Kaveruus oli miehen mukaan melkeinpä aina yksipuoleista.
Naispuoleinen kaveri soitti ja nämä olivat ainoita yhteydenpitohetkiä. Mieheni ei koskaan soitellut kaverilleen.
Jostain syystä silti olin hieman ihmeissäni tällaisesta kaveruussuhteesta. Jokin siinä mietitytti. Kaveruuden todelliset motiivit kenties?
Olivathan nämä kaverukset olleet vuosia salasuhteessa (useampi vuosi sitten) keskenään tältä naispuoleisen kaverin mieheltä piilossa.
Mieheni oli kenties rakastanutkin tätä naispuoleista kaveriaan.
Lopulta naispuoleinen kaveri jätti mieheni ja lähti oman kumppaninsa mukaan.
Kaveruus kuitenkin elpyi aikain saatossa. Välit lämpenivät taas ja mieheni petti aiempaa kumppaniaan tämän naispuoleisen kaverinsa kanssa.
Tämä oli kuullun tarinan mukaan viimeinen fyysinen kontakti tähän naispuoleiseen kaveriin.
Sitten tästä muutaman vuoden kuluttua minä astuin kuvioihin...
Olin kuullut niitä näitä tästä naispuoleisesta kaverista. Sitten tulivatkin eteen pienet tupaantulijaiset.
Näissä pienissä juhlissa tapasin tämän naispuoleisen kaverin ensimmäistä kertaa.
Esittäydyimme ja tutustuimme.
Juttelimme niitä näitä.
Alkoholi oli kuitenkin maistunut liikaa naispuoleiselle kaverille ja suurisuisena ihmisenä hän laverteli minulle siitä, kuinka mieheni oli tälle naispuoleiselle kaverilleen kertonut minun olleen muutaman kerran mustasukkainen.
Tämä naispuoleinen kaveri tuntui olevan hyvillään siitä.
Julkisia kohtauksia kun inhoan, en maininnut juhlissa yhtään mitään koko asiasta.
Ilta siis jatkui hauskanpidon merkeissä.
Alkoholi maistui ja naispuoleinen kaveri rupesi entistä suurisuisemmaksi.
Oli kuulemma onnellinen meidän pienen perheemme puolesta.
Äänensävy kertoi jotain muuta. Sieltä paistoi katkeruus.
Sieltä paistoi katkeruus ja selvä pettymys siitä, mitä itse menetti aikoinaan oman tyhmyytensä vuoksi.
Onneksi ilta lopulta loppui.
Me pääsimme mieheni kanssa kotiimme.
Siellä mainitsin asiasta, että minkä vuoksi hän on mennyt tälle naiselle kertomaan minun mustasukkaisuudestani.
Kysyin asiaa "en niin kovin kauniisti ja ystävällisesti".
Mieheni pahoitteli kovasti asiaa ja sanoi ennenkuin minä ehdin mitään sanoa, että tämä naispuoleinen kaveri vaikutti hyvinkin katkeralta meidän onnestamme.
Näinhän se oli.
Lopulta mieheni päätyi siihen tulokseen, että seuraavalla kerralla kun tämä naispuoleinen kaveri soitti hänelle, mieheni katkaisi ystävyyssuhteensa tähän naispuoleiseen kaveriin.
Kielsi pitämästä mitään yhteyttä.
Minun puheillani oli osasyynsä kaveruussuhteen katkeamiseen, vaikka mieheni itsekin tajusi, että heidän kaverisuhteensa ei ole terveellä pohjalla.
Nyt sitten minulla on ristiriitaiset tunteet.
Toisaalta olen hyvilläni, että olemme saaneet ulos elämästämme tällaisen parisuhdetta hiertävän asian.
Toisaalta taasen olen pahoillani.
Kaipaakohan mieheni kaveriaan?
Katkeroituukohan mieheni minulle siitä, että katkaisi kaverisuhteensa?
Sitten tämä pahin tunne.
Olen yrittänyt olla alusta saakka neutraali ja ymmärtäväinen kaverisuhteelle.
Sitten lopulta kun kaveruussuhde katkesi, tunnen huonoa omatuntoa.
Koen että manipuloimalla mieheni näkemään kuinka säälittävä roska (paha suustaan ja veti viinaa kaksin käsin räkä poskella, lääppi miestäni ja muita äijiä ym.) hänen kaverinsa olikaan niissä tupaantulijaisissa, sain mieheni katkaisemaan kaverisuhteensa.
-Ja taas kun toiselta kantilta ajattelen niin mietin, että oman kuoppansa sekin nainen kaivoi. Säälittävä nainen joka epätoivoisesti yritti saada huomiota keneltä vain. Oma mies kotona lasten kanssa.
Aijai... Ja hah.
Minä sain mitä pohjimmiltani toivoin.
Toivoin että se nainen katoaisi meidän elämästämme.
Sain mitä tahdoin.
Mutta kuinka pahalta tuntuu miehestäni? Tai siitä naisesta?
Toivottavasti kaverisuhde ei lopulta ollutkaan kovin tärkeä..
Kiitos ja anteeksi.
(olipa mukava päästää tämä pihalle...)
Olipa kerran kolme ihmistä.
Mies, minä ja mieheni naispuoleinen kaveri.
Kaveruus oli miehen mukaan melkeinpä aina yksipuoleista.
Naispuoleinen kaveri soitti ja nämä olivat ainoita yhteydenpitohetkiä. Mieheni ei koskaan soitellut kaverilleen.
Jostain syystä silti olin hieman ihmeissäni tällaisesta kaveruussuhteesta. Jokin siinä mietitytti. Kaveruuden todelliset motiivit kenties?
Olivathan nämä kaverukset olleet vuosia salasuhteessa (useampi vuosi sitten) keskenään tältä naispuoleisen kaverin mieheltä piilossa.
Mieheni oli kenties rakastanutkin tätä naispuoleista kaveriaan.
Lopulta naispuoleinen kaveri jätti mieheni ja lähti oman kumppaninsa mukaan.
Kaveruus kuitenkin elpyi aikain saatossa. Välit lämpenivät taas ja mieheni petti aiempaa kumppaniaan tämän naispuoleisen kaverinsa kanssa.
Tämä oli kuullun tarinan mukaan viimeinen fyysinen kontakti tähän naispuoleiseen kaveriin.
Sitten tästä muutaman vuoden kuluttua minä astuin kuvioihin...
Olin kuullut niitä näitä tästä naispuoleisesta kaverista. Sitten tulivatkin eteen pienet tupaantulijaiset.
Näissä pienissä juhlissa tapasin tämän naispuoleisen kaverin ensimmäistä kertaa.
Esittäydyimme ja tutustuimme.
Juttelimme niitä näitä.
Alkoholi oli kuitenkin maistunut liikaa naispuoleiselle kaverille ja suurisuisena ihmisenä hän laverteli minulle siitä, kuinka mieheni oli tälle naispuoleiselle kaverilleen kertonut minun olleen muutaman kerran mustasukkainen.
Tämä naispuoleinen kaveri tuntui olevan hyvillään siitä.
Julkisia kohtauksia kun inhoan, en maininnut juhlissa yhtään mitään koko asiasta.
Ilta siis jatkui hauskanpidon merkeissä.
Alkoholi maistui ja naispuoleinen kaveri rupesi entistä suurisuisemmaksi.
Oli kuulemma onnellinen meidän pienen perheemme puolesta.
Äänensävy kertoi jotain muuta. Sieltä paistoi katkeruus.
Sieltä paistoi katkeruus ja selvä pettymys siitä, mitä itse menetti aikoinaan oman tyhmyytensä vuoksi.
Onneksi ilta lopulta loppui.
Me pääsimme mieheni kanssa kotiimme.
Siellä mainitsin asiasta, että minkä vuoksi hän on mennyt tälle naiselle kertomaan minun mustasukkaisuudestani.
Kysyin asiaa "en niin kovin kauniisti ja ystävällisesti".
Mieheni pahoitteli kovasti asiaa ja sanoi ennenkuin minä ehdin mitään sanoa, että tämä naispuoleinen kaveri vaikutti hyvinkin katkeralta meidän onnestamme.
Näinhän se oli.
Lopulta mieheni päätyi siihen tulokseen, että seuraavalla kerralla kun tämä naispuoleinen kaveri soitti hänelle, mieheni katkaisi ystävyyssuhteensa tähän naispuoleiseen kaveriin.
Kielsi pitämästä mitään yhteyttä.
Minun puheillani oli osasyynsä kaveruussuhteen katkeamiseen, vaikka mieheni itsekin tajusi, että heidän kaverisuhteensa ei ole terveellä pohjalla.
Nyt sitten minulla on ristiriitaiset tunteet.
Toisaalta olen hyvilläni, että olemme saaneet ulos elämästämme tällaisen parisuhdetta hiertävän asian.
Toisaalta taasen olen pahoillani.
Kaipaakohan mieheni kaveriaan?
Katkeroituukohan mieheni minulle siitä, että katkaisi kaverisuhteensa?
Sitten tämä pahin tunne.
Olen yrittänyt olla alusta saakka neutraali ja ymmärtäväinen kaverisuhteelle.
Sitten lopulta kun kaveruussuhde katkesi, tunnen huonoa omatuntoa.
Koen että manipuloimalla mieheni näkemään kuinka säälittävä roska (paha suustaan ja veti viinaa kaksin käsin räkä poskella, lääppi miestäni ja muita äijiä ym.) hänen kaverinsa olikaan niissä tupaantulijaisissa, sain mieheni katkaisemaan kaverisuhteensa.
-Ja taas kun toiselta kantilta ajattelen niin mietin, että oman kuoppansa sekin nainen kaivoi. Säälittävä nainen joka epätoivoisesti yritti saada huomiota keneltä vain. Oma mies kotona lasten kanssa.
Aijai... Ja hah.
Minä sain mitä pohjimmiltani toivoin.
Toivoin että se nainen katoaisi meidän elämästämme.
Sain mitä tahdoin.
Mutta kuinka pahalta tuntuu miehestäni? Tai siitä naisesta?
Toivottavasti kaverisuhde ei lopulta ollutkaan kovin tärkeä..
Kiitos ja anteeksi.
(olipa mukava päästää tämä pihalle...)