Kannattaa varmistaa kastavalta papilta että onko ehdoton kummien kirkkoonkuulumisen suhteen.Mun kummisetä ei ole koskaan kuulunut kirkkoon mutta pääsi silti kummikseni kun minut kastettiin -86.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:Kannattaa varmistaa kastavalta papilta että onko ehdoton kummien kirkkoonkuulumisen suhteen.Mun kummisetä ei ole koskaan kuulunut kirkkoon mutta pääsi silti kummikseni kun minut kastettiin -86.
Alkuperäinen kirjoittaja rettrytr:[Mitä väliä, vaikka sen miehen nimi kummipapereissa lukisikin. Ei sillä kuitenkaan käytännössä ole mitään merkitystä. Ottakaa vaan se pariskunta kummiksi. Voit tietysti kysyä, että jos mies ei halua kummiksi, niin mikään pakko ei ole tulla. Eli jätätte näin pallon tälle pariskunnalle.
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:Mä haluan kummijutusta vakavan.Alkuperäinen kirjoittaja dsfdgf:Ei kummijuttuja kannata noin vakavasti ottaa. Meillä molemmilla lapsilla toinen kummipari on vanhemman sisko puolisoineen ja toinen kummi(pari) vanhemman lapsuusystävä (+puoliso). En tunne miehen ystävän vaimoa juuri lainkaan. Muutaman kerran ollaan kyläilty puolin ja toisin, siinä kaikki. Pääasia, että omat siskot ovat läheisiä ja tärkeitä ihmisiä elämässä.En mitään pelkkää muodollisuutta. Mä haluan kutsua kummia muuten vain kylään, vaikka piparitalkoisiin tai salaatti-iltapalle, viedä häntä lapsen kera huvipuistoon ym.
Kyllä mä tarvin kirkkoa. Vaikka usko on jokaisen oma asia, en mä halua uskoa YKSIN. Mä haluan käydä kirkossa. Mut konfirmoitiin kirkossa. Mä menin naimisiin kirkossa.Alkuperäinen kirjoittaja ...:JOs usko on jokaisen oma asia, kuten sanoit, mihin sä siihen kirkkoa tarvitset. Nuo kaikki asiat pysytyy ja voi opettamaan lapselleen ilman kirkkoon kuulumista. Järkevintähän olisi se, että lapsi liityy kirkkoon omasta päätöksestä, sitten kun pystyy asioitaan itse arvioimaan.
Alkuperäinen kirjoittaja HappyFeet:Ja se sylikummihan ei oo mitenkää erilainen ku muut kummit nii miten se muka pitäs sit välttämättä olla kirkkoon kuuluva?
Heh. Ilman muuta. Siksi kummeiksi pyydetäänkin todella läheiset ihmiset, jotka me tunnetaan niin hyvin, että voidaan luottaa siihen, että he ovat elämässämme mukana tässä kummiasiassakin.Alkuperäinen kirjoittaja dgfdgf:Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:Mä haluan kummijutusta vakavan.Alkuperäinen kirjoittaja dsfdgf:Ei kummijuttuja kannata noin vakavasti ottaa. Meillä molemmilla lapsilla toinen kummipari on vanhemman sisko puolisoineen ja toinen kummi(pari) vanhemman lapsuusystävä (+puoliso). En tunne miehen ystävän vaimoa juuri lainkaan. Muutaman kerran ollaan kyläilty puolin ja toisin, siinä kaikki. Pääasia, että omat siskot ovat läheisiä ja tärkeitä ihmisiä elämässä.En mitään pelkkää muodollisuutta. Mä haluan kutsua kummia muuten vain kylään, vaikka piparitalkoisiin tai salaatti-iltapalle, viedä häntä lapsen kera huvipuistoon ym.
Kannattaa sitten tehdä selväksi tuleville kummeille etukäteen kaikki odotuksesi. Tuntuu, että joillakin on kohtuuttomat vaatimukset kummeja kohtaan. Kaikki eivät tajua, että kummeilla on omakin elämä.
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:Moi Soraya!
Kyllä me ainakin kastetaan. Mies vaatii sitä ehdottomasti, mulle ei olis ollu niin välttämätöntä. Ja on ollu havaintona vähän samaa ongelmaa, ettei kaverit enää kuulu kirkkoon, mutta on meillä muutama vielä "jäljellä" jotka on tämmösiä "tapauskovaisia".
Me on ajateltu kysyä kummit vasta sitten kun tää on syntynyt, kun tiedetään kumpi on. Pari ihanaa ihmistä on ihan "tyrkyllä" tulossa kummiksi.
Jos haluaa vaan toisen kummiksi pariskunnasta, ni miten sen vois fiksusti esittää? Kun he eivät ole naimisissa, mutta yhteisiä lapsia niillä kuitenkin on. Meistä kummallakaan ei vaan ole mitään yhteistä tämän miehen kanssa.