Niin ne ajat ja tavat muuttuvat. 9 v. sai kutsun perjantai-illan bileisiin naapuriin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli teidän kaikkien lapset käyttää vaan hajusteetonta shampoota ja saippuaa, sekä pyykkäätte pyykit, pesette tiskit ja siivoatte kodin hajusteettomilla pesuaineilla?

Kyllä hajuvettä laittanut lapsi jää toiseksi sille, miten pitkä "hajuvana" jää lapsesta, jonka vaatteet on pesty jollain perusarielilla ja laitettu vielä tuoksullista huuhteluainetta...

Näin meillä aika pitkälti. Miksi käyttäisin aineita, joihin on työnnetty enemmän mömmöjä, kun vähän kalliimmalla saa vähemmän kemikaaleja sisältäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Monista vastauksista päätellen pääsit lapsesi sudensuuhun, etkä naapuriin vanhempien valvovien silmien alle hauskaa iltaa viettämään.

Siltä tuntuu, no, eivätpä ne tätä pientä maalaiskylää tiedä. Hyvin voi päästää naapuriin hauskanpitoon.
Mitä lie huonoja kokemuksia heillä on lastenkekkereistä naapurissa? Kyllä mä itsekin hymähdin kun kuulin tyttöjen käyttävän sanaa bileet, mutta en tajunnut että se on joillekuille äideille traumaattinen sana.

Sainpahan ainakin aloitettua pitkän ketjun. Pääseköhän näiden moralisoijien lapset kavereitten synttäreille?

Ei varmaan, jos joku lapsista erehtyy käyttämään niistä sanaa "bileet". Myös luokkaretkirahaston kartuttamiseksi järjestetyt juhlat koululla lienee pannassa näissä perheissä. Siellähän usein kuunnellaan musiikkia ja tanssitaan, ja siellä on sekä tyttöjä että poikia, hui kauheaa :)

:laugh: :laugh: kylläpä on tosiaan tiukkisäitejä liikkeellä..monellakohan teistä on 9 v lapsia?"karu" totuushan on,että ajat muuttuu..itse muistelen toisinaan,mitä mä tein ollessani tyttöni ikäinen ja voin vain todeta,että lapset kehittyy nykyään nopeammin..mikä ei suinkaan tarkoita sitä,että he alkavat juoda,polttaa ja harrastaa seksiä.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
.itse muistelen toisinaan,mitä mä tein ollessani tyttöni ikäinen ja voin vain todeta,että lapset kehittyy nykyään nopeammin..mikä ei suinkaan tarkoita sitä,että he alkavat juoda,polttaa ja harrastaa seksiä.. :xmas:

ai ei vai? sitähän se juuri tarkoittaa useimmiten

Alkuperäinen kirjoittaja erg:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
.itse muistelen toisinaan,mitä mä tein ollessani tyttöni ikäinen ja voin vain todeta,että lapset kehittyy nykyään nopeammin..mikä ei suinkaan tarkoita sitä,että he alkavat juoda,polttaa ja harrastaa seksiä.. :xmas:

ai ei vai? sitähän se juuri tarkoittaa useimmiten

Ei oo tietääkseni mitenkään merkittävästi muuttunut kymmeniin vuosiin tuo ikä, mihin aikaan tupakointi, alkoholinkäyttö tai seksielämä keskimäärin alkaa.

Itseasiassa nykynuorista isompi osa ei käytä alkoholia ollenkaan kuin mitä vaikka 90-luvulla.

Kyllä meillä oli kotibileitä/"discoja" ala-asteella aina jonkun luona koko luokalle ja saattoi siellä joku vähän vanhempi/nuorempikin olla. Siellä kuunneltiin musiikkia ja tanssittiin ja valot oli pois/hämärällä :). Oi niitä aikoja. Ne alkoi ehkä siinä 3-4 luokalla. Mutta mun lapsuudestani ei olekaan niin kauaa, tuo oli joskus 90-luvulla :D

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
nainen ei ymmärrä parastaan ennen kuin on 35v. siihen asti on lapsi.
ja joku 9v on sylivauva. vastasyntynyt. sairasta lähteä bilettämään hajuvesissä tuossa iässä.

Eipä nuo ole tyttöjen pyjamapartyta kummemmat, syödään hyvää ja kikatetaan. Etkö päästäisi tytärtä sellaiseen? Kunhan ovat keksineet mielestään hienon sanan kikatuskekkereille.

Onko sinne pikku homopoikia tulossa kun alotuksessa lukee että muutama poika ja nyt ne on vaihtuneetkin tyttöjen pyjamabileiksi..... :attn:

9 vuotiaat eivät ajattele seksiä, miten ne voisivat olla homoja. Ainakin meidän ysivuotias leikkii yhtälailla tyttöjen kanssa. En tiedä miten kasvatatte lapsenne mutta meillä hän on vielä lapsi lapsen leikkeineen.

Alkuperäinen kirjoittaja hem:
No niin, tyttö kotona ja hauskaa oli ollut parin aikuisen ja kolmen pikkutytön voimin. Muut kutsutut eivät sitten ilmeisesti päässeet leikkimään ja tanssimaan.

ei kuulosta bileiltä alkuunkaan

No mun mielestä nuo likat saa sanoa niitä bileiksi jos haluaa. Ei se niin vakavaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
=) ilmeisesti tytöllä oli mukava ilta.

Oli joo, ekaks moitti vähän kun piti tulla niin aikaisin kotiin, mutta sitten olikin jo ihan valmis nukkumaan. Aamulla on herännyt seitsemältä niin pieni ei kauan jaksa illalla valvoa. Yleensäkin tuo on valmis pehkuihin jo yhdeksältä illalla, vauva-ajasta alkanut rytmi on vielä tallessa. Kauankohan?

Ovatko koulun 3-6 luokkalaisille suuntammat discotkin sitten sairaita. Kerätään rahaa leirikouluun vetäisemällä lapsia/ varhaisnuoria liian aikaisin aikuisten maailmaan vai?
Oma kolmasluokkalaiseni on ollut kahdesti discossa, parfymittä tosin, mutta huulilla kimaltelevassa kiilteessä on ollut aikas makea tuoksu., ja juu ei ole mennyt sinne taatusti ryyppy- tai seksinhaku mielessä.

=) ilmeisesti tytöllä oli mukava ilta.

Oli joo, ekaks moitti vähän kun piti tulla niin aikaisin kotiin, mutta sitten olikin jo ihan valmis nukkumaan. Aamulla on herännyt seitsemältä niin pieni ei kauan jaksa illalla valvoa. Yleensäkin tuo on valmis pehkuihin jo yhdeksältä illalla, vauva-ajasta alkanut rytmi on vielä tallessa. Kauankohan?

Oottelehan vielä pari vuotta :) :)

Mukavaa, että tytöllä oli kiva ilta :)

Ovatko koulun 3-6 luokkalaisille suuntammat discotkin sitten sairaita. Kerätään rahaa leirikouluun vetäisemällä lapsia/ varhaisnuoria liian aikaisin aikuisten maailmaan vai?
Oma kolmasluokkalaiseni on ollut kahdesti discossa, parfymittä tosin, mutta huulilla kimaltelevassa kiilteessä on ollut aikas makea tuoksu., ja juu ei ole mennyt sinne taatusti ryyppy- tai seksinhaku mielessä.

Heh, hain just tuota "mitä olen oppinut palstalta"ketjua, olisin lisännyt siihen että sanaa bileet saa käyttää vaan kun on kyse orgioista jossa kännätään ja vedetään... no, vaikka sieniä.

Lisäksi opin että 9 vuotiaan ei tarvitse itse ymmärtää että ennen juhliin menoa siistiydytään.

:laugh:

Juurikin mietin samaa,että jos oma tyttäreni pyytäisi lupaa tuollaiseen iltaan niin en kyllä löytäisi syytä kieltäytyä.
Eihän niillä ole vielä lähelläkään mielessä viina,seksi ja tupakat siinä mielessä mitä sitten ehkä vuosien päästä.Täysin on viatonta lasten leikkiä koko ilta.
Varmasti olisi meilläkin tyttö tehnyt samat rituaalit ennen lähtöään kuin sinunkin.Siisti tyttö ja tahtoo pitää huolta itsestään.Mitään muuta merkitse kuin sitä että järkeä löytyy päästä =)

Heh, hain just tuota "mitä olen oppinut palstalta"ketjua, olisin lisännyt siihen että sanaa bileet saa käyttää vaan kun on kyse orgioista jossa kännätään ja vedetään... no, vaikka sieniä.

Lisäksi opin että 9 vuotiaan ei tarvitse itse ymmärtää että ennen juhliin menoa siistiydytään.

:laugh:

hämmästyin kanssa kun oma 9-vuotiaani jota täytyy yleensä patistaa suihkuun.. vastaus on aina ... kohta, ja joo joo paineli discoiltana ihan patistamatta pesulle ..

Mulla oli parhaan ystäväni kanssa ensimmäiset kotibileet kolmannella luokalla. Yksi luokan pojista toi meille ruusut :heart: Siinä teille mammoille kasvatustavoitetta!

Niin ja niissä bileissä syötiin sipsejä, juotiin limsaa ja tanssittiin kasarihittejä. Eikä kukaan tullut humalaan saati raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli parhaan ystäväni kanssa ensimmäiset kotibileet kolmannella luokalla. Yksi luokan pojista toi meille ruusut :heart: Siinä teille mammoille kasvatustavoitetta!

Niin ja niissä bileissä syötiin sipsejä, juotiin limsaa ja tanssittiin kasarihittejä. Eikä kukaan tullut humalaan saati raskaaksi.

Ajatella, ei edes raskauksia. Palstalogiikan mukaan teidän bileet oli kai sitten oudot :)

Yhteistyössä