niin ne kylällä tietää puhua....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Äitini soitti minulle päivällä, että olen kuulemma raskaana. Juu, naapurin rouva oli kuulemma hänelle ihan vartavasten soittanut. Onhan se ihanaa, ettei tarvitse omista asioistaan huolehtia kun ne naapurit tuntuvat tietävän paremmin. Tämäkin lähti liikkeelle vaan siitä, että oli tuo naapuri nähnyt minut kylillä ja vielä ulkovaatteet päällä, et siitähän on hyvä vetää johtopäätösiä.
Että mua alko raivostuttaa. Toi sama naapuri on kytänny mun mahaa siitä asti kun mentiin naimisiin. Oli oikein äidille sanonut, että nyt sen tytön maha on sitten syynin alla. Onhan se hienoo, et pääsee ensimmäisenä kylälle juoruilee.
Taidan hankki sellasen paidan, et en ole raskaana olen vain lihonut! Näin jossain mainoksen.
Yleensä raskaanaolevat puhuu siitä, kuinka heidän mahansa tuntuu olevan kuin yhteistä omaisuutta taputellaan jne....Mulla tuntuu jo nyt, kaikki kyttää. Olivat töissäkin ihmiset puhuneet, et olen varmaan raskaana kun satuin olee paljon pois töistä sairaslomalla.
Tällänen kyttäminen oikeesti satuttaa, kun ei sitä vauvaa tule yrityksistä huolimatta. Itsestäkin tuntuu, että lihoo vaan entisestään kun ihmiset tuijottaa vaan mahaa. Vähän sama tunne kun isotissisillä tuijotellaan rintoja ja kommentoidaan.

Kuulin kerran minäkin kyliltä olevani raskaana. :kieh: Ja kun tiedustelin, että mistähän tälläinen tieto on mahtanut tulla niin vastaus oli, että kun olin törmännyt herra X Prismassa. Rouva x oli päätelly nokkelasti tilani kun olin ilmoittanut meneväni pissalle kun oli oltu monta tuntia tien päällä.

En jaksanut korjata huhua, totesin vain että jaaha. Niin osuu parhaiten omaan nilkkaan.

En tajuu ihmisii. Itse en ikinä kehtais mennä päättelemää tollasta, saati sitte vielä levitellä juttua. Mut oon itsestäni kans kuullu tuollasta ja on mahaa jopa tultu taputtelee ...kesän jäljiltä pääs vähä paisumaa :whistle:
Toi paita oliski hemmetin hyvä, mistähän niitä sais??

Tosa kesällä huomasin tollasesta paidasta mainoksen jossain "kuåonkiuutisissa" tms... Sieltä pysty tilaa muitakin vaatteita eri teksteillä. Eipähän tartteis ihmisten kysellä. Mun mies vaan ehotti, et sit jos tulisin raskaaks ja maha näkys ni sitten voisin pukee sen paidan..... :kieh:

Mä en ole edes lihonut missään vaiheessa mistä tuollaisen olisi voinut vetää johtopäätöksenä, mutta tässä mun tarinani:

Olin baarissa(käyn äärimmäisen harvoin täällä meidän kotikaupungin baarissa(niin pieni että 1 ainoa baari mis vois käydä ja siä ain samat naamat...), ehkä kork 1kert/vuosi)ja näin yhden ns "hyvänpäiväntutn" siellä..
Hän tuli luokseni ja sanoi että "wau, sä ootkin jo hyvässä kunnossa" ja mä olin aivan ällikällä että kiitos kiitos mutta miten niin jo?....
no sitte hän sanoi että etkö sä oo vasta muutama viikko sitte synnyttänyt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Siis vitsit että olin äimänä ja tää juttu oli lähtenyt kun yks entinen joukkuekaveri oli nähny mun ilmesesti ostavan raskaustestin joskus ja kun mua ei sitte noissa pippaloissa näkynyt missä he kävivät eikä kukaan heistä ole enää mun sellainen kaveri että soiteltas ja kysletäs kuulumisia ni olivat vetäneet johtopäätöksen ihan lasketusta ajasta eteenpäin........
muistinpa taas että miksi ystäväpiirini oli vaihtunut tuon harrastuksen jälkeen....

Kyllähän noita riittää, ei vaan pitäs välittää...

Mä asun nykyään kylässä jossa asukkaita sellaset 200 ja kyl pitää miettii mitä suustansa päästää. Eniten ärsyttää se, että tututki puhuu ilman että kysyy suoraan sillä seurauksella että niiden muksut kiertää kylää ja kertoo kuinka nealla on vauva mahassa...ja V.TUT sanon minä. Luulis et alkas nekin jo ymmärtämään et kyllä se vauva tulee sitte kun on tullakseen. Onneks edes omat perheet on ymmärtäny että turha kysellä. Ylipäänsä luulis että ihmiset tajuais että turha kysyä jos oot raskaana tai millon; kyllähän jokainen raskaana oleva kertoo sitte mielellään kun on aika kertoa..vai?!?

-Nea

Hen, piti tulla tänne palstalle vähän tsemppailemaan itseäni kun takana on nk. anoppiviikonloppu.
Jos teillä kylällä puhutaan niin meillä puhutaan suvussa. Soitellaan ristiin rastiin (mieheni sattui kesällä kuulemaan erään puh.keskustelun)ja spekuloidaan milloin milläkin mun olemisella, tekemisellä, juomisella/ syömisellä tai niiden välttämisellä, vaatteilla, väsymyksellä, flunssalla... name it. Mies kun on mammalleen sanonut tiukkaan sävyyn, että antaa meidän olla hän ei enää kehtaa suoraan kysyä, mutta joka kerta tunnen kuinka minua seurataan. Eilen tuo tuijotti mahaani häpeilemättömästi. Punastui varmaan perskarvojaan myöden kun kysyin, että onko multa nappi tippunut housuista kun niin tuijottaa. Todella rasittavaa.
Kun tähän päälle saimme viikonlopun kuunnella kuinka se ja tämä ja tuo on saamassa perheenlisäystä ja kuinka meiheni sisarenlapsi sitä ja tätä jne. Vannon, että hetkeen aikaan en tule olemaan anoppini kanssa tekemisissä!

Miksei sitä sitten voi sanoa suoraan, että lapsi saa tulla kun on tullakseen ja vielä ei ole tärpännyt? Loppuu ihmettely ja epätietoisuus sukulaisilta, eivätkä enää yritä "tartuttaa vauvakuumetta" eivätkä satuta tahtomattaan kyselyillä.

..ja minusta "tiedettiin" vaikka olin jo aika monennella kuulla raskaana etten koskaan voi lasta saada..ja massu oli aikamoinen,mutta niin vaan "tiesivät".Olen vielä kohtuullisen hoikka ja minulla ei tosiaan ollut muuta kuin se iso maha,kai vaan ajattelivat nähdessään minun lihoneen sillä lailla.Synnytettyäni vasta uskoivat että voinkin saada lapsen.Että kyllä ne ihmiset tietävät itsestä paljon sellaista mitä itse ei ole koskaan tiennyt.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2006 klo 15:44 Avoin vieras kirjoitti:
Miksei sitä sitten voi sanoa suoraan, että lapsi saa tulla kun on tullakseen ja vielä ei ole tärpännyt? Loppuu ihmettely ja epätietoisuus sukulaisilta, eivätkä enää yritä "tartuttaa vauvakuumetta" eivätkä satuta tahtomattaan kyselyillä.

Meillä ei tuo ainakaan auta. Kun sanoo kyselijöille, et ei oo viel vauvan aika tai et ei olle vielä ajateltu, niin yhtälailla kylällä puhuvat tai arvuuttelevat. Sit jos sanoo, et ei voi saada lapsia, liikkuu kylällä huhuja et sillä on varmaan ollu joku sukupuolitauti kun ei saa tai et se on varmaan tehny abortin kun ei saa lapsia.

Et sanotpa mitä tahansa niin varmasti käännetään sua vastaan.

Yhteistyössä