Niin pahamieli.. Poikaa sattu ku laitoin sitä nukkumaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Poika 3v kiukuttelee aina ku pitäis päiväunille mennä. Potkii peittoa ja huutelee sieltä kaikkee äiti on tyhmä, en tykkää susta ollenkaan ym..ja yrittää herättää pikkusiskon.

Mä sit menin ja pidin sen jaloista lujasti kiinni ja sanoin että ei saa enää riehua ja potkia että nyt on päiväunien aika. Sitte se alko itkemään ja sanoi että mulla sattui..

nyt on itellä pahamieli, tuntuu etten mä siitä niin lujasti pitäny että ois pitäny sattua! tuolla se nyt rauhottui ja nukkuu..

Miksi menetin hermoni? inhottaa..

No sekihän voi olla.. yleensä kuitenki aina nukahtaa ku on vähän aikaa kiukutellu tai vastaavasti lukenu rauhassa omassa sängyssä..

tietenkinhän voisin alkaa kokeileen meniskö sitte aikasemmin yöunille. nykyään menee n. 21.

mulla on kans paha mieli lähes joka päivä ku riidellään pojan kans (2 v) ja usein häntä sit kai sattuukin (vaikka minä vaan yritän siirtää riehuvaa lasta tai pitää paikoillaan ettei satuttais vielä pahemmin...)

Jos ei oikeesti sattunut, vaan lapsi huomannut, että tolla saa äidin "suunniltaan". Meillä ainakin toi esikoinen teki joskus sitä, että ihan pienestäkin (ohi mennessäni osuin häneen tms.) kauhea parku...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No sekihän voi olla.. yleensä kuitenki aina nukahtaa ku on vähän aikaa kiukutellu tai vastaavasti lukenu rauhassa omassa sängyssä..

tietenkinhän voisin alkaa kokeileen meniskö sitte aikasemmin yöunille. nykyään menee n. 21.

Kantsii kokeilla

Tiedän tunteen, meillä oli 3-vuotiaan kanssa ihan kauheeta vääntöä päikkäreistä. Ihan selvästi tarvitsi unet, koska jos ei nukkunut niin loppupäivä oli yhtä kitinää ja saattoi nukahtaa vaikka ruokapöytään viideltä. Mutta kun ei voinut vaan rauhoittua, että ehtisi nukahtamaan. Joskus pidinkin sitten kiinni jaloista, ettei potkisi ja lapsi siihen sitten huutaa, että sattuuuuu, sattuuuuu. En mielestäni pitänyt koskaan lujaa kiinni, varoin varta vasten satuttamasta. Joskus tuli kyllä mieleen, että ehkä lapsi koitti sillä tavalla saada hellittelyä ja sylittelyä, joka olisi taas siirtänyt unille käymistä eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos siirtyis sitten siihen että on vain rauhoittumis hetki, nukahtaa jos nukahtaa mutta rauhoittua pitää ja olla hetken hiljaa.
Vaikka juuri lehteä selailemalla.

Ei välttämättä myöskään enää tarvitse säännöllisesti päiväunia, testataa vaikka heti viikonloppuna pärjääkö ilman vai meneekö illat sitten ihan hulinaksi.
Tietysti aikansa vie että tottuu siihen päiväunettomuuteen joten ihan heti ei kannata sen suhteen hanskoja lyödä tiskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ei oikeesti sattunut, vaan lapsi huomannut, että tolla saa äidin "suunniltaan". Meillä ainakin toi esikoinen teki joskus sitä, että ihan pienestäkin (ohi mennessäni osuin häneen tms.) kauhea parku...

No toivottavsti niin.. tietenki jos joutuu pitämään kiinni niin pakostihan se jotenki tuntuu siinä lapsen jalassa. ja tietenki lapsi huomaa sen että äiti pitelee "väkisin" ja saattaa käyttää sitä hyväkseen.

No täytyypä keskustella sitte ku herää niin ei jää vaivaamaan! :)

Yhteistyössä