Niin se pieni sitten täytti kaksi vuotta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Mun vauva, pikkuinen limainen ruipelo joka vasta nostettiin huutamaan ja pissimään mun rinnalle... Se täytti tänään jo kaksi vuotta. :heart: Äkkiä se aika menee. Toisaalta tuntuu että tyttö on ollut aina olemassa, toisaalta että vastahan se syntyi.

Pikkuinen se on vieläkin, huutaa edelleen hemmetin kovaa ja pissii päällekin joskus. :D Mun rakas kiukkupussi. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Ensi viikolla on neuvola. Jännitetään meneekö 10 kg rikki. :D

pieni on siis. =)
mun kolmonen oli 15kg ja 92cm 2v neuvolassa. noiden muiden mittoja en muista. esikoinen oli 94cm. kakkonen tais olla ehkä 80cm, jos edes sitäkään. :D

Erittäin pieni. :D Alle 3 kg syntyessään, yksivuotiaana 8 kg ja puolitoistavuotiaana 9 kg.

Meidän esikoinen painaa nyt neljävuotiaana vähän yli 15 kg, pituutta on varmaan metri tai hivenen alle. Ei mikään iso sekään mutta on sillä sentään isäänsä pidempi kasvuennuste. B)

Erittäin pieni. :D Alle 3 kg syntyessään, yksivuotiaana 8 kg ja puolitoistavuotiaana 9 kg.

Meidän esikoinen painaa nyt neljävuotiaana vähän yli 15 kg, pituutta on varmaan metri tai hivenen alle. Ei mikään iso sekään mutta on sillä sentään isäänsä pidempi kasvuennuste. B)

ihan kuin mun kakkonen sitten. oli tiistaina 5v neuvolassa 17kg ja 106cm. pieni on. :heart:

ONNITTELUT!!

231175djzmy5kqse.gif

Tarvii näyttää tuo kuva huomenna pienelle. Aapuh kuten se itse sanoo, Nalle Puh siis. :heart: On vähän sanavarasto suppea vielä.

niin on meiän typyllä kans. ja nalle puh on puua. :D kai ne joskus oppii puhumaan. meillä puhutaan 2 eri kieltä joten kai sekin jonkun verran vaikuttaa. ensin se puhui vaan suomea..ne muutamat hassut sanat. nyt taas enemmän ruotsia. :D ja mies tykkää. :kieh: :whistle:

On tuolla muutama kymmenen sanaa mutta iso osa niistä kuulostaa vieraamman korvaan ihan samalta. Äiti tietysti ymmärtää vivahde-erot. :saint:
Leipä on apa, kissa on a-mau, pois on a-pais. :D Se on viime päivinä keksinyt jostain tuon a:n sanojen eteen, sitä ennen sitä ei ollut. Ei ja joo tulee sujuvasti, yleensä ensimmäisenä ei joka sitten tarpeen vaatiessa korjataan jooksi. :whistle:

Ja me ollaan ihan yksikielisiä. Kaksikielisyys varmasti aluksi voi vähän hidastaa. Mutta aika kätevää kuitenkin, oppii puhumaan sujuvasti kahta kieltä (ihastelee Tumpula joka ei osaa ruotsia ei sitten yhtään).

On tuolla muutama kymmenen sanaa mutta iso osa niistä kuulostaa vieraamman korvaan ihan samalta. Äiti tietysti ymmärtää vivahde-erot. :saint:
Leipä on apa, kissa on a-mau, pois on a-pais. :D Se on viime päivinä keksinyt jostain tuon a:n sanojen eteen, sitä ennen sitä ei ollut. Ei ja joo tulee sujuvasti, yleensä ensimmäisenä ei joka sitten tarpeen vaatiessa korjataan jooksi. :whistle:

Ja me ollaan ihan yksikielisiä. Kaksikielisyys varmasti aluksi voi vähän hidastaa. Mutta aika kätevää kuitenkin, oppii puhumaan sujuvasti kahta kieltä (ihastelee Tumpula joka ei osaa ruotsia ei sitten yhtään).

ai teillä on a ennen jokaista sanaa. meillä on pii ennen ja jälkeen. en tiiä mitä se tarkoittaa. :laugh:

Yhteistyössä