Niin sitä luulin melkein 10v ajan, että tuo mies on se oikea...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nyyti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näinpä, näköjään olitkin miettinyt juuri samaa kuin minä. Toivon vilpittömästi, että ap:n mies ymmärtäisi ottaa eron. Kerta väkivaltaa parisuhteessa on minun mielestäni tasan yhden kerran liikaa. Aivan sama kuka siihen syyllistyy. Ja "mut ku o lapsia" on pelkurin tekosyy pysyä huonossa suhteessa.

Saa vapaasti vollottaa että kyllä naisen pitää saada lyödä ja tuskin mieheen edes sattuu.

Jahas, nyt paljastui herran todellinen luonto. Surkea vässykkä joka itkee kun vaimo antoi korvapuustin. Ja juoksee pakoon. Apua apua, nainen lyö!!! Iiiiik!!!!!

miten voi sanoa toiselle noin? Mistä tuo lähti?
Varmaankin niistä perusvirheistä mitä palstaämmät tekevät. Itsekkyys, huono kodinhoito, huono seksi tai ei seksiä ollenkaan, ei suihinottoja, mustasukkaisuus, nalkutus, ei se niin monimutkaista ole. Tämä sama tarina toistaa itseään joka päivä. Ensin kerjätään ja haaveillaan lapsesta ja sitten kun lapsi/lapsia on niin ei jakseta hoitaa sitä eikä parisuhdetta. Lopuksi tullaan internetfoorumille itkemään siitä kuinka paska mies on ja kuinka kaikki on miehen syytä. Ei tämä koskaan lopu.

[QUOTE="harmaana";23230557]^^^ei kukaan täällä ole läpsystä sanonu että se ois sallittua, mut kyllä mäki oisin varmaan läpsässy miestäni jos noin alkaa haukkumaan.. tuskinpa tuo läpsy on miestä satuttanut, mutta ei se ole sallittua ja siksi myös AP pitää pyytää asitä anteeksi, eikä se saa toistua..[/QUOTE]
Samaa mieltä.

Voimia ja jaksamista ap:lle ja miehelle, toivottavasti asiat muuttuu paremmiksi.

Mä olen erittäin hämmästynyt, jos käy ilmi, että mies puhui muuten kuin tarkoituksella loukatakseen. Jos hän olisi sanonut mielestään totuuden, minkä helkatin takia hän olisi noin monen lapsen isä? Jos mä pitäisin miestäni ihan paskana tyyppinä, en mä ainakaan lisää lapsia suhteeseen tahtoisi.

Omituinen kyllä tuo selitys, että hänet on nyt kavereiden silmissä nolattu, se ei kuulosta ihan viisaalta. Tai sitten hänellä on tosi huono itsetunto tai epäkelvot kaverit.

Nuo asiat(huora, huono äiti) on pahimmat asiat mitä voi sanoa naiselle, varsinkin omalle puolisolleen ja lastensa äidille. Jos niitä käyttää niin silloin todellakin tarkoituksella tahtoo loukata ja satuttaa toista, siihen tuskin riittää syyksi illanvieton keskeytyminen sairaiden lasten takia.
Ja tässä voisi miettiä kuinka moni vanhempi ottaa oikeudekseen suuttua siitä että puoliso tarvitsee apua kipeiden lasten hoitamisessa ja kuinka moni voisi huolettomana jatkaa iltaa vaikka tietää mikä tilanne on?

Sitten tuohon läpsimiseen.
Se ei ole missään tilanteessa hyväksyttävää, ei naiselta eikä mieheltä.
Mutta täältä palstalta on saanut lukea kuinka se on ollut ymmärrettävää ja hyväksyttävää että äiti kävi väsyneenä käsiksi 2v lapseensa niin mulle on aika sama veteleekö puolisot toisiaan vaikka lekalla päähän kunhan lapsiin ei kosketa! Senkään takia en jakele enää ymmärrystä aikuisten turpaan vetelyllä, jokainen tervejärkinen aikuinen pystyy hakemaan/pyytämään apua ja heillä on mahdollisuus lähteä pois tilanteesta toisin kuin lapsi joka on vanhemmistaa riippuvainen eikä ehkä koskaan saa apua.
Ja tässä ap ihmehteli miehen verbaalista hyökkäystä niin sen takia aiemmin vastasin vain siihen liittyen.

[QUOTE="nyyti";23230222]
Olen pitänyt miestä hyvänä, hemmotellut ja huolehtinut, olen vähän sellainen "vanhanajan vaimo".
.[/QUOTE]

Olen huomannut, että miehet eivät pääsääntöisesti kunnioita perinteisiä "vanhanajan vaimoja". Jos tarkoitat tuolla sitä, että teet kotityöt ja vielä teet miehelle ruoat ym. "palvelet" olet miehelle enemmän äiti kuin vaimo. Mies on mukavuudenhaluinen, se pysyy suhteessa niin kauan kun huolto pelaa eikä liikaa rutinaa kuulu. Miehet kuitenkin toivovat naisen isolla N:lla eivät äitiä.

Parisuhteelle on terveempää, jos molemmat tekevät osansa myös kodin eteen. Silloin molemminpuolinen kunnioituskin säilyy paremmin.

Voisikohan miehelläsi olla toinen nainen? Olisiko hän voinut olla jossain tämän toisen naisen kanssa kun soitit? Hyökkäävä käytös voi olla merkki siltä että mies jäi rysän päältä kiinni(omasta mielestään) ja katuu tekojaan, tämä sitten purkautuu suuttumuksena sinua kohtaan.

Ehkä tämä nainen voi miehesi mielestä olla joiltain "ominaisuuksilta" parempi kuin sinä ja sen takia haukkuu sinua esim. läskiksi. Sanoit että teillä on 4 lasta ja pienin 2kk. Tuskin olisi ensimmäinen kerta kun mies eksyy vieraaseen petiin pian lapsen syntymän jälkeen. Kokemuksesta voin sanoa että se on rankkaa aikaa miehellekkin ja jos ulospääsyä tilanteesta ei löydy voi ajautua aika radikaaleihinkin tekoihin. En haluaisi vaikuttaa koopäältä mutta tilanteeseen voi vaikuttaa raskaus ja sen tuomat lisäkilot tms. Mies kuten nainenkin toivoo että oma puoliso olisi vetävä ja pitäisi itsensä fyysisesti hyvässä kunnossa, paha siihen on tietysti juuri raskaana olleena mitään pikaista muutosta saada.

Jos mies todella vihaisi sinua noin palavasti, se luultavasti lähtisi kävelemään, eli varmasti jotain tunteita vielä löytyy, se onko niitä sitten sinua vai pelkästään lapsia kohtaan pitää teidän selvittää yhdessä. Lyöminen on kaiken kaikkiaan per####tä, ja sen olisin sinuna jättänyt tekemättä. Suorastaan vi###taa että on jotenkin hyväksyttävämpää että nainen läpsii miestään. Voihan sitä läpsiä mutta mitäs sitten kun mies aikanaan kyllästyy läpsimiseen?

Yhteistyössä