Niin sitä luulin melkein 10v ajan, että tuo mies on se oikea...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nyyti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olisko miehellä voinut olla jotain "tärkeämpää" siellä kavereilla ja pettyi kun pyysit himaan, en halua sanoa tätä, mutta toinen nainen? oma mieheni teki noin, syyksi selvisi toinen nainen.. :(

Onko teillä koskaan kahdenkeskistä aikaa vai pyöriikö kaikki lasten ympärillä? Ehkä hieman kauempaa lähtevä ajatusketju, mutta sellainen mitä kannataa ehkä pyörittää. Mitä miehesi lipsautteli suusta kuulostaa tosiaan jotekin patoutuneelta, siellä voi olla muutakin. Ehkä hän on lannistunut arjen alle ja nyt sitten pato repes

Mä en oikein kolmen pienen lapsen äitinä ymmärrä, että mitä hyötyä siitä kännisestä miehestä siinä tilanteessa olisi ollut? Siis kuumeisen 3v:n ja pikkuvauvan kanssa?

Jos perheessä on kolme vanhempaa lasta ja 2kk vauva, siinä voi tulla kaikenlaista tilannetta vastaa. Ihmiset eivät ole aina parhaimmmillaan kovassa väsymyksessä. Ei siis oikeuta mihinkään...mutta ei nyt missään nimessä kannata alkaa eroa vääntämään tossa tilanteessa. Mieheltä kyllä voi vaatia selityksen sanoilleen ja varmaan tulee olemaan vaikeaa jonkun aikaa. Mutta keskellä kriisitilannetta ei saa erota!!! Jos tämä myöhemmin eroon johtaa, niin ok, mutta ensin pitää keskustella asia.

Mä en oikein kolmen pienen lapsen äitinä ymmärrä, että mitä hyötyä siitä kännisestä miehestä siinä tilanteessa olisi ollut? Siis kuumeisen 3v:n ja pikkuvauvan kanssa?

Samaa mieltä. Miehen käytös oli törkeää, mutta vähintään yhtä törkeää on läpsiminen. Olisin antanut miehen olla rauhassa kavereidensa kanssa. En ymmärrä miksi soitit hänelle kesken illan. 4 lapsisessa perheessä sitä omaa aikaa on kuitenkin aika vähän.

Molemmilla on siis mielestäni aika katsoa peiliin. Älä vielä laita eropapereita vireille. Jos mies on 10v ollut kunnolla, niin on kunnon mies ja pyytää varmasti anteeksi puheitaan. Pyydä sinäkin anteeksi läpsyä.

Voimia MOLEMMILLE ja paranemisia lapselle!

Joo, ootko varma, ettei ollut naisen kanssa viettämässä iltaa? Se selittäisi hyvin nuo kilarit, paljon paremmin kuin se, että kaverit olis nauranu tms. Ja tuo haukkuminen sopisi kans erittäin hyvin siihen, että nyt olis uusi ihastus kuviossa, mikäli aiemmin ei ole koskaan mitään tuollaista sanonut.

Jätä 3 vanhinta lasta miehelle, ja lähde itse vauvan kanssa. Niin mä tekisin. Miksi aina oletetaan, että naisilla on vastuu lapsista.

No koskaan ei saa lyödä ketään, mutta melko varmaksi voin sanoa, että minäkin olisin läimäissyt. Se siitä.
Aikuiset ihmiset ei yleensä reagoi noin. Mikähän sun miehelläs on oikein napsahtanut. Millaisia ne kaverit on? Onko niillä lapsia? Tai olisko sielä voinut olla joku kiva lapseton typykkä kuvioissa? Älä kuitenkaan mainitse toisesta naisesta mitään miehelles, edes leikillään. Jos osoitat jotain mustasukkaisuuden merkkejä niin tilanne kääntyy aivan muuksi. Kun kuitenkin olet soittanut miehelle sairaan lapsen takia.
Anna sille miehelle nyt aikaa ja odota mitä se sanoo, kun on rauhoittunut. Kyllä mullekin tulee väkisin mieleen, että se on voinut ajatella jotain tuon suuntaista ennenkin, ja nyt sitten suuttuneena päästi kaiken suustaan. Toivottavasti kuitenkin kaikki päättyy hyvin.

[QUOTE="illu";23230534]Pikkasen tekopyhia akkoja täällä, mies lyöjänä ois kuohittu jo aikoja sitten..[/QUOTE]

Totta tämäkin. Jos mies olisi lyönyt, niin naiselle toitotettaisiin yhteen ääneen, että jäta se, pahemmaksi menee. Mutta nyt kun nainen itse löi, niin puhet ovat, että koita nyt pitää liitto kasassa.......

^^^ei kukaan täällä ole läpsystä sanonu että se ois sallittua, mut kyllä mäki oisin varmaan läpsässy miestäni jos noin alkaa haukkumaan.. tuskinpa tuo läpsy on miestä satuttanut, mutta ei se ole sallittua ja siksi myös AP pitää pyytää asitä anteeksi, eikä se saa toistua..

[QUOTE="harmaana";23230557]^^^ei kukaan täällä ole läpsystä sanonu että se ois sallittua, mut kyllä mäki oisin varmaan läpsässy miestäni jos noin alkaa haukkumaan.. tuskinpa tuo läpsy on miestä satuttanut, mutta ei se ole sallittua ja siksi myös AP pitää pyytää asitä anteeksi, eikä se saa toistua..[/QUOTE]

Kun nainen haukkuu miestä, saako mies läimäyttää poskelle?

Varmasti nyt molemmat olette kokeneet tilanteen eri tavalla. Tuollaista ei saisi mies mennä sanomaan, mutta ei ketään saisi myöskään lyödä. Mietihän, jos tilanne olisi ollut toisin päin: olisit sanonut miehelle pahasti ja hän olis lyönyt sinua.

Juttelet nyt jonkun luottoihmisen kanssa. Mieluiten sellaisen, joka ei nyt heti miestä tuomitse vaan käytte tilannetta läpi hieman kauempaa. Etkä kerro sitä miehelle, koska sitten kokee itsensä vielä enemmän nöyryytetyksi. Jätät miehen hetkeksi rauhaan, mutta teet selväksi, että ei kotoaan tarvitsekaan lähteä.

Varmasti miehesi katuu sanojaan.

Pyydät anteeksi, että löit miestäsi. Todennäköisesti pyytää anteeksi pahoja sanojaan. Sitten maanantaina varaatte ajan parisuhdeterapiaan ja saatte suhteenne kuntoon ja elätte elämänne onnellisina. Usko pois, siihen ovat pystyneet monet muutkin.

Tsemppiä nyt! Kyllä tuo asia vielä ratkeaa hyvin :)

[QUOTE="nyyti";23230314]Mä olenkin jo rauhallinen, olin ennen läimäytystä ja sen jälkeen ihan rauhallinen, kuuntelin vaan kyyneleet valuen.

Miehen logiikalla tuo on varmasti nöyryyttävää... mutta en käsitä, että kuinka se ei ajattele miten rankkaa mulla oli kun 3,5v kirkui kuumeen noustessa tuntikausia, piti vain vähän taukoja. Sitten vauva piti saada nukkumaan, mutta mä ravasin lastenhuoneessa. Vauva ei nuku yöllä eikä oikein päivälläkään. Ja 2 muuta lasta päälle. Kaikki sujuu kyllä mulla hyvin, mutta illat on ongelma JOS tulee tollaisia yllätyksiä. Ja siis soitin kauniisti kysyäkseni, että mikä meininki... niin siitä se alkoi, sen sijaan että olisi edes vähän tsempannut ja tukenut, vaikkei nyt kotiin olisikaan tullut.[/QUOTE]

No ei mun mies ainakaaan tuota nöyryyttävänä kokisi. Pettynyt olisi, mutta ajattelisi kuitenkin lasta, joka ihan selvästi tarvitsi isää nyt enemmän kuin isä kavereita.
Anteeksi vaan, mutta miehesi käyttäytyi tosi urposti.
MUTTA kukapa meistä ei joskus niin tekisi.
Ehdotan, että yritätte jossain välissä saada lapset hoitoon ja keskustelette asian halki juurta jaksaen.
Voimia sinulle.

[QUOTE="vieras";23230570]Kun nainen haukkuu miestä, saako mies läimäyttää poskelle?[/QUOTE]

minä en väittäny et se ois sallittua edelleenkään, ei naiselta eikä mieheltä.. sanoin vaan että itse olisin saattanut myös läimäyttää kun kerta loukkaa.. ja se on minun oma ongelmani.. eli miksi pitää tehdä kärpäsestä härkänen taas? kukaan ei ole väittänyt että nainen saa läimiä, vai onko? ja eikä tässä ole musta pääasiana nyt se läimäisy vaan että miksi mies haukkui vaimoaan!? vai?

10 vuotta pidit miestä täydellisenä ja yhdestä haukkumisesta se kaikki sitten romahti? "olin rauhallinen, kuuntelin kyynelet valuen ja pakko myöntää, että läpsäisin" - ei sovi yhteen. Koita nyt selvittää mieheltä, MIKSI kilahti, onko ollut pitkään stressiä, masentaako perhe? Väärin mieheltä haukkua, mutta pata kattilaa soimaa...

Aivan uskomaton ketju taas. Taas kaikki on naisen vika ja mies-paran illanvietto on itsekkäästi keskeytetty. Täytyy sanoa, että te ansaitsette ne paskat miehenne ja ymmärrän, että on pakko puolustaa tuollaista mallia ainoaksi oikeaksi, koska ette paremmasta tiedä. Hajotkaa lähiömammat niihin rupuisiin ukkoihinne.

No niin kerkesin taas koneelle, lounasta laittelin. Siis mies ei ollut kännissä, tosin kyllä se otti pari olutta mutta siis homma meni niin että menivät työporukalla pelaamaan ja se oli tiettyyn aikaan alkuillasta. Sitten jatkoivat istumaan paikalliseen, eli vasta sitten soitin kun oli urheilut urheiltu, että voiko sitä istumista lyhentää. Eli hänestä olisi ollut siinä vaiheessa vielä hyvinkin hyötyä lapsen kannalta, lapsi isäänsä itkeskeli (siis tää isompi kipeä).

Missään nimessä minä en ole täydellinen, olen aikamoinen matami kyllä minäkin, mutta mulla on niin kauhea perhetausta että takuulla riidellessäkin pidän sanat asiassa. Siis en koskaan lähde haukkumaan miestä, en sano mitään mitä en tarkoita tai mikä loukkaa. Se on mulle kunnia-asia. Mies on riidellessä sitten taas sitä selänkääntäjätyyppiä, eli kuuntelee ja murahtelee, sitten kääntää selän ja on kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Tokko tuota osaa anteeksi pyytää. Ja jos omasta mielestään puhui "asiaa" niin eihän sillä ole anteeksi pyydettävää.

Minä en olisi saanut läimäyttää, missään nimessä KETÄÄN ei saa läimäyttää. Minusta se ei ole sukupuolikysymys, yhtälailla naisen pitää hillitä itsensä. Mutta toki kokoeroa meillä on sen verran, että mun läimäytys kolautti enemmän ylpeyttä.

katsotaan nyt miten etenee..

Aivan uskomaton ketju taas. Taas kaikki on naisen vika ja mies-paran illanvietto on itsekkäästi keskeytetty. Täytyy sanoa, että te ansaitsette ne paskat miehenne ja ymmärrän, että on pakko puolustaa tuollaista mallia ainoaksi oikeaksi, koska ette paremmasta tiedä. Hajotkaa lähiömammat niihin rupuisiin ukkoihinne.

Peesi. Jo on vinoutunut kuva ihmisillä, kun tuollaista pidetään normaalina ja hyväksyttävänä.

En minä ainakaan niin sanonut! Mun mielestä vaan 10 vuoden parisuhdetta, jossa on neljä lasta ei pidä heittää kankkulan kaivoon yhden haukkumisen takia (vaikka suusta päästetyt sanat olisi mitä vaan!). Mun mielestä on huolestuttavaa miten äkkiä luovutetaan. Mulla on hyvä ja onnellinen suhde mieheni kanssa. Tottakai me riidellään, pakkohan se joskus on, kun joka asiasta ei kaksi ihmistä voi vaan olla samaa mieltä, mutta me myös osataan sopia. Asiat keskustellaan puhki, halki, poikki ja pinoon eikä niitä jätetä sisälle mätänemään (mikä just aiheuttaa noita purkauksia!).

En minä ainakaan niin sanonut! Mun mielestä vaan 10 vuoden parisuhdetta, jossa on neljä lasta ei pidä heittää kankkulan kaivoon yhden haukkumisen takia (vaikka suusta päästetyt sanat olisi mitä vaan!). Mun mielestä on huolestuttavaa miten äkkiä luovutetaan. Mulla on hyvä ja onnellinen suhde mieheni kanssa. Tottakai me riidellään, pakkohan se joskus on, kun joka asiasta ei kaksi ihmistä voi vaan olla samaa mieltä, mutta me myös osataan sopia. Asiat keskustellaan puhki, halki, poikki ja pinoon eikä niitä jätetä sisälle mätänemään (mikä just aiheuttaa noita purkauksia!).

Ei kukaan olekaan väittänyt niin :). Pitäisi vaan ottaa etäisyyttä asiaan ja olla objektiivinen. Tällä palstalla se on mahdottomuus ajatella asioita molempien kannalta.

ei kummaltakaan mitään huippu käytöstä, mutta kyllä kovasti ihmettelen miehen kilareita. Onhan se kurjaa jos ilta loppuu lyhyeen, mutta siihen täytyy vaan varautua kun on 4 lasta joista nuorin 2kk.

[QUOTE="nyyti";23230266]Kuulemma nöyryytin häntä, kun soitin kesken illanvieton... ihan kuin hänen kaverinsa eivät tietäisi, että 4:n pienen lapsen isällä saattaa suunnitelmiin tulla muutoksia kesken kaiken...

Yritinkin pistää pihalle, pakko myöntää että loppujen lopuksi läimäytin poskelle... mutta ei se suostu lähtemään, eikä mulla ole paikkaa minne mennä neljän pienen kanssa![/QUOTE]
Vastasit henkiseen väkivaltaan pahoinpitelemällä puolisoasi. Lovely, taidatte ansaita toisenne. Itse en kyllä jäisi suhteeseen, jossa nainen pitää fyysistä väkivaltaa kommunikaatiovälineenä. Nuppikatarritapaus.

Ennustus: Seuraavaksi tulee joku kertomaan minulle, kuinka kyseessä ei oikeasti ole perheväkivalta jos nainen on se väkivaltainen. Jos naiset tekee sitä, sehän on vain sellaista kivaa hassua. Hih hih, läpy läpy. Miehet on niitä sikoja, se lasketaan väkivallaksi jos mies lyö. Sen jälkeen kun tämä on käsitelty, joku vajukki on sitä mieltä että puolustelin ap:n miehen käytöstä. Go!

[QUOTE="mie";23230553]Totta tämäkin. Jos mies olisi lyönyt, niin naiselle toitotettaisiin yhteen ääneen, että jäta se, pahemmaksi menee. Mutta nyt kun nainen itse löi, niin puhet ovat, että koita nyt pitää liitto kasassa.......[/QUOTE]
Näinpä, näköjään olitkin miettinyt juuri samaa kuin minä. Toivon vilpittömästi, että ap:n mies ymmärtäisi ottaa eron. Kerta väkivaltaa parisuhteessa on minun mielestäni tasan yhden kerran liikaa. Aivan sama kuka siihen syyllistyy. Ja "mut ku o lapsia" on pelkurin tekosyy pysyä huonossa suhteessa.

Saa vapaasti vollottaa että kyllä naisen pitää saada lyödä ja tuskin mieheen edes sattuu.

Jos miehelläsi on se kuuluisa isän baby blues, eli on masentunut uuden vauvan syntymän jälkeen, kun muksuja on muutenkin jo 3. Sen kerran kun saisi omaa aikaa, sekin päättyy lastenhoitoon. Ei tuo silti oikeuta haukkumiseen tai läpsimiseen, mutta on se uuden lapsen ja elätettävän syntyminen kova paikka miehellekin, töissä pitää käydä univelkaisena ja vastata kasvavan perheen toimeentulosta.

Yhteistyössä