niin sitä pitää lääkärit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
voi jumanskruidu |O

3v ipana ollu viikon puolikuntoinen. maanantaina lämpö nousi 37 ja puoleen ja yskän vuoksi ei pystyny nukkumaan. lämpöä pitäny yllä koko ajan, viime yönä nousi kunnon kuume, 39asteeseen. tänään tappelin lääkäriajasta aikani ja kun sen sain,niin mitä jäi käteen: ei mitään |O
lääkäri ei mitannu kuumetta,ei sanonu yskään mitään vaikka siitä intin ja määräs VAROIKS antibiootin kun toinen korva VÄHÄN punotti :o

aloittaisitteko te näillä perustein kuurin?? mä en usko et on korvatulehdus kun kai sit sattuis jos sellanen olis? ja ei toi kyllä mitään merkkejä osota et korvaan sattuis..

mä en halua olla paska äiti joka oman periaatteensa vuoksi jättäis lapsen lääkitsemättä,mutta en kyllä turhaankaan halua toiselle kuuria syöttää.

No, lapsellas on flunssa johon ei tällä hetkellä ole joitoa, mutta jos tauti pitkittyy ja pahenee voit tarvitakin sen antibiootin eikä tarvitse siis enää jonottaa lääkäriin.

Mitä se nyt väärin teki?

En mäkään välttämättä alottais, varsinkin kun monet korvatulehdukset paranee ilman kuuriakin. MUTTA meidän korvakierrelapsella ei koskaan korvat olleet kipeät tulehtuneena (sittemmin putkitettu ja tulehdukset loppu), ainoa mistä ehkä sen huomas, oli jos nousi lämpöä, yxkin tulehdus huomattiin lekurissa jälkitarkastuksessa, ei mitään oireita ollu.

mä halusin viedä lääkäriin kun olen ihan tuskassa jos toi on kipeä,tää on nyt kolmas kerta 3vuoden aikana kun se on kipeä ja niihin kolmeen kertaan sisältyy vauvarokko.. halusin käydä varoiks, mutta taas huomasin ettei ollu hyötyä. ton saman diagnoosin olisin voinut tehdä itse kotona. no,tää oli mun vika sairaslomapäivä,et sainpahan edes saikkulapun loppuviikolle :xmas:

mä oon kuvitellu et korvatulehdus on aina kamalan kivulias :ashamed:

Meidän molemmat lapset on olleet korvatulehd.kierteisiä ja oireilivat korviaan ensin kuumeella ja alkuun kun en vielä arvannut että korvat vois olla kuumeen syynä, kipu tuli vasta kun korvatulehdus paheni ja pahimmillaan ehti puhjeta, joten jos punoitusta - mä antaisin kuurin.

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
mä halusin viedä lääkäriin kun olen ihan tuskassa jos toi on kipeä,tää on nyt kolmas kerta 3vuoden aikana kun se on kipeä ja niihin kolmeen kertaan sisältyy vauvarokko.. halusin käydä varoiks, mutta taas huomasin ettei ollu hyötyä. ton saman diagnoosin olisin voinut tehdä itse kotona. no,tää oli mun vika sairaslomapäivä,et sainpahan edes saikkulapun loppuviikolle :xmas:

Eikös vauvarokko sairasteta vain kerran?

Vauvarokko on lievä lastentauti, johon voi sairastua vain kerran. Kolme päivää jatkuneen kuumeen jälkeen lapselle ilmestyy pienitäpläistä vaaleanpunertavaa ihottumaaja samalla kuume laskee. Jos lapsi on veltto ja haluton, lääkäriin on otettava heti yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikös vauvarokko sairasteta vain kerran?

siis yksi noista kolmesta kerrasta oli vauvarokko,anteeksi epäselvä ilmaus.

ja vieras: en tosiaan ymmärrä miksi vein lääkäriin.

Vauvarokko sairastetaan vain kerran ja vain alle 3v. Harvinaista kyllä yli 2 vuotiaalla. Ja eipä siihen hyötyä lääkäristä ole. Ei siihen mitään kummempaa hoitoa ole.

voi jumanskruidu |O

3v ipana ollu viikon puolikuntoinen. maanantaina lämpö nousi 37 ja puoleen ja yskän vuoksi ei pystyny nukkumaan. lämpöä pitäny yllä koko ajan, viime yönä nousi kunnon kuume, 39asteeseen. tänään tappelin lääkäriajasta aikani ja kun sen sain,niin mitä jäi käteen: ei mitään |O
lääkäri ei mitannu kuumetta,ei sanonu yskään mitään vaikka siitä intin ja määräs VAROIKS antibiootin kun toinen korva VÄHÄN punotti :o

aloittaisitteko te näillä perustein kuurin?? mä en usko et on korvatulehdus kun kai sit sattuis jos sellanen olis? ja ei toi kyllä mitään merkkejä osota et korvaan sattuis..

mä en halua olla paska äiti joka oman periaatteensa vuoksi jättäis lapsen lääkitsemättä,mutta en kyllä turhaankaan halua toiselle kuuria syöttää.

aloittaisin. kuumehan on aika varma merkki tulehduksesta..(esim korvatulehdus)
myös yskän ja nuhan takana voi olla hengitysteissä oleva tulehdus......
ja korvatulehdushan on voinut puhjeta vasta äskettäin huonon yleiskunnon seurauksena ja on vielä "oireeton"......huomenna ei välttämättä enää ole

minä olen ekan kuurini syönyt 20vuotiaana poskiontelotulehdukseen ja mies ei ole vielä syönyt yhtäkään kuuria (25v) ja meidän kummankin vanhemmat,perheet ja me itse ollaan sitä mieltä et lääkettä vasta kun on PAKKO! jotenkin vaan mietityttää kun en tosiaan ole tienny et korvatulehdus voi olla oireeton/kivuton..

ja niille jotka ihmettelee miks menin terkkariin,niin siks kun lähin yksityinen on niin kaukana et olis kohtuutonta sairasta lasta kuskata niin pitkää matkaa.

voi jumanskruidu |O

ja haluaisin vielä udella miksi veit lapsen lääkäriin jos et halunnut lääkitystä?
vai olisiko lääkkeen pitänyt olla joku muu kuin antibiootti?mikä?

minä olen ekan kuurini syönyt 20vuotiaana poskiontelotulehdukseen ja mies ei ole vielä syönyt yhtäkään kuuria (25v) ja meidän kummankin vanhemmat,perheet ja me itse ollaan sitä mieltä et lääkettä vasta kun on PAKKO! jotenkin vaan mietityttää kun en tosiaan ole tienny et korvatulehdus voi olla oireeton/kivuton..

ja niille jotka ihmettelee miks menin terkkariin,niin siks kun lähin yksityinen on niin kaukana et olis kohtuutonta sairasta lasta kuskata niin pitkää matkaa.

yksityinen ja tk:n lääkäri ovat ihan sama asia...

Yhteistyössä