Niin täydellistä krr..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Mua niin ärsyttää äidit, jotka eivät voi käsittää, ettei kaikilla muilla elämä mene niin oppikirjojen mukaan!
On suunniteltu, et eka laps kun uranhuippu on saavutettu. tullaan ensimmäisestä laukauksesta raskaaksi, imetyksen kanssa ei mitään ongelmia, toinen heti perään, miehellä on täydellinen työ ja hyvä palkka. ollaan kotona kun nuorin täyttää vähintään 3v, jos ei muuta ni sossusta saa rahaa. Ajatellaan, ettei lapsi pärjää ilman äitiä/isää. Kaikki elämän valinnat tehdään lapsen ehdoilla! Luokitellaan äidit hyviin ja huonoihin. Alkoholiin päin ei saa edes katsoa (ei edes mies). Ajatellaan, että elämä pyörii minun lasten ympärillä.. muualla ei ole elämää
tätä listaa vois jatkaa vaik kuinka.. mut se et ei nähdä omaa napaa pidemmälle!!

Asioistahan voi ja pitääkin olla erimieltä. Mutta se on aika ikävää että aletaan tuomitsemaan toisia ja ylistämään omia tekemisiään. Vaikka molemmat olisivat ihan yhtä hyviä ja oikeita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oon varmaan palstaillu liikaa.. tai kysyny neuvoa johonkin ihan OIKEAAN asiaan.. niin vastaus on jotain ihan muuta, ku mitä kysyin..

muista ettà ne mammat jotka edustavat keskivertosuomalaisàitià ovat palstalla varmaan 50% luokkaa. toivotan sulle onnea. àlà murehdi liikaa!

Kyllä mä luulen että kaikki sen ymmärtää että elämä ei mene aina oppikirjojen mukaan. Se mikä silittää vastakarvaan on sellainen avuttomuuden tunne mikä joistakin teksteistä paistaa. Kaikilla ihmisillä tulee joskus vastoinkäymisiä. Toisilla ne ovat pienempiä ja toisilla suurempia. Se miten ihmiset eroavat toisistaan on se miten ne vastoinkäymiset handlaa. Ikävä kyllä täällä törmää usein teksteihin joiden takaa paistaa se että elämänhallinta ei ole ihan kohdallaan. Se on oikeasti surullista. Siihen ei auta se että mollataan, mutta toivottavasti EDES se että kehoitetaan tekemään asialle jotain. Jokainen voi tehdä valintoja vielä siinäkin vaiheessa jos/kun homma kusee. Jos elämä antaa sitruunoita niin niistä voisi tehdä vaikka sitruunamehua, jos tiedät mitä tarkoitan.

tai ehkä mä en vain tajua, et joillekki se lapsi on koko elämä.. rakas lapsi minullekki on, mutta silti olen valmis jossain määrin tekemään kompromissejä.. itsen ja lapsen parhaaksi!
meil tehdään niin ku minä sanon lasta kuunnellen. Päivät menee 1v:n tahtiin, mut jos mul on vaik lääkäri aika lapsen päiväunien aikaan, ni ei se kaaja meidän elämää, et päikkärit jää kesken tms.
Tai annan purkkiruokaa, joskus vain helpottaakseni arkea (niin laiskuutta, ku en tee pakkaseen valmiiksi).. mut

nyt harmaana:
miehellä on täydellinen työ ja hyvä palkka

jos ei muuta ni sossusta saa rahaa

Näis on nyt musta joku ristiriita? Mut joo... Totta on, että täällä asiat esitetään usein kovin mustavalkosina. Mut ei tätä palstailua niin vakavasti kantsi ottaa, että verenpainettaan nostattais näiden juttujen takia.

Ite olin just tekemässä muutaman yövuoron, vaikka mulla on kotona 8kk ikänen vauva, eli niin kauhee äiti täällä. Ja miehelle kannoin kaupasta mäyräkoiran, kun se lähtee "poikien" kans saunomaan. Eli meil ei ole sitä täydellistä elämää, mut sou?? Kyllä maailmaan mahtuu muutakin kun lapset, joita niitäkin on meille siunaantunu ihan kivasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
nyt harmaana:
miehellä on täydellinen työ ja hyvä palkka

jos ei muuta ni sossusta saa rahaa

Näis on nyt musta joku ristiriita? Mut joo... Totta on, että täällä asiat esitetään usein kovin mustavalkosina. Mut ei tätä palstailua niin vakavasti kantsi ottaa, että verenpainettaan nostattais näiden juttujen takia.

Ite olin just tekemässä muutaman yövuoron, vaikka mulla on kotona 8kk ikänen vauva, eli niin kauhee äiti täällä. Ja miehelle kannoin kaupasta mäyräkoiran, kun se lähtee "poikien" kans saunomaan. Eli meil ei ole sitä täydellistä elämää, mut sou?? Kyllä maailmaan mahtuu muutakin kun lapset, joita niitäkin on meille siunaantunu ihan kivasti.

tarkoitin sitä et sauhutaan, että raha ei ole syy lähteä töihin.. ni sillon joko mielellä on ok palkka... tai sit ehottavat, et kyl sitä pärjää jos ei muuten, niin kyl sossu auttaa!
ja mä lähen töihin, sekä vien 11kk ikäsen pph:lle hoitoon.. oli muut äitit mitä mieltä tahtoo..

Me tullaan nyt just ja just toimeen, joten pakko mennä töihin, mutta meillä onkin homma niin, että lapsi ei kuitenkaan mene hoitoon. Me kun pystytään miehen kanssa sumplimaan työvuorot niin, että lapsi hoidetaan kotona ja jos tulee päällekkäisiä työvuoroja, niin silloin pitää viedä lapsi hoitoon, onneksi meillä on hyvä tukiverkosto ympärillä, joista saa apua tarvittaessa.