niin yksinäinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö pieni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö pieni

Vieras
Erohan siintä sitten tuli. Itkuja on itketty kohta kuukauden verran ja kaivattu toista niin paljon. Vaikka itse lähdin, toinen kun petti ja ystäväni kanssa vielä. Koitin asiasta ja omasta pahasta olostani kertoa, mutta mies veti luukut täysin kiinni. Eikö se sitten välittänytkään yhtään?
Aika ajoin kasaan itseni ja painan päivän ajattelemalla miten väärin hän minua kohtaan teki, mutta illalla tulee taas ikävä ja suru puseroon. Tietäisi edes miksi toinen ei halua edes puhua ja koittaa selvitä tästä loppujen lopuksi edes kavereina.
Tunnen oloni niin yksinäiseksi, kaikki ystäväni ovat pariutuneet ja saaneet lapsia vaikka nuoria vielä olemmekin, ei ole ketään kenelle puhua,ainoana lohtuna koiran seura, välillä tuntuu ettei enää jaksa.
Kaiken lisäksi asumme kaikki kolme toistemme naapureina joten muuttohan tässä tulee, en pysty päivästä toiseen katsomaan heistä kumpaakaan ilman että sattuu, kaiken tämän surun lisäksi joudun siis luopumaan myös kodistani. Mikä avuksi?
Eron jälkeen olen valvonut yöt itkien ja nukkunut päivät,alan olla todella kypsä tähän tilanteeseen.

Sure rauhassa itseksesi tai etsi ystävä joka jaksaa kuunnella, parisuhteestaan huolimatta jos sellainen jo on. Kirjoittaminenkin voi auttaa. Harvemmin taitaa nuo pettäneet exät olla halukkaita kuulemaan miten paljon oikeasti heidän tekonsa sattui saati ottamaan vastaan sitä vihaa mikä heidän teostaan seuraa. Eli todennäköisesti et saa exäsi kanssa vielä useisiin kuukausiin (jos sittenkään) puhuttua asiaa selväksi.

et sano missä iässä olette, mutta näin keski-ikäisen silmin mitenkään vähättelemättä kipuasi mietin seuraavaa. Sulla on ehkä sattunut epäonni joutua vääriin piireihinkin, omassani kävi päinvastoin niin, että lapset hankittiin vasta viimehädässä kuka sitten kerkesi kuka ei, ja niitä ainoita päiviteltiin ankarasti jotka lisääntyivät kolmissakymmenissä jo. Meinaan vaan, että voisit yrittää löytää uusia ystäviä näistä vähän hitaammista - maailma on niin avara kuitenkin, ja nuorena siitä saa enemmän irti kun vain uskaltaa ottaa.

Nyt just voi olla vaikea uskaltaa, kun kivistää kovasti. Jos ootte vaikka 25 ja alle, niin tuossa iässä meidän jengissä kukaan ei tainnut vielä tuntea itseään ihmeemmin vaikka älykkäitäkin oltiin. Eli jos kykenet etäännyttämään itseäsi tilanteesta yhtään, niin saattaa lohduttaa ajatus, että nuorena suhteissa ei tunne sitä toista osapuolta millään konstilla sen syvemmin kuin itseäkään, joten vaikea on silloin edes tietää mitä haluaa, saati sitten että miksi. Välitti mies tai ei, niin luukut kiinni -reaktio on molemmissa tapauksessa mahdollinen.

Ite en nuorempana oikeastaan kyennyt edes rakastamaan ketään, olin haavoittunut sielu sitä itse tajuamatta, enkä luottanut tarpeeksi. Sittemmin olen todennut, että ihan hyvissäkin ihmisissä on näitä vammoja siinä määrin, että kovin pyyteetön rakastaminen ei luonnistu haaveista huolimatta. Nuorena ei vain ymmärrä missä mennään, eikä osaa korjata virheitään eikä suhtautua lempeästi. Usein kiihkeyskin on vain ripustautumista.

Useimmat kuitenkin tekevät parhaansa. Se vain ei riitä kovin pitkälle. Mutta älä yritä säilyttää kaveruutta väkivalloin. Nyt voi olla kiukun aika.

Hali puhui viisaita sanoja!

Miehenä kuvittelisin tuon luukut-kiinni-reaktion johtuvan häpeästä. Eli mies tajuaa tehneensä väärin eikä siksi halua käsitellä asiaa kun joutuisi myöntämään virheensä. Toissalta, hän ei sittenkään välittänyt sinusta niin paljoa, että haluaisi häpeästä huolimatta korjata suhteenne.

Voimia sinulle! Tiedän mitä joudut kokemaan, sillä myös minun EX jäi kiinni pettämisestä. Hän petti siskoni kanssa. Minulle asia selvisi kun "suhdetta" oli jo kestänyt jonkin aikaa. En osaa neuvoa miten taakastasi parhaiten selviät. Minun oli vaan pakko jaksaa eteenpäin koska meillä oli kaksi pientä lasta. Vieläkään en siskooni tai ex:ääni luota (välimme ovat "asialliset"), vaikka aikaa on kulunut jo pitkälti yli kymmenen vuotta!

Olisit käyttänyt suutasi enemmän kyrvän imemiseen kuin nalkuttamiseen ja tyhjänpäiväiseen höpöttämiseen ja pitänyt miehesi tyytyväisenä niin ei olisi tarvinnut mennä vieraisiin. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Yhteistyössä