Niinistön kannattajat Iltalehden gallupissa: heterous ja kirkkoon kuuluminen tärkeää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarkkailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tarkkailija

Vieras
Niin ja Haaviston kannattajille haukutaan et ratsastavat hänen seksuaalisuudelle?
Iltalehdessä tänään: tärkein Niinistön äänestäjille on hänen pätevyys MUTTA heti toisena on hänen henkilökohtaiset ominaisuudet (perhesuhteet, kirkkoon kuuluminen) ja kolmenta heterous!
Ihanan hyväkysväinen tämä Suomi!

Monille kuitenkin aivan perinteiset arvot, kuten koti, isänmaa ja uskonto ovat tärkeitä
Ne ovat perinteisiä suomalaisia arvoja joiden merkitystä ei pitäisi aliarvioida tässäkään ajassa.

Minulle on aivan sama olenko jonkun mielestä suvaitsematon vai en, mutta minulle presidentti on pitkälti myös arvojohtaja, joten haluaisin hänellä olevan samanlaisia arvoja kuin itselläni.
Itselleni perhe, koti, uskonto ja isänmaa ovat tärkeitä.
Näistä syistä en voi valita maamme ylimmäksi johtajaksi henkilöä joka tunnustautuu agnostikoksi, on suorittanut siviilipalveluksen (ei varusmiespalvelua), asuu ja elää homoseksuaalisessa liitossa jne

Jokaisella on liene oikeus tehdä päätös ITSE OMIIN ARVOIHINSA perustuen. Ja vaikka minulle tärkeitä arvoja on muitakin, niin myös nämä ovat minulle tärkeitä, enkä sitä rupea keneltäkään anteeksi pyytelemään.

Niin ja Haaviston kannattajille haukutaan et ratsastavat hänen seksuaalisuudelle?
Iltalehdessä tänään: tärkein Niinistön äänestäjille on hänen pätevyys MUTTA heti toisena on hänen henkilökohtaiset ominaisuudet (perhesuhteet, kirkkoon kuuluminen) ja kolmenta heterous!
Ihanan hyväkysväinen tämä Suomi!

Tyypillistä kääntää tämä asia taas hyväksymisen puutteeksi. Vaikka toisena on näiden kannattajien mielestä henkilökohtaiset ominaisuudet tai kolmantena heterous, niin mistä päättelet, että toisinkäyttäytyvät (kirkkoa arvostavat, heterot, avioliitossa olevat jne.) olisivat näistä ominaisuuksista johtuen suvaitsemattomia. Eihän tässä tuomita kuitenkaan helvettiin homoja, ateisteja tai avoliitossa asuvia. Nämä ovat vain arvokysymyksiä, joista jokaisella on oikeus pitää oma käsityksensä ja käyttäytyä (tai äänestää) itse arvojensa mukaisesti. Samalla tavalla voisi repiä jotain siitä, että vain n. 7-8% suomalaisista äänestää vihreitä. Loput ovat siis ehdottomasti logiikallasi luonnonsuojelun vastustajia, maailman tuhoajia ja täysin idiootteja, kun eivät ymmärrä olla vihreitä.

Ylivoimainen enemmistö suomalaisista on kuitenkin heteroita ja kuuluvat kirkkoon ja yllättäen vielä enemmistö perheistä elää avioliitossa, joten ei heidän näkemystään ole kenelläkään oikeutta asettaa kyseenalaiseksi. Millä ihmeellä tämän voi kääntää hyväksynnän puutteeksi tai suvaitsemattomuudeksi.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Kirkko tulisi erottaa pikimmiten valtiosta - kuten Yhdysvalloissakin on tehty.

En täysin kumoa tätä ajatusta, mutta Yhdysvalloissa on sen taustata johtuen valtava määrä erilaisia uskontoja ja niiden lahkoja. Suomi on väestötaustaltaan varsin homogeeninen (eivät homoja) ja siksi meillä on yksi valtauskonto, kun n. 80% väestöstä kuuluu luterilaiseen kirkkoon. Pitäisikö pirstaloituneen 20% vuoksi tämän valtavan enemmistön taas suostua pienten vähemmistöjen vaatimuksiin. Suomessa on jotenkin tullut sellainen ilampiiri, että vähemmistöt määräävät kaikesta ja vaativat enemmistöä toimimaan heidän ehdoillaan. Tämä näkyy nyt yleisemminkin vaalien esiintuomassa keskustelussa.

homoja sorretaan edelleen tässä maassa! Se nähtiin jo Johanna Korhosen irtisanomisessa! Edelleenkin lainsäädäntömme on valovuosia naapurimaatamme Ruotsia jäljessä. Miten voimme pitää itseämme hyvinvointivaltion mallimaana?
Nämä gallup-tulokset kertovat raakaa totuutta suomalaisten suvaitsevaisuudesta, ikävä kyllä.

homoja sorretaan edelleen tässä maassa! Se nähtiin jo Johanna Korhosen irtisanomisessa! Edelleenkin lainsäädäntömme on valovuosia naapurimaatamme Ruotsia jäljessä. Miten voimme pitää itseämme hyvinvointivaltion mallimaana?
Nämä gallup-tulokset kertovat raakaa totuutta suomalaisten suvaitsevaisuudesta, ikävä kyllä.

minä olen asiasta toista mieltä. Ei sorreta. Nyt ei pinnalla ole ollutkaan muuta kuin homot monta vuotta ( ensin se kirkosta joukkoeroaminen, sitten kaikki Jani Toivolan puheet ja esiintymiset tanssii tähtien kanssa ym. ja nyt presidenttikisa yms. ) kyllä täällä lähes kaikki peesaa syrjittyjä ja vähemmistöjä. On facebook-kannanottoja jne jne. Mielestäni asiat on hyvin tässä maassa näillä vähemmistöillä.

minä olen asiasta toista mieltä. Ei sorreta. Nyt ei pinnalla ole ollutkaan muuta kuin homot monta vuotta ( ensin se kirkosta joukkoeroaminen, sitten kaikki Jani Toivolan puheet ja esiintymiset tanssii tähtien kanssa ym. ja nyt presidenttikisa yms. ) kyllä täällä lähes kaikki peesaa syrjittyjä ja vähemmistöjä. On facebook-kannanottoja jne jne. Mielestäni asiat on hyvin tässä maassa näillä vähemmistöillä.

niin plus sitten tietysti nämä bb-julkihomot, jotka on saanut mainostilaa :D

minä olen asiasta toista mieltä. Ei sorreta. Nyt ei pinnalla ole ollutkaan muuta kuin homot monta vuotta ( ensin se kirkosta joukkoeroaminen, sitten kaikki Ja toivolan puheet ja esiintymiset tanssii tähtien kanssa ym. ja nyt presidenttikisa yms. ) kyllä täällä lähes kaikki peesaa syrjittyjä ja vähemmistöjä. On facebook-kannanottoja jne jne. Mielestäni asiat on hyvin tässä maassa näillä vähemmistöillä.

Varmasti koko keskustelu laantuisi, jos vain asioihin puututtaisiin - kuten Ruotsissa on tehty. :) Ei Ruotissakaan ole maa joutunut tuhotulvan tai muun katastrofin, vaikka uskovaiset sitä epäilisivätkin jos homot voisivat avioitua.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästyttää;25528511:
Toi liiallinen homovouhotus vaan rupeaa oikeasti ihmisiä nyppimään!
Ihmiset ovat kyllästyneitä tähän kiusauskulttuurin, joka Suomessa on valloillaan. Vähemmistöt, homot mukaanlukien mutta myös muut kuten maahanmuuttajat, kärsivät kouluissa ja työpaikoilla jatkuvasti vähättelyä ja silkkaa panettelua. Jos jopa presidenttiehdokasta valitessa tärkeää on se, että kyseessä on koulukiusaajan stereotyyppi, niin jotain on vialla!

Otetaan sinulta ja perheeltäsi pari ihmisoikeutta pois, ja katsellaan sitten, kuinka hyvin asianne sitten mielestäsi ovat.

[QUOTE="vieras";25528536]Otetaan sinulta ja perheeltäsi pari ihmisoikeutta pois, ja katsellaan sitten, kuinka hyvin asianne sitten mielestäsi ovat.[/QUOTE]

Mitä ihmisoikeuksia homoilta puuttuu?

[QUOTE="vieras";25528535]Niinpä. Homot sitä, homot tätä. Melkein pitää pyydellä anteeksi heteroutta.[/QUOTE]

Jos tuolta tuntuu, niin joku itsetunnon parantamiseen tähtäävä kurssi lienee paikallaan?

Ihmiset ovat kyllästyneitä tähän kiusauskulttuurin, joka Suomessa on valloillaan. Vähemmistöt, homot mukaanlukien mutta myös muut kuten maahanmuuttajat, kärsivät kouluissa ja työpaikoilla jatkuvasti vähättelyä ja silkkaa panettelua. Jos jopa presidenttiehdokasta valitessa tärkeää on se, että kyseessä on koulukiusaajan stereotyyppi, niin jotain on vialla!

nyt meni ohi? Kuka on koulukiusaajan stereotyyppi? Minulle ainakin ehdokasta valitessa on tärkeintä se millainen pätevyys ihmisellä on siihen tehtävään. Ja piste!

Homoseksuaalien oikeuksista vouhottaminen loppuu tasan siihen, kun homoseksuaaleilla on samat oikeudet kuin heteroseksuaaleillakin. Oikeus avioliittoon ja adoptioon sekä mahdollisuus olla mitä on, joutumatta pelkäämään esim. irtisanotuksi joutumista seksuaalisen suuntautuneisuuden vuoksi. Kun toiseus katoaa.

[QUOTE="vieras";25528536]Otetaan sinulta ja perheeltäsi pari ihmisoikeutta pois, ja katsellaan sitten, kuinka hyvin asianne sitten mielestäsi ovat.[/QUOTE]

älä aloita. Olen aina ollut homojen puolella. Minusta saisivat adoptoida ja mennä naimisiin kirkossa ja ihan mitä vaan, mutta ei ole minun päätettävissä tämä asia. Se on kuka valitaan suomen presidentiksi ja sen valinnan teen muilla kriteereillä kun seksuaalinen suuntautuminen. Ihan sama onko hetero vai homo, kunhan on pätevä!

Yhteistyössä