Nikita Fouganthine aka Juha Valjakkala on etsintäkuulutettu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Ansaitseeko sun mielestä kolme ihmistä kylmäverisesti tappanut ihminen (joka on rikkonut muutenkin lakia ties miten monta kertaa) oikeuden pitää hauskaa terassilla ystävien kanssa?
Mun mielestä ei. Eihän ne sen uhritkaan saa enää koskaan pitää hauskaa kenenkään kanssa.

sitten varmaan joidenkin pitää ajaa kuolemantuomiota suomeen mutta itse olen sitä mieltä että ihminen voi muuttua ja katua eikä se että tappaa kerran välttämättä tarkoita että toiste sitä tekisi. kuitenkin herra on istunut vankilassa jotain 20v? eiköhän jokainen väkisinkin siinä ajassa muutu.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Ansaitseeko sun mielestä kolme ihmistä kylmäverisesti tappanut ihminen (joka on rikkonut muutenkin lakia ties miten monta kertaa) oikeuden pitää hauskaa terassilla ystävien kanssa?
Mun mielestä ei. Eihän ne sen uhritkaan saa enää koskaan pitää hauskaa kenenkään kanssa.

sitten varmaan joidenkin pitää ajaa kuolemantuomiota suomeen mutta itse olen sitä mieltä että ihminen voi muuttua ja katua eikä se että tappaa kerran välttämättä tarkoita että toiste sitä tekisi. kuitenkin herra on istunut vankilassa jotain 20v? eiköhän jokainen väkisinkin siinä ajassa muutu.

Muuttuu toki mut mihin suuntaan? Toivotaan kovasti et kundi on vaan eksyny johonki metsään ja on ihan oikeesti halukas sopeutumaan yhteiskuntaan. Ikävä kyl harva siihen pystyy.

No ei Valjakkala ole miksikään muuttunut. Ja on todettu psykopaatiksi, siitä on paha yhtäkkiä parantua.

Ja kun ottaa vielä huomioon, kuinka monta kertaa hän karkasi vankilasta...

ei näköjään, kun on yrittänyt karata ja ties mitä sillä välin.
Olet kyllä Fjonga niin tyhmä ettei tosi....

Taidat muuten puolustaa Jammu-setääkin, sehän on ollut vankilassa jo tovin.... kyllähän se nyt on muuttunut?

Suomessa on paljon vaarallisempiakin entisiä vankeja. Esimerkiksi Andreas Hammar, miksi ette kauhistele että sellainen murhamies on vapaana? Paljon vaarallisempi sivullisille kuin Nikita! Nikita on tappanut vain 1988 kun hänen peräänsä lähdettiin autolla. Olisivat antaneet sen ruosteisen pyörän suosiolla niin tuskin olisi mitään käynyt. Eihän pankkiryöstäjänkään perään lähdetä pankista juosten yms. vaan jäädään sinne pankkiin ja annetaan saaliin mennä.

Ihminen voi toki muuttua. Mutta jos tappaa kolme ihmistä, tahallisesti ja täysin tarkoituksella, niin ihminen on ehkä niin läpeensä mätä ettei koskaan muutu.
Ja sääntöjen noudattaminen, lakien noudattaminen ei herra Foughantinelta tunnu sujuvan, päätellen siitä että hän on karannut tai yrittänyt karata tsiljoona kertaa vankilasta, eikä nytkään ole siellä missä koevapauden sääntöjen mukaan pitäisi olla.
Parikymmentä vuotta....pitkä aika istua vankilassa, mutta toisaalta, voisi istua siellä vielä toiset 20 mun puolesta.
Kuolemantuomiota en kannata, mutta mun mielestä ihmisiä tappaneen henkilön ei kuuluisi koskaan päästä vapaaksi, jos teot on tehty tarkoituksella eikä vahingossa (esim. jos bussikuski tekee virheen ja ihmisiä kuolee, se ei ole tahallista).
Eikä mua harmita ollenkaan, jos kolmoismurhaaja raukka ei pääse aurinkoisena päivänä terassille vaikka kaveritkin menee ja hänenkin tekisi mieli mennä. Niin makaa kuin petaa.

Kuka nuija päästää tommosen tappajan vapaalle, etenkin kun ennenkin on yrittäny karata? Siis myös nää muut pitkänkakun istujat..vielä iltalomia yms. moisille..

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:
Mutta sitä ei ole ainakan oppinut, kuinka karata jäämättä kiinni....

Jos 6 kerta toden sanoo? :whistle:

Voi olla :D. Poliisit vie miehen takasin sinne asuntoon ja taas väliullä tarkistelee tilannetta. Eihän sitä kannata vankilaan enää laittaa. Helpompi se on karata kun ei ole valvonnassa. Poliiseilla ei vissiin tarpeeksi hommaa kun päästävät sen noin helpolla. Saavat kivoja "jenkki takaa-ajoja" :headwall: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja kauhistelkaa muita:
Nikita on tappanut vain 1988 kun hänen peräänsä lähdettiin autolla. Olisivat antaneet sen ruosteisen pyörän suosiolla niin tuskin olisi mitään käynyt.

Eli uhrien oma vika että kuolivat?
Just joo, mielenkiintoinen näkökanta :headwall:
Ja suurin osa ihmisistä ei onneksi tapa koskaan, ei edes "vain" 1988.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
kuitenkin herra on istunut vankilassa jotain 20v?
Ja karannut sieltä sinä aikana 5 kertaa. Jos se olisikin sen 20 vuotta lusinut ihan kunnolla, voisin uskoa jonkinlaiseen "paranemiseen".

karkaisin minäkin vaikka kuinka kaduttaisi oma rikos ja varsinkin kun tietäisin että on elinkautinen, periaatteessa siis siinä vaiheessa ei ole väliä tuleeko sitä kakkua lisää kun haluaisi olla "vapaa" hetken aikaa ja olla esim ystävien kanssa muutenki kuin pleksin välissä...

Suomessa on paljon vaarallisempiakin entisiä vankeja. Esimerkiksi Andreas Hammar, miksi ette kauhistele että sellainen murhamies on vapaana? Paljon vaarallisempi sivullisille kuin Nikita! Nikita on tappanut vain 1988 kun hänen peräänsä lähdettiin autolla. Olisivat antaneet sen ruosteisen pyörän suosiolla niin tuskin olisi mitään käynyt. Eihän pankkiryöstäjänkään perään lähdetä pankista juosten yms. vaan jäädään sinne pankkiin ja annetaan saaliin mennä.

Niin että viis kolmesta ruotsalaisesta. Jos joku tulee ryöstämään/polttamaan sun taloa, annatko avaimet? :headwall:

"Valjakkala varasti polkupyörän. 49-vuotias Sten Nilsson ja hänen 16-vuotias poikansa Fredrik lähtivät ajamaan autollaan Valjakkalaa takaa. Ajojahti päättyi hautausmaalle, missä Valjakkala pakotti Stenin ja Fredrikin haulikolla uhaten polvistumaan. Ensin hän ampui Stenin, minkä jälkeen Fredrik yritti anoa armoa valehtelemalla ikänsä. Tästä huolimatta Valjakkala ampui hänetkin. Laukaukset kuuluivat kylään saakka. Perheen 42-vuotias äiti Ewa Nilsson lähti katsomaan, mitä oli tapahtunut. Hän näki, että Valjakkala istui Stenin autossa, ja koputti ikkunaan. Valjakkala tempaisi oven niin raivokkaasti auki, että Ewa kaatui, mutta tämä pääsi juoksemaan pakoon. Valjakkala sai hänet kiinni ja löi häntä haulikolla niin voimakkaasti, että se pirstoutui. Tämän jälkeen hän puukotti Ewan hengiltä viiltämällä tältä kaulan auki."

Siis niinku ihq mies...joo, ei säälitä jos tuollainen ihmisen irvikuva ei pääse kesäterassille
|O

Sinä se olet idioottien kuningatar number one

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Mutta sitä ei ole ainakan oppinut, kuinka karata jäämättä kiinni....

Jos 6 kerta toden sanoo? :whistle:

Voi olla :D. Poliisit vie miehen takasin sinne asuntoon ja taas väliullä tarkistelee tilannetta. Eihän sitä kannata vankilaan enää laittaa. Helpompi se on karata kun ei ole valvonnassa. Poliiseilla ei vissiin tarpeeksi hommaa kun päästävät sen noin helpolla. Saavat kivoja "jenkki takaa-ajoja" :headwall: :kieh:

Joo jos loppuu muuten työt niin päästetään yks kundi aina hukkateille ja sit juostaan se kii - jos halutaan haastetta homman niin annetaan sille viel pari euroo ja auto. Kiva ajankäyttömuoto.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taidat muuten puolustaa Jammu-setääkin, sehän on ollut vankilassa jo tovin.... kyllähän se nyt on muuttunut?

itseasiassa voi ollakkin, mistä mä sen tiedän... kuten tekään ette voi tietää onko valjakkala muuttunut mies =)

"Valjakkala varasti polkupyörän. 49-vuotias Sten Nilsson ja hänen 16-vuotias poikansa Fredrik lähtivät ajamaan autollaan Valjakkalaa takaa. Ajojahti päättyi hautausmaalle, missä Valjakkala pakotti Stenin ja Fredrikin haulikolla uhaten polvistumaan. Ensin hän ampui Stenin, minkä jälkeen Fredrik yritti anoa armoa valehtelemalla ikänsä. Tästä huolimatta Valjakkala ampui hänetkin. Laukaukset kuuluivat kylään saakka. Perheen 42-vuotias äiti Ewa Nilsson lähti katsomaan, mitä oli tapahtunut. Hän näki, että Valjakkala istui Stenin autossa, ja koputti ikkunaan. Valjakkala tempaisi oven niin raivokkaasti auki, että Ewa kaatui, mutta tämä pääsi juoksemaan pakoon. Valjakkala sai hänet kiinni ja löi häntä haulikolla niin voimakkaasti, että se pirstoutui. Tämän jälkeen hän puukotti Ewan hengiltä viiltämällä tältä kaulan auki."

Siis niinku ihq mies...joo, ei säälitä jos tuollainen ihmisen irvikuva ei pääse kesäterassille
|O

Sanos muuta. Parantumaton psyko on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

itseasiassa voi ollakkin, mistä mä sen tiedän... kuten tekään ette voi tietää onko valjakkala muuttunut mies =)

Nyt pomppas. Olen sanaton.

karkaisin minäkin vaikka kuinka kaduttaisi oma rikos ja varsinkin kun tietäisin että on elinkautinen, periaatteessa siis siinä vaiheessa ei ole väliä tuleeko sitä kakkua lisää kun haluaisi olla "vapaa" hetken aikaa ja olla esim ystävien kanssa muutenki kuin pleksin välissä...
Vaan ilman niitä karkaamisia se olisi lusinut vain sen 12 vuotta, minkä yleensäkin elinkautisvangit lusivat. Itse se sinne linnaan itsensä hankki, joten olisi edes siitä oppinut ja istunut tuomionsa, niin ei olisi taas tätäkään hässäkkää nyt ja olisi päässyt vapauteen jo aikoja sitten. Mutta kun ei välitä yhteiskunnan säännöistä, niin sitten ei välitä. Musta on ylipäätään aika ihmeellistä, että se pääsi koevapauteen, vaikka viimeksi toissa vuonna karkasi vankilasta. Mun mielestä nää sen karkailut osoittaa, ettei se ole muuttunut yhtään miksikään.

Yhteistyössä