Nimi asiaa taas :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Olisko ehdotuksia Linnean pikku veljelle tai siskolle nimeksi? Sukunimi perussuomalainen, eli suomalaiseen suuhun sopiva nimi hakusessa :) Ei mikään Matti tai Maija kuitenkaan.

Juu, Linnea= vanamo :)
Olivia olis aivan ihana nimi, harmi et serkun tytöllä se jo
Ja Lenni ei vaan kuulosta hyvältä
Oon ihastunu Noel nimeen pojalle, kuulostaako liian ei-suomalaiselta "virtasen" kanssa? Tai ns. väkisin väännetty Joelista, joka taas ei oo niin kiva....?

Linnea on perinteinen suomalainen nimi, Noel taas kuulostaa aika ulkomaalaiselta, vaikka onkin tällä hetkellä suosittu Suomessa. Linnea ja Lydia kuulostaa hyvältä, samoin Linnea ja Hannes, Lauri

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu, Linnea= vanamo :)
Olivia olis aivan ihana nimi, harmi et serkun tytöllä se jo
Ja Lenni ei vaan kuulosta hyvältä
Oon ihastunu Noel nimeen pojalle, kuulostaako liian ei-suomalaiselta "virtasen" kanssa? Tai ns. väkisin väännetty Joelista, joka taas ei oo niin kiva....?

Noel on ihana nimi, ja kaikki mun tuntemat Noelit on kyllä ihan suomalaisia :)
Eihän Noelissa oo vierasperäisiä kirjaimia, ja se lausutaan kuten kirjoitetaan, eli sopii kyllä "Virtasellekin" mun mielestäni.
Mun pojasta tuli melkein Noel, mutta päädyttiin sittenkin nimeen Nikolas.

Melissa, tykkäätkö siitä nimestä tytölle?

ap pyysi ehdottamaan suomalaiseen sukunimeen sopivia etunimiä ja täällä ehdotellaan Leannaa ja Laureaa. Onko sellaisia nimiä edes olemassa oikeasti? Ei ne ainakaan hyvältä kuulosta "Virtasen" kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap pyysi ehdottamaan suomalaiseen sukunimeen sopivia etunimiä ja täällä ehdotellaan Leannaa ja Laureaa. Onko sellaisia nimiä edes olemassa oikeasti? Ei ne ainakaan hyvältä kuulosta "Virtasen" kanssa

Tää on taas niitä makuasioita, minusta Leanna ja Laurea sopivat ihan hyvin Virtasen yms. tavallisten suomalaisten sukunimien kanssa. Niissä kun ei ole vierasperäisiä kirjaimia ja ne lausutaan samoin kuin kirjoitetaan, mutta toki joku toinen on asiasta ihan eri mieltä :)

Ymmärtääkseni ap ei kysynyt pelkästään yleisiä nimiä. Väestörekisterin nimipalvelusta voi tarkistaa kuinka monta nimeä mitäkin on annettu. Molemmat on harvinaisia ja vanhoja nimiä.

Meillä on todella iso suku, joten sekin rajaa nimivaihtoehtoja. Ihanista nimistä esim. Olivia, Luka(s), Melissa, Tilda, Leo jo löytyy... :/
Mut jotenkin oon koko raskauden ajan ollu varma että tulokas on poika ja nimeks tulee Noel, nyt en oo yhtään varma... tytölle oon miettiny nimes Sinna tai Sanja, miltä kuulostaa? :)

Senna kaunis nimi, mut tulee jostain syystä koira mieleen samoin kun nimestä Leevi, josta muuten tykkäisin. :D
Eelistä tykkäsin joskus paljon, esikoinen jos olis ollu poika olis varmaan Eeli, mut en tiiä enää... hmm...
Vaikeeta tää nimen keksiminen :O

Yhteistyössä