Nimiasiaa: kumpi näistä parempi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Ensimmäinen nimi eli kutsumanimi on päätetty, mutta 2. ja 3. nimi aiheuttaa päänvaivaa. Ekaa nimeä en nyt tähän laita, mutta se sopii molempien allaolevien yhdistelmien kanssa mukavasti ja on lyhyt ja ytimekäs suomalainen nimi.
Mutta kumpi näistä on kivemman kuuloinen yhdistelmä:
Okko Oliver
vai
Aarni Anttoni ?
Ja miksi?

okko oliver parempi.

mutta miksi pitää olla kolme nimeä, miksi edes kaksi? niillä ei ole lopulta mitään merkitystä, kutsumanimi on ainoa, jota ihminen käyttää ja tarvitsee. mä en välillä edes muista toista nimeäni, eikä se merkitse mulle mitään.

Kiitos mielipiteistä!
lai-ne: Harvemminhan niitä toisia ja kolmansia nimiä käytetään, mutta musta näyttäisi hölmöltä jos lapsella olisi vain yksi nimi ja sekin lyhyt 4-kirjaiminen. Maailmassa on niin paljon hienoja nimiä, että pakkohan niitä on saada hyödyntää. Sinänsä mulle riittäisi kaksikin nimeä, jos löytyisi joku oikein ponnekas, mutta toistaiseksi ei ole tullut vastaan.

Okkoa moni tuntuu karsastavan. Musta se on hieno nimi. :)

vv: Tuota oon itsekin miettinyt, että onko ne liian erilaisia. O:lla alkavia pidempiä nimiä vaan on niin vähän ja Oskarista en tykkää yhtään. Mulle kelpais Otava, mutta mies ei tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos mielipiteistä!
lai-ne: Harvemminhan niitä toisia ja kolmansia nimiä käytetään, mutta musta näyttäisi hölmöltä jos lapsella olisi vain yksi nimi ja sekin lyhyt 4-kirjaiminen. Maailmassa on niin paljon hienoja nimiä, että pakkohan niitä on saada hyödyntää. Sinänsä mulle riittäisi kaksikin nimeä, jos löytyisi joku oikein ponnekas, mutta toistaiseksi ei ole tullut vastaan.

Okkoa moni tuntuu karsastavan. Musta se on hieno nimi. :)

okko on tosi kiva! ja on munkin lapsilla toiset nimet eli ei vain etunimeä, mutta kummallekin vain valittu toiseksi nimeksi joku ok-nimi siksi kun niin on tapana ja niillä ei ole sen kummempaa merkitystä.

ortodokseilla ei ole kuin yksi nimi.

Mites olis Oleksi? Okko Oleksi? Mä tykkään Oleksi nimestä tosi paljon. On ortodoksinimi... Ja ainakin kaikki ortodoksit jotka mä tiedän (itseni mukaanlukien) omistavat enemmän kuin yhden nimen ;)

Yhteistyössä