Nimiasiaa (sori)....

Näkymätön Ninni

Aktiivinen jäsen
03.01.2005
2 560
1
36
Joo näitä on täällä joka päivä sata alotusta mutta tää on eka mulle ku ajattelin nyt teidän mielipidettä kysyä kun on niin vaikeeta päättää yhdestä kirjaimesta...

Eli meille ois poika tulossa ja nimi vois olla KAJ tai KAI, eka hankala taivutella ja toka on ehkä :whistle: mutta siis kun kun Kai puhekielessä miellyttää, kumman kirjoitus asun sinä valitsisit? Toinen nimi tulee olemaan Tapio, eka poika on Leo Johannes ja siis pakkomielle laittaa kolme kirjainta tällekin pojalle.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja tä´ssä jokunen 3-kirjaiminen:
Joa
Teo
Ate

Ainut varteen otettava vaihtoehto on Teo jota Leolle suunniteltiin, mutta Leo ja Teo hieman liikaa samanlaiset.. Oon kyllä tuota Jooaa miettinyt mutta kun mun mielestä se pitäis sit olla Jooa, ei Joa... On tää aina yhtä hankalaa.
:/ :xmas:

Kai Tapio. Siis et ole varma, onko Tapio vai ei?

Joku toinen kolmikirjaiminen nimi olisi ihan paikallaan. Aki, Ari, Kim (kunhan toiset nimet eivät ole Il Sung)... ellei nimessä ole pakko olla konsonantti, vokaali, vokaali kuten Leossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Kun siis Leoa sanotaan Leksaksi, Kaita sanottaisiin Kaitsuksi, mietin vaan että ei kai häntä tuosta nimen merkityksestä kiusattais.. Ja tuossakin lauseessa jo kai.. :ashamed:

Leksa = oksennus meilläpäin, joten kaitsu ei varmaan ole huonokaan kutsumanimi. Tosin itse ihmettelen miksi antaa lapselle jokin nimi, jos lasta kuitenkin kutsutaan joksikin muuksi.

Ja jos Kai vielä mietityttää niin onhan noita muitakin kolmikirjaimisia, Ari, Aki, Ami jne..