Nimiasiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No siinäpä se pulma tosiaan on =) Erika kirjoitettuna nätimpi mutta joutuuko laps parka sit joka ikisessä virastossa selventämään että "Eerika yhellä eellä" Kun kai se suomalaisittain kuitenkin lausuttais kahdella.

Taidan siis kallistua siihen Eerikaan =)

Kiitos kaikille vastanneille

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No siinäpä se pulma tosiaan on =) Erika kirjoitettuna nätimpi mutta joutuuko laps parka sit joka ikisessä virastossa selventämään että "Eerika yhellä eellä" Kun kai se suomalaisittain kuitenkin lausuttais kahdella.

Mun mielestä taas Erika/Eerika kirjotetaan automaattisesti Erika, vaikka lausuttais miten, eli mulle sais olla selventämässä, että "kahdella eellä" :)

mutta nykypäivänä annetaan niin omituisia nimiä ja omituisilla muunnoksilla, että varmaan ihan perus "mikoiltakin" tarkistetaan että miten se kirjotetaankaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja a:

Mun mielestä taas Erika/Eerika kirjotetaan automaattisesti Erika, vaikka lausuttais miten, eli mulle sais olla selventämässä, että "kahdella eellä" :)

Minustakin yhdellä e-kirjaimella on se automaattisempi kirjoitusmuoto. Kuten Cecilia, sitä tuskin kukaan kirjoittaisi Sesilia. Erika on tavallisempi asu kyseiselle nimelle. Eerika muunnos siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja etfg:
Alkuperäinen kirjoittaja a:

Minustakin yhdellä e-kirjaimella on se automaattisempi kirjoitusmuoto. Kuten Cecilia, sitä tuskin kukaan kirjoittaisi Sesilia. Erika on tavallisempi asu kyseiselle nimelle. Eerika muunnos siitä.

No Hitsi =) Hyviä näkökulmia! Tällasia ei tuu itelle ollenkaan mieleen. Täytyykö siis tehä joku katu-gallup, kuinka kirjoitat Eerikan =)

Oma ex-sukunimi on sellainen jota joutu tavaan joka paikassa eikä siltikään menny oikein, niin en tavallaan haluis lapselle samaa ärsyttävää tavaamista. Mutta toisaalta totta sekin mitä joku sano tosta Mikosta, taidetaan kirjoitusasut nykyään aika tarkaan tarkistaa.

No kyllä mä ainaki tiedän(tavannu, ollu samas koulus tms. en tunne) monia Erikoja jotka tosiaan lausutaan vaan sillä yhellä e:llä. Musta tommonen et kirjotetaan eri tavalla ku lausutaan on vähän... no miten sen nyt sanois, mautonta. Ceciliahan on ihan eri asia! C on c ja niin se lausutaan (toki joskus myös k:na mut suomenkieles ei c:tä varsinaisesti enää ole).

Yhteistyössä