?
...
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Suomessa tietysti Erika.
Niin no, onhan täällä kielivähemmistö, jonka keskuudessa se sanotaan Eerika
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Suomessa tietysti Erika.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja samperi:Niinkuin kirjoitetaan
Just näin suomen kielen mukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:Tyttäreni on Erika, me lausutaan se Eerika, niin kuulemma myös kaverit (kysyin kun sattuu sopivasti olemaan tässä ). Meidän tapaan lausua liittyy tietenkin ruotsinkielisyys, Erik lausutaan myös Eerik.
Jossain olen kuullut lausuttavan Eriikka, mikä rumentaa nimen monta astetta.
Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:Erika = Erika, Eerika= Eerika. Eli lausun kuten kirjoitetaan.
Alkuperäinen kirjoittaja l82:Suomen kielessähän tuo nimenomaan kuuluisi lausua Eerika. Eli Erika lausutaan kieliopin mukaan Eerika. Vokaali lausutaan pitkänä tuossa alussa, näinhän se on aina ollut jos kysytte vaikka vanhemmalta ikäpolvelta. Uutena villityksenä nämä pitkät väännökset kirjoitusasuun ovat tulleet. Vierasperäisissä nimissä suomen kieliopin mukaan vokaali äännetään pitkänä. Tietenkin suomalaisissa nimissä kuten Erkki tai Elina asia on toisin, koska ne ovat suomen kielisiä nimiä. Makuasioitahan ne loppupeleissä ovat, mutta jos paperilla lukee Erika, Ida, Saga, niin kyllä itse ainakin lausuisin ne pitkänä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja l82:Suomen kielessähän tuo nimenomaan kuuluisi lausua Eerika. Eli Erika lausutaan kieliopin mukaan Eerika. Vokaali lausutaan pitkänä tuossa alussa, näinhän se on aina ollut jos kysytte vaikka vanhemmalta ikäpolvelta. Uutena villityksenä nämä pitkät väännökset kirjoitusasuun ovat tulleet. Vierasperäisissä nimissä suomen kieliopin mukaan vokaali äännetään pitkänä. Tietenkin suomalaisissa nimissä kuten Erkki tai Elina asia on toisin, koska ne ovat suomen kielisiä nimiä. Makuasioitahan ne loppupeleissä ovat, mutta jos paperilla lukee Erika, Ida, Saga, niin kyllä itse ainakin lausuisin ne pitkänä.
Eli Olavi pitäisi sitten lausua "oolavi", vierasperäinen sekin on