Nimiehdotuksia toivotaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zenn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zenn

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
2 228
1
36
Tampere
Pitäisi keksiä nätti nimi nätille pienelle tytölle, eikä jotenkin vain tule mieleen..

Etunimeksi haluaisin lyhyen, yksinkertaisen ja kauniin nimen ja toiseksi nimeksi sitten vähän pidempi ja särmikkäämpi ja nimien pitäisi olla helppoja kirjoittaa ilman selittelyjä, sukunimi kun pitää yleensä toistaa, jotta sen saa oikein kirjoitettua.

Ava, Elsa, Seela, Neela ovat olleet harkinnassa jo etunimiksi, mutta sopivaa nimikokonaisuutta ei ole löytynyt.

Ava Elisabet
Aada Aleksandra
Seela Olivia
Sara Elsa Katariina

[QUOTE="nimetön";25322966]Neela Jolanda[/QUOTE]

Jolanda ei oikein tunnu sopivalta. Pidän enemmän sellaisista vanhoista ja "massiivisista" toisista nimistä, Elisabet on esimerkiksi todella hyvä :) Toki voi helposti löytyäkin uusia käyttämättömiä hyviä nimiä, en vain ole törmännyt tai huomannut.

Haluatteko ehdottomasti kaksi nimeä vai saako kolme nimeä ehdottaa? :)
Tässä muutama:

Neela Natalie
Ava Aurora
Ava Alexandra
Seela Sofia
Seela Sofiella
Seela Juliana
Ava Julia
Ava Juliana

Olivia Ava Alexandra
Neela Ava Aurora
Ava Neela Elisabeth
Sara Seela Elisabeth
Ella Neela Elisabeth
Ella Ava Elisabeth
Ellen Ava Elisabeth
Sofia Ava Aleksandra

Tässä muutamia... :)

Kivoja ehdotuksia tullut. :)

Suvun vanhoja nimiä on joskus tullut tutkailtua, mutta niistä ei sellaista ehdotonta nimeä löydy.

Maini on mukava erilainen nimi, mutta liian sukupuolineutraali minun makuuni.

Ei ainakaan mikään Ava tai vastaava koska sitten selittää sekä etu- että sukunimen kirjoitusasun, joka kerta. Samaten Saga.

Ja kaikki muutkin mistä on liikkeellä kahta kirjoitusasua.

Ava Elisabeth tuli mulle ekana mieleen.

Ada, lausuttuna nimenomaan Ada eikä Aada, viehättää mua myös. Ada Amelie, Ada Eleonoora...

Mua ei oo haitannut tavata sekä lasteni etu- että sukunimien kirjoitusasua.

Yhteistyössä