Nimimietiskelyä... Oliskohan Elina kiva nimi vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elina on loistava nimi. Toimii ulkomaillakin, kun on a-loppuinen naisen nimi.
Kannatan jyrkästi.
Paeonia coriacea
http://www.topwalks.net/plants/pink/paeonia_coriacea_more.htm

No kiva kuulla:)
Kyselin sen takia, kun se on niin tavallinen meidän 70-lukulaisten kesken ja nyt tuntuu että monet antaa aika vanhoja nimiä tai sitten tosi erikoisia nimiä... No onhan Elinakin vanha nimi, mutta aika kaunis ja klassinen mun mielestä:)

mun nimi on Elina, oon syntyny '84. Ja aika paljon just saman ikäsiä Elina-nimisiä kavereitaki. Että kai se nimi "elää". :)

Ja me kans halutaan "supisuomalaisia" nimiä lapsille. Että ei ainakaan mtn ulkomaalaisväännöksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
No kiva kuulla:)
Kyselin sen takia, kun se on niin tavallinen meidän 70-lukulaisten kesken ja nyt tuntuu että monet antaa aika vanhoja nimiä tai sitten tosi erikoisia nimiä... No onhan Elinakin vanha nimi, mutta aika kaunis ja klassinen mun mielestä:)

Nimenomaan.
Meidän kuopus olis ollu Anna Elina, mut tuli poika eli nimi jää nyt käyttämättä.

Meillä keskimmäisen toinen nimi on Elina, lisäksi tunnen yhden aikuisen ja yhden teini-ikäisen Elinan. Kaunis suomalainen nimi, on niitä kummempiakin ;) Tosin mitäpä muiden mielipiteillä lopulta on väliä, jos itse tykkäätte nimestä ja vauvalle sen haluatte antaa.

Yhteistyössä