Nimiprobleema tyttöselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhjäpää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhjäpää

Vieras
Kyselin pari päivää sitten M-alkuisia tytön nimiä täällä ja kivoja ehdotuksia tulikin, nyt ollaan päästy jo kolmen joukkoon mistä valita.. Eli nimet ovat Marie, Marissa tai Minea.

Sitten tulikin jo toisen/toisien nimien probleema ;D Yhdeksi nimeksi pitäisi laittaa Emilia, sekä mahdollisesti ehkä myös Miia. Saako niitä edes mitenkään fiksusti istutettua vai pitäiskö keksiä jotain muuta? Mies haluaisi juuri nuo nimet, varsinkin Emilian, mutta itse en saa aikaan mitään fiksua niistä mikä kuullostaisi tarpeeksi nätiltä, apua?

Saa kommentoida ja ehdottaa jotain :)

Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Miksi nimeksi ei voi yksinkertaisesti antaa Miia Emilia? Ei nuo ehdottamasi nimet sovi noiden kanssa yhteen millään tai mitenkän päin.

Koska on liian yleinen ja monella tutulla käytössä. Mielummin karsitaan sitten toisista nimistä.

Jos laitatte Miian, niin laittakaa sitten yhdellä i:llä. Mulla on kahdella ja se on aina joka paikassa väärin. Ihan jatkuvasti. Ja se ärsyttää. Töissäkin välillä se lukee vuorolistassa kahdella i:llä ja välillä yhdellä. Naimisiin mennessäni sain ruotsalaisen sukunimen ja sen jälkeen etunimeni on vielä useammin ollut väärin. Sanon nykyään jo automaattisesti,e ttä kaksi i:tä. Ja jos sen on kerran sanonut jollekin, niin seuraavalla kerralla tämä ihminen todennäköisesti kuitenkin kirjoittaa sen väärin :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Miia kahdella i:llä:
Jos laitatte Miian, niin laittakaa sitten yhdellä i:llä. Mulla on kahdella ja se on aina joka paikassa väärin. Ihan jatkuvasti. Ja se ärsyttää. Töissäkin välillä se lukee vuorolistassa kahdella i:llä ja välillä yhdellä. Naimisiin mennessäni sain ruotsalaisen sukunimen ja sen jälkeen etunimeni on vielä useammin ollut väärin. Sanon nykyään jo automaattisesti,e ttä kaksi i:tä. Ja jos sen on kerran sanonut jollekin, niin seuraavalla kerralla tämä ihminen todennäköisesti kuitenkin kirjoittaa sen väärin :headwall:

Tuo on kyllä niin totta, minulla itsellänikin on sama yhden ja kahden iin ongelma ja useinmiten menee väärin.. Mutta Miia-nimi ei kutsumanimeksi kyllä tulisikaan, joten sikäli ei tarvitsisi sentään ihan joka paikassa olla selittämässä.

Yhteistyössä