Nimistä: Jos et halua, että lapsesi koulussa on sata muuta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Antsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Antsu

Vieras
Vältä mm. näitä:
Ensimmäisenä etunimenä suosituimmat nimet vuonna 2004

Eetu
Aleksi
Veeti
Joona
Niko
Juho
Arttu
Leevi
Matias
Lauri
Elias
Jesse
Onni
Valtteri
Jere
Oskari
Miro
Joonas
Aaro
Otto
Niklas
Rasmus
Roope
Antti
Aapo
Roni
Tuomas
Joel
Jaakko
Santeri
Kalle
Mikael
Teemu
Eero
Eemeli
Akseli
Daniel
Aatu
Konsta
Atte
Joni
Jimi
Markus
Samuel
Niilo
Riku
Leo
Henri

Emma
Ella
Siiri
Venla
Iida
Sara
Aino
Nea
Oona
Anni
Emilia
Aada
Veera
Jenna
Viivi
Julia
Emmi
Milla
Laura
Helmi
Vilma
Sofia
Anna
Pinja
Lotta
Sanni
Noora
Ronja
Jenni
Saana
Ida
Roosa
Inka
Saara
Nella
Silja
Kiia
Hanna
Elina
Sonja
Elli
Maria
Ada
Iina
Henna
Neea
Alisa
Sini
Olivia
Essi

http://www.vauva-lehti.fi/muut/nimet_suosituimmat.asp?f=70&d=801&

Tiedättekö,

älkää valitko lapsellenne erikoista nimeä vain sen takia että hän olisi erityinen tai koska ette halua muita samannimisiä. Jokainen lapsi on erilainen ja erityinen vaikka samannimisiä olisi miljoona... Se nimi mikä miellyttää äitiä ja isää on lapselle paras nimi vaikka olisi sitten suosituin! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 16:27 vieras kirjoitti:
Tiedättekö,

älkää valitko lapsellenne erikoista nimeä vain sen takia että hän olisi erityinen tai koska ette halua muita samannimisiä. Jokainen lapsi on erilainen ja erityinen vaikka samannimisiä olisi miljoona... Se nimi mikä miellyttää äitiä ja isää on lapselle paras nimi vaikka olisi sitten suosituin! :hug:
samaa mieltä :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 21:08 kotiäiti78 kirjoitti:
\
Tiedättekö,

No tähän mun kyllä täytyy sanoa etten halua että lapsillani on mitään tusina nimeä..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 23:04 Lillan kirjoitti:
\
\
Tiedättekö,

No tähän mun kyllä täytyy sanoa etten halua että lapsillani on mitään tusina nimeä..

entä sit kun tulee seuraava vuosi ehkä se nimi on silloin muodissa joten lapsesi nimi on silloin tusina nimi.... :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

tästä tuli mieleen hauska juttu... Kun olin yläasteella, niin päivänavauksena eräs opettaja kertoi meidän koulun nimitilastoja. Meikäläisen etunimi oli suosituin tyttöjen nimi ja sukunimi oli yleisin koko koulusta :laugh: Varsinainen massahirmu minä...
No joo, ite oon kans sitä mieltä että mitä sitä väkisin lapselle vääntämään mitään erikoista nimeä. En oikein ymmärrä tätä nimi-vouhotusta muutenkaan. Minun puolestani toiset ja kolmannet nimet vois jättää kokonaan pois. Mitä hemmettiä ihmiset niillä tekee?

Mä olen koko ajan ollut sitä mieltä, että lasteni nimet eivät ole mitenkään yleisiä, mutta siellähän nuo molemmat oli listojen häntäpäässä. Hyvät nimet silti, eivätkä mitään tusinanimiä. Jokainen antaa sen nimen lapselleen mistä eniten tykkää. =)

\
Tiedättekö,

Nimenomaan =) . Meidän vekkulit löytyvät listalta, mutta ihan tunnepohjalta nimet valittiin ei sen mukaan onko suosittuja vaiko ei.

Mutta jos oot ihastunut johonkin suosikki nimeen niin laita yhdistelmä nimenä niin ei oo kaimoja paljon... meillä on kahdella ihan tavalliset kärkinimi yhdistelmät ja tytöllä ei oo ku 66 kaimaa ja pojalla 149 kaimaa, väestörekisterin mukaan....

mun mies on koko ikänsä saanu tavata nimeään ja sitä jatkuu edelleen joten oli ehdottoman kielteinen mun erikoisille nimille.... tosin kaiksita tykkäsin..... eli pojan nimi kyl tosta listasta löytyy.... eli on aika yleinen.... mut toista nimee ei ookkaa sit kovin monella..... on isän nimi...(hällä 52 kaimaa suomen maassa) ja kyseessä nimi joka poistettu allakasta joskus 40 luvulla

Voi, vitsi. Nyt kaikki äidit on täällä herne nenässä, kun oman lapsen nimi on suosikkinimilistalla. Sikshän se on suosikkinimilista. Niin on ollut omina aikoinaan sirpat terhit pirjot mikat katrit katjat niitä suosikkeja.

Muoti ja maku on hauska ilmiö, kun se ulottuu nimiin asti, vaikka nimet ottaisi vain sen perusteella, mitkä tuntuvat kivoilta. Niin kuin vaatteet, kodin sisustus.. Tuskin niitäkään ajattelee, että pitää olla viimeisen muodin mukaan. Kuitenkin esim. kakskolmekymppisen koti on aika eri näköinen kuin kuuskymmpisen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 23:04 Lillan kirjoitti:
\
\
Tiedättekö,

Eemu, Ukri, Amelie
Osma, Ranja, Vilmiina
Neo, Malva, Unna, Otava, Utu, Noel, Romeo, Nooa, Vadelma, Aava, Nuppu, Rania
Sisu, Maximus, Sade

http://www.nemokustannus.fi/kirja/kirja_eemu_ukri.htm