Nin paljon ehdokkaat äänestäjiä varakkaampia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse haluan ainakin äänestää ihmistä, joka osaa hoitaa myös omat raha-asiansa ja pärjää elämässään, ehkä paremmin kuin minä. Mieluiten sellaista, jolla on tajua ymmärtää kansantaloutta, sellaisia tosin ei kovin montaa ole.

Niin, onko tuo nyt jotenkin ihmeellistä. Ihan hyvä, että ehdokkaat ovat kouluttautuneita ja hyvissä ammateissa. Eikä se vaalikampanja varmaan ihan persaukisena noin vain edes onnistu.

[QUOTE="hea";30781379]Itse haluan ainakin äänestää ihmistä, joka osaa hoitaa myös omat raha-asiansa ja pärjää elämässään, ehkä paremmin kuin minä. Mieluiten sellaista, jolla on tajua ymmärtää kansantaloutta, sellaisia tosin ei kovin montaa ole.[/QUOTE]

Pm Stuppilla on melkein viiskymppisenä liki 700.000 asuntolainaa, ilmankos Suomen velkavuori kasvaa joka päivä uuteen ennätykseen.

On vain hyvä, että eduskuntaan valitaan henkilöitä, jotka ovat kouluttautuneet ja menestyneet elämässään ja joilla on eväät toimia myös kansainvälisissä tehtävissä ja yhteyksissä.

Emme tarvitse yhtään trukkikuskia,metsuria tai peruskoulun kesken jättänyttä luuseria päättämään kymmenien miljardien budjetista tai poliittisista valinnoista. Huomasihan se eilen vaalitentissä, että ylioppilas Arhinmäelläkin oli vaikeuksia ymmärtää kysymyksiä, saati sitten niihin vastata järkevästi.

Ap: kannattamat tyypit ottaisivat kuitenkin pikavippejä valtiolle ja jättäisivät mekin maksamatta oman taloutensa tapaan. Heikommin menestyneet joka tapauksessa lähtisivät siitä, että käydään toisten taskulla aina ja jatkuvasti. Ja löytyyhän sitä "köyhien asialla" olevasta vasemmistostakin varakkaita ihmisiä.

Pm Stuppilla on melkein viiskymppisenä liki 700.000 asuntolainaa, ilmankos Suomen velkavuori kasvaa joka päivä uuteen ennätykseen.

Stubbilla saattaa olla myös omaisuutta. Velan ja omaisuuden erotus kertoo varakkuudesta. Suomen velkavuori kasvaa lähinnä persujen ja vassaripuolueiden työttömille reppanoilla maksettavista tulonsiirroista, käytännössä syömävelasta.

Mä en myöskään ymmärrä tätä "Suomen alasajo"-huutelua, luuleeko joku että joku kansanedustaja ihan oikeasti haluaa ajaa Suomen alas? Kuinka vainoharhaista ja sairasta ajattelua. Ei, en ole sinisilmäinen ja poliitikot valehtelevat ja ovat epäpäteviä kaikissa puolueissa, mutta että joku haluaisi ajaa maansa alas, tarkoituksella "vain rikkaille", "huonontaa oloja köyhillä" tms soopaa on naurettava heitto.

Yhteistyössä