Nirso lapsi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ystävän lapsi on pph:lla ja käytännössä katsoen ei syö siellä mitään :/ Ei kelpaa peruna, ei vihannekset, ei hedelmät, ei tykkää kastikkeista eikä laatikkoruoista. Aloitti vuoden alusta siis hoidossa ja vieläkään ei suostu siellä monia ruokia edes maistamaan, ikää 3v. Ainoa mitä syö kunnolla on makkara ja kalapuikot.... ja niitä siis tottakai tarjotaan kotona, samoin Hese- tai Mäkki -ruokaa. Äiti on huolissaan, mutta kyllä mun mielestä tässä tapauksessa vika on ihan siellä kodissa, jossa syötetään vain sitä ruokaa mistä lapsi pitää....

Ei tarvii ihmetellä, että lapsi ei opi mitään syömään.... Hohhoi....

Meillä on 5 ja 6 vuotiaat nirsoja ruoan kanssa, mutta joka ruokaa on maistettava ja toisella kerralla sitten syödään niin monta lusikallista kuin on ikää =) Hyvin toimiva systeemi, mut tiukkana oleminen on väliin vaikeaa.... :/ Mut ei kärsi luistaa, muuten menee koko opettelu mönkään!

Meillä nirso 6-vuotias ja kaikenlaista ruokaa olen tehnyt ja tarjonnut. Ollut tarhassa 2-vuotiaasta ja sielläkin siis tottunut monipuoliseen ruokaan. Hermo menee välillä tuon nirsoilun kanssa! Lihapullistakin kelpaa vain äidin tekemät tai sitten tietyt valmislihapullat, muista yökitään. 3-vuotias kuopus taas syö lähes kaikkea ja on ennakkoluuloton maistelija. Mutta tämä esikoisen nirsoilu on alkanut häiritä tosissaan. Kun hän ilmoittaa heti ruokapöydässä (jo ennen kuin on mitään maistanut), että "hyi yök, en syö", niin pienempikin alkaa heti matkimaan.

meillä on ihana 5vuotias =D sen millekkin vähän väliä "allerginen"
Yks kerta olin jonkin sortin salaattia tehny kotona ja siinä sit jotain keskusteltiin niin poika tokas,et hän ei voi kotona syödä salaattia ku on "allerginen",mut tarhassa voi syyä =)
Eli kotona meillä poikaset aika nirsoja,mut ei se mua haittaa jos haluavat joka päivä syyä makaroonia (meillä tosin käytetään tummaa makaroonia),mut tarhassa sitten syövät melkein päivittäin kaikkea mitä tarjolla. Tarhassa vissii paremmin se ruokakin maistuu ku muutkin siinä vieressä reippaasti syö =)

Itse olin aikoinaan pph ja kyllä niitä tosi nirsoja lapsiakin oli :/ Mutta useimmiten syyksi paljastui se, että eivät olleet tottuneet ns. kotiruokaan vaan kotona syötiin eineksiä, pizzaa, makkaraa ja sitä "roskaruokaa". Onneksi näitä lapsia on tosi harvassa. Toinen ryhmä on sitten allergiset, joten jos jokin ruoka ei ikinä maistunut niin syyksi saattoi paljastua allergia vaikkapa tuoreille vihanneksille, omenalle jne.

Yhteistyössä