Pieni hoitoon 10kk iässä. Lapsi ei syö normiruokaa, on todellinen sihtisuu. Ongelmia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mama"

Vieras
Miten käytännössä lapsen ruokailut menevät pph:lla jos tuollainen pikkuinen ei oikeasti suostu syömään mitään normaalia ruokaa, ei edes puuro mene alas. Ainoa mitä syö on hedelmä-ja marjasoseet. Yritetty on kaikkea, tarjotaan kyllä jatkuvasti jotain perunaa,lihaa ym. ja max.3lusikkaa menee.
Pitäskö vain kuskata hoitoon omat purkit, jotta pieni sais edes jostain masun täyteen ruoka-aikana? Maitoa juo pullosta tietenkin...
Onko kenelläkään ollut tälläisia syömisongelmia hoidossa ollessa? Miten lapsi on selvinnyt?

Jutelkaa hoitajan kanssa. Miksipä ei vois ottaa omia purkkeja mukaan, antaa esim välipalalla. mutta nythän ois oiva tilaisuus alkaa opetteleen muutakin.. lapsille toisten esimerkki on yllättävän tehokasta. Jospa alkaisi syömään muutakin, kun näkee toisten lasten lautasella.

Jos sitä ruokaa kuitenkin menee edes tuo 3lusikallista,niin kysees ei taida olla se et ois sihtikurkku.

Meille kävi niin et lapsi söi kotona todella huonosti,mut hoidossa se ruoka alkoikin maistua:)

Minulla ihan vastaava kokemus ja pph sanoi, että ostaa kyllä ruoat lapselle, kun vain sanon mitä pitää ostaa. Siitä huolimatta veinkin joitain purkkeja, minusta kun jotenkin tuntui kohtuuttomalta, että pph joutuisi erikseen ostamaan minun lapseni ruoat, kun purkit kuitenkin aika kalliita. Hetken söi purkkeja, mutta noin vuoden iässä siirti normiruokaan muiden kanssa. Pph vielä useamman kuukaiden toki muusasi sauvasekoittimella lapsen ruoan.

Mutta juttele asiasta pph:n kanssa. He ovat ammattilaisia lasten kanssa ja pärjäävät kyllä, kunha tietävät tilanteen.

Se sitten sauvasoseuttimella alkuun muussaa niitä tekemiään ruokia. Kyllä se lapsi oppii syömään sitä mitä tarjotaan. Hoidossa on muitakin lapsia jotka näyttävät esimerkkiä.

Voihan sinne alkuun varalle viedä muutaman purkin.

Joo mä olenkin siinä suhteessa toiveikas, että toisten lasten esimerkki saisi meidänkin pienen syömään. Pitänee puhua hoitajan kanssa ja sopia miten toimitaan.
Mä en todellakaan veisi vielä lasta hoitoon, mutta meiltä vedettiin ns.matto alta meidän elämästä ja on PAKKO mennä takas töihin, että pärjätään. Kaikki tapahtui todella yllättäen. Muuten oisin ollut kotona ainakin ensi syksyyn asti. Siksi tämä koko hoitojuttu tuntuu muutenkin todella pahalta minusta, varmaan märisen silmät punasena joka aamu sitten kun hoito alkaa.

mulla oli esikoisen kanssa sama tilanne. Vein aluksi pph:lle mukaan purkkiruokia; hän siis tarjosi aina ekaks tavall. ruokaa ja jos ei syönyt tai söi tosi huonosti, antoi purkkiruokaa lisäksi. Syöminen oli kuitenkin ekat viikot tosi nihkeää ja olematonta kaiken kaikkiaan. Noin kuukauden hoidossa oltuaa lapsi kuitenkin alkoi syömään aika hyvin ja samaa ruokaan kuin muutkin.

Yhteistyössä