Niska-hartiaseudusta alkanut totaalinen monta päivää kestänyt selkäjumi ja särky, mitä lääkäri asialle tekee?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selkäjumi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

selkäjumi

Vieras
Siis meinaan et kannattaako mun mihinkään lääkäriin edes mennä vai menenkö suoraan hierojalle tai soitanko fysiatrille (onko toi ees oikee sana? :D ) Vai mitä mä teen, hermo siellä taitaa jumissa olla ja se on sit vaikuttanu koko kroppaan. Osaako lääkäri löytää syyn jumiin paremmin kun hieroja vai määrääkö lääkäri vaan lääkkeitä? :ashamed:

Mulla ei oo ennen ollut muuta vastaavaa kun tulehtunut olkapää ja siitäkin monta vuotta aikaa, en ees muista miten se hoidettiin.

Antaa reseptin relaksantteihin ja vihkollisen venyttelyohjeita, mahdollisesti antaa ajan jonnekin fysioterapiaan tms. Näin ainakin mulle on vuosien saatossa joka kerta tehty kun oon lihasjumin takia tohtorille eksynyt.

lihasrelaxantteja ja kipulääkkeitä kuurina, tämän jälkeen varovaista venyttelya ja sit hierojalla käyntiä säännöllisesti, lisäksi jokapäiväinen niska/hartiajumppa.

niin piti vielä laittaa, että mikäli sulla on tulehdus siellä, niin hieronta pahentaa, jollekkin jäsenkorjaajalle sitten kannattaa mennä aukomaan noita fasettilukkoja (nivelten välit lukkiutuvat)

Oikeasti? Saatteko te joka kerta lihasrelxantteja? :O

Mä oon saanu vaan buranaa, vaikka tilanne on ollut se, että en ole kivun takia saanut nukuttua.. Tai sain mä kerran lähetteen fysioterapiaan.

Minä haen tk:sta aina kipupiikin kun selkä jumahtaa. Mulla siis menee sillai ihan totaalijumiin, ettei pysty ollenkaan liikkumaan. Viimeksi antoi reseptin lihasrelaksantteihin myös, niin ensi kerralla kun jumahtaa, niin saa niitä vetää nassuun. Hieronta on hyvä, mutta ei ihan akuutissa tapauksessa. Jos on meinaan tulehtunut siellä joku, niin ei voi hieroa.

Mulla on iskias, alaselästä säteilee kipu oikeaan jalkaan, erityisesti säären etuosassa on kamalaa hermokipua. Lääkäri kirjoitti reseptiin buranaa ja mahansuojalääkettä. Neljä kertaa päivässä syön burana 800:n. Lääkäri sanoi, ettei se välttämättä auta kauheasti, mutta sillä mennään... Jotain keskushermostoon vaikuttavaa kipulääkettäkin voin saada, jos kipu on sietämätöntä, mutta ne sivuvaikutukset eivät houkuttele. Hieronta voi tosiaan pahentaa, jotkut on saanu apua jostain lämpöhoidoista. Tää voi kuitenkin kestää useita kuukausiakin...

Mene lääkäriin jos kipu on kovaa.. sen jälkeen mietit hierojaa/fysioterapeuttia/jäsenkorjaajaa. Eikö olis ihan viisasta miettiä myös mistä tuo tuli? Ihan oikeasti. Onhan se hierojalle/jäsenkorjaajalle hyvä rahanlähde, kun tuut uudestaan ja uudestaan hoidattaan tuota.

Mene lääkäriin jos kipu on kovaa.. sen jälkeen mietit hierojaa/fysioterapeuttia/jäsenkorjaajaa. Eikö olis ihan viisasta miettiä myös mistä tuo tuli? Ihan oikeasti. Onhan se hierojalle/jäsenkorjaajalle hyvä rahanlähde, kun tuut uudestaan ja uudestaan hoidattaan tuota.

en tiedä mistä tuli, oikeasti. olen koittanut miettiä. viime viikolla alkoi vähän niskaa särkeä, sit hartioita ja sit se on pahentunut koko selkään päivien mittaan.
mitään "onnettomuutta" ei ole sattunut, lieko hermo jumissa tai niska saanut kylmää?

naprapaattia suosittelen - mulla oli just äsken tosi paha selkäkipu - rangan laittoi "kuntoon", pari päivää otin vielä kuuriluontoisesti särkylääkettä ja sitten pystyin jo venyttelemään - jos usein selkäongelmia, suosittelen fysioterapeuttikäyntiä ja sieltä kotihoito (kotivenyttely) ohjeita...

[QUOTE="Aurora";25963968]Mulla on iskias, alaselästä säteilee kipu oikeaan jalkaan, erityisesti säären etuosassa on kamalaa hermokipua. Lääkäri kirjoitti reseptiin buranaa ja mahansuojalääkettä. Neljä kertaa päivässä syön burana 800:n. Lääkäri sanoi, ettei se välttämättä auta kauheasti, mutta sillä mennään... Jotain keskushermostoon vaikuttavaa kipulääkettäkin voin saada, jos kipu on sietämätöntä, mutta ne sivuvaikutukset eivät houkuttele. Hieronta voi tosiaan pahentaa, jotkut on saanu apua jostain lämpöhoidoista. Tää voi kuitenkin kestää useita kuukausiakin...[/QUOTE]

:O Heitä nyt ne burtsikat (ja se lääkäri) mäkeen hyvänen aika ennen, kun sulla on mahahaava... Mene kunnon lääkärille, joka määrää vähän vatsaystävälisemmät lääkkeet. Ja esim. Voltaren - Panadol combo toimii paremmin, kuin Burana yksinään. Hermokipuihin voi käyttää lisäksi myös esim. Lyricaa pienillä annoksilla. Ehdotti mullekin työterveyslääkäri Norspan -laastaria, mutta arvaa otinko...

Lääkäri on viimeinen paikka, mihin minä tuollaisten kipujen kanssa menen. Buranaa saa apteekista ilman reseptiäkin, ei siihen lääkäriä tarvi. Fysioterapeutti on oikea osoite. Se kyllä kertoo sitten, jos lääkäriä tarvit.

Kovat lääkkeet, sairaslomaa, kielto tehdä mitään ja lähete fysioterapeutille PARIN VIIKON päästä. Tälläisen reseptin itse sain ja kun aloitin venyttelyt liian aikaisin, vaiva uusiutui samantien.

Yhteistyössä