Niska tosi kipeänä jo kolmatta viikkoa, mitä pitäisi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hissukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hissukka"

Vieras
Eli niska on tuolta ylhäältä tosi kipeä, juuri selkärangan kohdalta ja vähän siitä vasempaan. Ollut jo kolmatta viikkoa. Olen odotellut että kipu hellittäisi niin menisin hierojalle (ei kai suositella mentävän jos on niska kipeä?) mutta kun ei se hellitä vaikka mitä tekisi. Koko ajan pistää ja hartiat on väkisin ihan jännittyneet vaikka kuinka koitan rentouttaa. Päätä ei pysty kääntämään kuin muutaman sentin. Yöllä ei saa unta kun mikään asento ei ole mukava.

Mitä ihmettä tällainen on, on mulla joskus ennenkin niskat olleet kipeänä mutta on mennyt kipuvaihe ohi päivässä tai parissa ja sitten olen mennyt hierojalle. Millä mä saan tuon kivun pois? Joko pitäisi mennä lääkäriin? (kynnys on korkea, tuo tk:n lääkäri on kaikkea muuta kuin myötätuntoinen "turhista valittajille, on täällä oikeastikin sairaita" ) Ja mitä lääkäri voisi sitten määrätä muuta kuin lepoa ja särkylääkettä?

Jos jollakulla on joku kikka millä mä sinnittelen viikonlopun yli ilman hierojaa tai lääkäriä, niin kertokaa!

Hierojalle mä eka menisin, lääkärit käskee syödä vaan särkylääkettä...

Onko sulla kaurapussia tai vastaavaa? Tai kylmägeeliä/kipugeeliä?

Mä sain kaurapussilla (lämmitettynä) kipuni vaan pahenemaan, mutta mulla olikin tulehdus niskassa.

Mutta kun sitten hipsin hierojalle niin hän sai pääni taas oikenemaan ja kivun hellittämään.

Mulle on tuttua kaikenlaiset niskasäryt (siinä päänsärkyjen, selkäsärkyjen ja nivel- ja lihaskipujen ohella). Jos sä meinaat sellasta että tuntuu kuin olisi viulunkieli pingottunut niskassa, niin mulla se ainakin lähtee yleensä yläselästä, lapaluiden alla on jumi. Yleensä kyllä jos yritän hierotuttaa ukolla tai hieroa jumia itse pois niin särky vaan pahenee, sellanen pehmeä useasti toistuva venyttely on ehkä paras lääke ollut tässä mun tapauksessa...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;21905428:
Hierojalle mä eka menisin, lääkärit käskee syödä vaan särkylääkettä...

Onko sulla kaurapussia tai vastaavaa? Tai kylmägeeliä/kipugeeliä?

Mä sain kaurapussilla (lämmitettynä) kipuni vaan pahenemaan, mutta mulla olikin tulehdus niskassa.

Mutta kun sitten hipsin hierojalle niin hän sai pääni taas oikenemaan ja kivun hellittämään.

Miten se tulehdus oireili, oliko muuta oiretta kuin kipu?

Täytyy mun varmaan sinne hierojalle mennä, tosin nyt viikonloppuna en varmaan saa aikaa mihinkään. Maanantaina täytyy alkaa aikaa soitella. Mulla on vaan ollut aina se käsitys, että ne ei mielellään hiero ennenkuin se varsinainen kipu on pois päältä.

Mulle on tuttua kaikenlaiset niskasäryt (siinä päänsärkyjen, selkäsärkyjen ja nivel- ja lihaskipujen ohella). Jos sä meinaat sellasta että tuntuu kuin olisi viulunkieli pingottunut niskassa, niin mulla se ainakin lähtee yleensä yläselästä, lapaluiden alla on jumi. Yleensä kyllä jos yritän hierotuttaa ukolla tai hieroa jumia itse pois niin särky vaan pahenee, sellanen pehmeä useasti toistuva venyttely on ehkä paras lääke ollut tässä mun tapauksessa...

Joskus on tuota kuvailemaasi kipuakin ollut mutta ei nyt, tämä on ikäänkuin pistos tuolla vasemmassa hartiassa. Tuntuu levossakin, selällään on ihan mahdoton maata. Omituista, mullakin on lievän skolioosin vuoksi usein niska jumissa mutta ihan tällaista kipua ei ole ennen ollut. Sillä aloinkin miettimän tuota tulehdusta.

Ovat erikoistuneet juuri näihin rangan kiputiloihin, siis koko kehon.
Mulla lähti selkäkipu kertakäynnillä, kuntoon saatiin 5 hoitokerralla. Terkkarista sai vaan kipupiikin ja tunnustelua, ei täällä mitään ole......

En minä vaan tiedä. Käänsin aamulla päätä ja samantien jumahti niskat ja jäi pääkin vinoon. : /

Palstalaiset mua neuvoi hautomaan päivän päästä sitä lämpimällä... kas vain kuinka kävikään- se yltyi vaan. Lääkäri sanoi että se on tulehtunut ja siksi meni pahemmaksi kun sitä lämpimällä haudoin.

Ukolta jääneitä panacodeja söin (hammaslääkäreiltä saa parhaimmat ryynit :D) ne oli ainoat jotka auttoi, lääkäri kielsi ja sanoi että ne on liian vahvoja.... mutta ei 'tavallinen' särkylääke mitään auttanut.

Mutta soita hierojalle ja kysy, mä kävin silloin fys.terapeutilla hierotuttamassa omani kuntoon, venytellen varovasti sai laukeamaan sen jumin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;21905501:
En minä vaan tiedä. Käänsin aamulla päätä ja samantien jumahti niskat ja jäi pääkin vinoon. : /

Palstalaiset mua neuvoi hautomaan päivän päästä sitä lämpimällä... kas vain kuinka kävikään- se yltyi vaan. Lääkäri sanoi että se on tulehtunut ja siksi meni pahemmaksi kun sitä lämpimällä haudoin.

Ukolta jääneitä panacodeja söin (hammaslääkäreiltä saa parhaimmat ryynit :D) ne oli ainoat jotka auttoi, lääkäri kielsi ja sanoi että ne on liian vahvoja.... mutta ei 'tavallinen' särkylääke mitään auttanut.

Mutta soita hierojalle ja kysy, mä kävin silloin fys.terapeutilla hierotuttamassa omani kuntoon, venytellen varovasti sai laukeamaan sen jumin.

Hmm, mä kävin toissailtana saunassa ja sen jälkeen kyllä pahentui selvästi. Mun vakihieroja on fysioterapeutti joten sinne mä voisin maanantaina ekaksi soitella, jos osaisi neuvoa menenkö ensin hierottavaksi vai kannattaako mennä lääkäriin. Millä sitä tulehdusta paranneltiin?

Mun on varmaan yöksi pakko turvautua myös Panacodeihin että saisin nukuttuakin vähäsen. Niitä on muutama tuolla kaapissa jäljellä.

Yhteistyössä