No ettekö te tosiaan osaa niitä pitkiä valoja käyttää??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Ärsyttää suunnattomasti ihan älytön pitkien valojen käyttö liikenteessä. Ootteko käyny autokoulua ollenkaan?

Siis joka kerta kun on liikenteessä pimeällä niin löytyy näitä törttöjä. Pitkät valot sammutetaan jo viittä kilometriä ennen kohtaamista, ja jos itse satun ajamaan hiukankin lähemmäksi pitkät ajovalot päällä niin johan räpsytellään ja rämpätään niitä valoja oikein urakalla ja jos ei muuten, niin tahallaan lyödään kirkkaat päälle just ennen kohtaamista, että kivasti siinä sitten sokaistuu vähäksi aikaa!

Eikös ne pitkät valot pidä autokoulun oppien mukaan sammuttaa vasta kun ne kohtaavat vastaantulevan valot? Näin ainakin mulle opetettiin. Ja jos tuntuu että toinen ajaa muka liian pitkään ne pitkät päällä niin ei ainakaan saa ruveta räpsimään niitä valoja vaan katsoa "pois" niistä valoista siihen tien sivuun. Turha siis suivaantua jos joku uskaltaa noudattaa näitä oppeja, eikä heti sammuta niitä kun toinen näin tekee. Oikeesti monet sammuttaa älyttömän aikasin, sitten menee n. 5 min ja autot kohtaa.

Järjen ja oppien käyttö on sallittua siellä liikenteessä, kiitos!!

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Ärsyttää suunnattomasti ihan älytön pitkien valojen käyttö liikenteessä. Ootteko käyny autokoulua ollenkaan?

Siis joka kerta kun on liikenteessä pimeällä niin löytyy näitä törttöjä. Pitkät valot sammutetaan jo viittä kilometriä ennen kohtaamista, ja jos itse satun ajamaan hiukankin lähemmäksi pitkät ajovalot päällä niin johan räpsytellään ja rämpätään niitä valoja oikein urakalla ja jos ei muuten, niin tahallaan lyödään kirkkaat päälle just ennen kohtaamista, että kivasti siinä sitten sokaistuu vähäksi aikaa!

Eikös ne pitkät valot pidä autokoulun oppien mukaan sammuttaa vasta kun ne kohtaavat vastaantulevan valot? Näin ainakin mulle opetettiin. Ja jos tuntuu että toinen ajaa muka liian pitkään ne pitkät päällä niin ei ainakaan saa ruveta räpsimään niitä valoja vaan katsoa "pois" niistä valoista siihen tien sivuun. Turha siis suivaantua jos joku uskaltaa noudattaa näitä oppeja, eikä heti sammuta niitä kun toinen näin tekee. Oikeesti monet sammuttaa älyttömän aikasin, sitten menee n. 5 min ja autot kohtaa.

Järjen ja oppien käyttö on sallittua siellä liikenteessä, kiitos!!
no me palstalaisetko siellä liikenteessä vaan törttöillään..juujjuu

Itse ajan paljon rekkakuskien kanssa samoilla teillä, ja pitkät valot sammutetaan jo aikaisemmin eikä vasta niiden kohdatessa. Mutta jokainen tavallaan. Mä en myöskään räpsäise niitä juuri kohdalla päälle, vaan vasta kun toinen auto on siinä vierellä.
Kun niitten kanssa pelmuaa 60000km per vuos, niin oppii kyllä sen, että kannattaa sammuttaa pitkät ajoissa, muutaman kerran saannu venäläisen paiskarihirmurekan valoshown silmilleni kiitokseksi vitkuttelusta.

Täällä pääkaupunkiseudulla on katuvalot ja siksi äärimmäisen harvoin tarttee pitkiä käyttää. Siksi ainakin joillakin voi tuo valojen käyttö olla hakusessa. Lisäksi autoja on enemmän, usein joku ajaa siinä sun edessä, ja autoja tulee vastaan koko ajan. Mun on tarvinnut pitkiä valoja käyttää viimeksi viime talvena.