No höh, jos ei suomalainen menettely kelpaa, niin painukoot takaisin sinne mistä tulivatkin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmph

Vieras
Possu pitää eristää – uskonto haastaa suomalaiset kauppiaat ja lihamestarit | Yle Uutiset | yle.fi
MInusta on kohtuutonta tulla vaatimaan kaikkea mahdollista ja mahdotontakin ja suomalaiset menevät kuin pässiä narussa noihin kotkotuksiin mukaan.

En miellä itseäni täysin rasistiksi, mutta joskus minua ärsyttää toisten kulttuurien riitit ja ihme säännöt. Suomessa pitäisi saada olla ja hengittää ihan normaalisti.
Kieltämättä alkaa jo tuntua siltä, että naisten ihan oikeasti pitäisi verhoutua rättien ja liinojen alle. Tähänkö me ollaan pikku hiljaa menossa? Ei saa olla enää ihminen!!!!

Luin ton jutun ja voi hyvää päivää! Olen ap:n kanssa ihan samaa mieltä! Siis mitä piiiip! Possunliha ei saisi olla muiden lihojen vieressä edes pakattuna? Eihän sen pakkauksen ulkopuolella ole possua!!! Ehkä näiden herrojen ei kannata käyttää ostoskärryjäkään, niiden edellinen työntelijähän on voinut ostaa possunlihaa!!!
Ymmärrän jotenkin vielä sen, etteivät syö possua uskonnollisista syistä, mutta ettei voi olla possut ja kanat pakattuina vierekkäin... Toivottavasti tällaiseen hullutukseen ei lähdetä mukaan. Ja eikös noi "uskonnolliset teurastukset" tehdä niin, että eläin kärsii? Sen kai Suomessa estää jo laki?

Ehkä näiden ja muidenkin kohtuuttomia vaativien herrojen kannattaisi palata sinne kultaiseen kotimaahansa, josta sai sitä oikeaa lihaa ja missä kaikki oli muutenkin niin hyvin...

[QUOTE="Just";29217326]Ihan samaa mieltä. Jos ei nämä nykyiset käytännöt kelpaa, niin mikäänhän ei estä perustamasta omia kauppoja missä ei ole sitä possua lainkaan.[/QUOTE]

Niinpä! Onhan noita muitakin etnisiä ruokakauppoja yms. siellä sun täällä.

Mutta minua oikeasti huolestuttaa tämä tilanne. Meneekö maailma siihen, että aletaan käyttäytyä muslimiuskonnon oppien mukaan, tai muuten ei hyvä seuraa. :(

Ja ei, en halunnut nostaa mitään kansankiihotusjuttua, mutta kunhan pohdin. Kai tätä saa pohtia?! Raflaava otsikko vain tuli, höh, minua kiukutti tuon jutun lukemisen jälkeen, että tein hätiköidysti kyhätyn otsikon. :(

Ei suostuta tällaiseen hullutukseen,eihän? Kohta alkaa vaatia vaikka mitä.
Pakko saada pitää meidän oma kulttuuri,suomalainen ja demokratia. Kohta ilma loppuu täältä ja kaikki kuljetaan kaavuissa.No way. Pidetäänhän oikeuksistamme ja maastamme huolta:)

Mulle kyllä passais, että kustannetaan kimpassa noille erityiskohtelua vaativille maahanmuuttajille paluuliput sinne mistä on tullutkin...

Ärsyttää lukea joka päivä lehdestä, kuinka joku ei saanut kaavun takia töitä tai jollekin ei ole tarpeeksi hyvää lihaa. Maassa maan tavalla! Eikä islaminuskoon oikeasti kuulu edes sen kaavun pitäminen, se on tullut vasta jälkeenpäin jonkun tollon keksimänä.

Näyttäisikö joku sen kohdan missä kukaan vaatii mitään?

Toiveita palveluista saa esittää, on sitten kauppiaan asia katsooko hän ne toiveet kannattavaksi toteuttaa. Jos ne tuovat lisää asiakkaita = lisää rahaa, ihan varmasti ne toteutetaan.

Minusta jos heillä on tarve lihalle, joka on eristetty sianlihasta, niin miksi eivät ala joksikin maatalousyrittäjiksi tai perusta itse liikettä, josta tälläistä saa.

Minusta jos heillä on tarve lihalle, joka on eristetty sianlihasta, niin miksi eivät ala joksikin maatalousyrittäjiksi tai perusta itse liikettä, josta tälläistä saa.

Mulla olis tarve tietyn merkkiselle tuotteelle, jota ei lähikauppani valikoimissa ole. Saanko esittää kauppiaalle toiveen sen ottamisesta kaupan valikoimiin vai pitääkö minun perustaa itse liike joka alkaa myydä tätä tuotetta?

Kysyy epätietoinen Ypäjältä

• Tykkää
Reactions: Data ja dipt
[QUOTE="Lölö";29217691]Aivan samaa mieltä. En minäkään mene jonnekin arabimaahan ja vaadi esim. Kossua ruokakauppoihin.[/QUOTE]

No mikset. Mä ajattelin mennä ja vaatia, ja sikapurilaisia kanssa tarjolle.

Niinpä! Onhan noita muitakin etnisiä ruokakauppoja yms. siellä sun täällä.

Mutta minua oikeasti huolestuttaa tämä tilanne. Meneekö maailma siihen, että aletaan käyttäytyä muslimiuskonnon oppien mukaan, tai muuten ei hyvä seuraa. :(

Ja ei, en halunnut nostaa mitään kansankiihotusjuttua, mutta kunhan pohdin. Kai tätä saa pohtia?! Raflaava otsikko vain tuli, höh, minua kiukutti tuon jutun lukemisen jälkeen, että tein hätiköidysti kyhätyn otsikon. :(

olispas täälläkin. mielellään kävisin vaikkei siellä possua myytäiskään.

[QUOTE="vieras.";29217636]Mulla olis tarve tietyn merkkiselle tuotteelle, jota ei lähikauppani valikoimissa ole. Saanko esittää kauppiaalle toiveen sen ottamisesta kaupan valikoimiin vai pitääkö minun perustaa itse liike joka alkaa myydä tätä tuotetta?

Kysyy epätietoinen Ypäjältä[/QUOTE]

Saat esittää toiveen, mutta ei kauppias välttämättä välitä toiveestasi. Ja jos välittääkin, voi olla, että joudut sitten maksamaan aika paljon enemmän tästä erikoistuotteesta.

Saisivat painua sinne mistä tulivatkin jos ei kelpaa!
Voin vannoa että jos lähden heidän maahansa vaatimaan vaikkapa hygieenisesti tuotettua lihaa niin ei löydy ja mut vaan naurettaisiin kaupasta pihalle!

Pitäisiköhän alkaa vaatimaan, että kun minä palvon suurta kurpitsaa niin en halua käydä kaupoissa missä myydään kurpitsoja eikä ihmisten, jotka koskevat mun ruokiin ole saanut olla ainakaan puoleen vuoteen tekemisissä kurpitsojen kanssa... Ihan yhtä naurettavaa sontaa...

Saat esittää toiveen, mutta ei kauppias välttämättä välitä toiveestasi. Ja jos välittääkin, voi olla, että joudut sitten maksamaan aika paljon enemmän tästä erikoistuotteesta.

Mutta muslimi ei saa esittää toivetta haluamastaan tuotteesta? Ei kauppias sillloinkaan ole pakotettu sitä toivetta toteuttamaan, jos hän katsoo sen liiketoiminnalleen kannattamattomaksi. Sama asia siis.

• Tykkää
Reactions: dipt
Voin vannoa että jos lähden heidän maahansa vaatimaan vaikkapa hygieenisesti tuotettua lihaa niin ei löydy ja mut vaan naurettaisiin kaupasta pihalle!

Pitäisiköhän alkaa vaatimaan, että kun minä palvon suurta kurpitsaa niin en halua käydä kaupoissa missä myydään kurpitsoja eikä ihmisten, jotka koskevat mun ruokiin ole saanut olla ainakaan puoleen vuoteen tekemisissä kurpitsojen kanssa... Ihan yhtä naurettavaa sontaa...

Kuka on vaatinut ja mitä? Tämä edelleen epäselvää.

Jos oot menossa, niin ilmoita mulle tulen mukaan. Mäkin palvon Suurta Kurpitsaa ja haluaisin uskonnollisesti puhdasta ruokaa. Laitetaanko Kurpitsapuvut päälle?

Ettekö te nyt ymmärrä?
Me olemme dhimmejä, kaikki toiveet on toteutettava tai muuten..

Se on jännä, että heillä ei itsellään ole koskaan resursseja perustaa tai ylipäätään tehdä mitään itse. Tilojakin pitäisi ANTAA että saavat moskeijansa joka hemmetin kaupunkiin.

Ja kuten nähtyä, totta kai me suomalaiset suostumme tähän. Lakkaamme itsekin kohta syömästä jouluisin kinkkua, ettemme vaan pahoita kenenkään mieltä (kaikkein vähiten haluamme pahoittaa suomalaisten suvaitsvaisten mieltä).

Yhteistyössä