Kyllähän se on se kauppias, joka itse päättää, haluaako muslimien rahat myymällä halal-lihaa. Vähän sama asia kuin luomu-ruoan myyminen. Monet suomalaiset ei osaa sitä arvostaa ollenkaan, mutta sitä enenevissä määrin myydään, koska moni taas valitsee ruokakauppansakin sen perusteella kuinka hyvin luomutuotteita on saatavilla. Tietääkseni kukaan ei ole velvottanu kauppiaita myymään halal-lihaa, ja jos aletaan mennä sen velvottamisen suuntaan, niin sitten minäkin alan protestoida. En sitä ennen.
Kyllä mä näkisin, että tässä maassa ennen kaikkee ongelmana on ne kukkahattutädit, jotka mm. poistaa aapisesta "S niinkuin sika" ja maksaa maahanmuuttajille (tietääkseni ainakin) sosiaalietuuksia vaatimatta jotain vastinetta rahalle. Tyhmähän se mamu olis jos se ei ottais sitä rahaa mikä sille annetaan. Tottakai se aiheuttaa eripuraa osan kantaväestöstä ja maahanmuuttajien välille, jos toisille annetaan etuuksia mitä toisille ei. Kyllä oikeesti hädässä olevia pitää auttaa, mutta esimerkiks mamuilta vois mun mielestä alkaa vaikka vuoden-parin Suomessa viipymisen jälkeen vaatia, että alkaa opiskella edes suomen kieltä ja järjestää se mahdollisuus siihen. Jollain tavalla pitäis edellyttää sitä, että aletaan sopeutua paremmin tämän maan tapoihin ja kulttuuriin ja lähtökohtana pitäis olla, että Suomeen jäävät mamut jossain vaiheessa tulevaisuudessa elättää itse itsensä. Tietääkseni näin ei tällä hetkellä ole, ja jos ihminen ei ole oikeesti kykenemätön tekemään töitä, niin on epäreilua suomalaisia kohtaan, että joku ryhmä saa ylläpidon tekemättä mitään. Etenkin kun monet mamu-perheet pruukaa vielä kasvaa melkosesti... Tasa-arvoa minä edellyttäisin. Vois olla monen suomalaisenkin helpompi hyväksyä eri väriset ja tapaiset ihmiset.
Yks asia mihin pitäis ensimmäisten asioiden joukossa puuttua, on ympärileikkaus, sekä tyttöjen että poikien kohdalla, tehtiin se sitten luvatta tai luvalla, Suomessa tai ulkomailla. Mun mielestä jos lääkäri tai neuvolan terkkari huomaa, että lapselle on tehty ympärileikkaus, pitäis siitä ilmottaa poliisille ihan niinku muustaki pahoinpitelystä ja siitä pitäis seurata kunnon rangaistus. Minusta kaikki pitäköön oman kulttuurinsa niin kauan, kun ei ala vaatia että muutkin alkaa toimia samoin tai tee vahinkoa muille.