No höh, jos ei suomalainen menettely kelpaa, niin painukoot takaisin sinne mistä tulivatkin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on jännä, että heillä ei itsellään ole koskaan resursseja perustaa tai ylipäätään tehdä mitään itse. Tilojakin pitäisi ANTAA että saavat moskeijansa joka hemmetin kaupunkiin.

Ja kuten nähtyä, totta kai me suomalaiset suostumme tähän. Lakkaamme itsekin kohta syömästä jouluisin kinkkua, ettemme vaan pahoita kenenkään mieltä (kaikkein vähiten haluamme pahoittaa suomalaisten suvaitsvaisten mieltä).

Suomalaisetko niitä etnisiä ruokakauppoja perustavat ja pitävät?

Mistä kaikesta olet joutunut luopumaan maahanmuuttajien takia, eli mihin viittaat tuolla "Ja kuten nähtyä"?

Sopiihan sitä asioita toivoa, tässäkään kauppiailla ei ole mitään velvollisuutta toteuttaa toivomuksia jos pitävät niitä hankalina/turhina jne.

On täällä näitä suomalaisiakin jotka haluavat lähikauppoihinsa hk:n sinistä ja lihapiirakoita. Jonnekin niitä sitten tilataankin vaikka homman voisi kuitata sanomalla että senkus muutatte takaisin Suomeen jos ei paikalliset makkarat kelpaa...

[QUOTE="vieras.";29217898]Suomalaisetko niitä etnisiä ruokakauppoja perustavat ja pitävät?

Mistä kaikesta olet joutunut luopumaan maahanmuuttajien takia, eli mihin viittaat tuolla "Ja kuten nähtyä"?[/QUOTE]

Et kysynyt multa mutta mä voi luetella muutamat asiat josta on jouduttu luopumaan maahanmuuttajien takia:
-työpaikat
-lääkärit ja jotka ymmärtäisivät mikä sulla on hätänä ja osaisivat selittää hoito-ohjeet suomeksi
-suvivirsi kevät juhlissa
-koulurauha monissa kouluissa
-Suomalaisten tavat ja kulttuuri

Siinä muutamat jotka tuli päällimmäisinä mieleen

Ma pyysin meidan lahikaupan valikoimiin hapankorppuja, vaikka vahan kauempaa isosta kaupasta niita kylla saa. Viikko taisi menna, etta hapankorppuja ilmestyi. Tuskin niita sielta kukaan muu ostaa kuin mina, mutta ostan kylla tunnollisesti joka viikko.

Aina saa pyytaa.

Et kysynyt multa mutta mä voi luetella muutamat asiat josta on jouduttu luopumaan maahanmuuttajien takia:
-työpaikat
-lääkärit ja jotka ymmärtäisivät mikä sulla on hätänä ja osaisivat selittää hoito-ohjeet suomeksi
-suvivirsi kevät juhlissa
-koulurauha monissa kouluissa
-Suomalaisten tavat ja kulttuuri

Siinä muutamat jotka tuli päällimmäisinä mieleen

Mitä työpaikkoja erityisesti on kadonnut ja mihin?

Meinaat että mamulääkäreiden takia suomalaisia lääkäreitä on työttömänä kortistossa?

Suomalaiset haluavat enenevissä määrin kouluista uskontovapaita, ei liity mamuihin.

Mamut yksin syyllisiä? Vai lait, joiden takia opettajat eivät saa pitää kuria? Määrärahojen = henkilökunnan vähennys? Vanhemmat, jotka opettajat nimeävät isoksi ongelmaksi, kun yrittävät asettaa lapsille rajoja.

Mitä suomalaisia tapoja on kadonnut tai mitä kulttuuristamme?

[QUOTE="vieras.";29218061]Mitä työpaikkoja erityisesti on kadonnut ja mihin?[/QUOTE] Mm. Helsingissä on sellainen "säädös" että työhön otossa on suosittava maahanmuuttajia suomalaisten ohi, vaikka suomalainen olisi pätevämpi...

[QUOTE="vieras.";29218061]Meinaat että mamulääkäreiden takia suomalaisia lääkäreitä on työttömänä kortistossa?[/QUOTE] suomalaisia lääkäreitä on kortistossa ja Suomessa koulutettaisiin varmasti enemmän lääkäreitä/enemmän nuoria hakeutuisi koulutukseen jos töitä olisi...

[QUOTE="vieras.";29218061]Suomalaiset haluavat enenevissä määrin kouluista uskontovapaita, ei liity mamuihin.

Mamut yksin syyllisiä? Vai lait, joiden takia opettajat eivät saa pitää kuria? Määrärahojen = henkilökunnan vähennys? Vanhemmat, jotka opettajat nimeävät isoksi ongelmaksi, kun yrittävät asettaa lapsille rajoja.[/QUOTE]
Näitä ongelmia ei olisi jos ei mamuja olisi, vai? Ja todellakin monissa kouluissa juurikin ne mamut on niitä jotka sielä riehuu, kun he eivät ole sopeutuneet suomalaiseen kulttuuriin (kun vanhempia ei edes kiinnosta sopeuttaa heitä tänne...)

[QUOTE="vieras.";29218061]Mitä suomalaisia tapoja on kadonnut tai mitä kulttuuristamme?[/QUOTE] No juurikin tuo suvivirsi, kuusi joulujuhlissa, muutenkin erilaisten Suomen kulttuurin juhlien näkyminen kouluissa ja päiväkodeissa jne.

Mm. Helsingissä on sellainen "säädös" että työhön otossa on suosittava maahanmuuttajia suomalaisten ohi, vaikka suomalainen olisi pätevämpi...

suomalaisia lääkäreitä on kortistossa ja Suomessa koulutettaisiin varmasti enemmän lääkäreitä/enemmän nuoria hakeutuisi koulutukseen jos töitä olisi...

Näitä ongelmia ei olisi jos ei mamuja olisi, vai? Ja todellakin monissa kouluissa juurikin ne mamut on niitä jotka sielä riehuu, kun he eivät ole sopeutuneet suomalaiseen kulttuuriin (kun vanhempia ei edes kiinnosta sopeuttaa heitä tänne...)

No juurikin tuo suvivirsi, kuusi joulujuhlissa, muutenkin erilaisten Suomen kulttuurin juhlien näkyminen kouluissa ja päiväkodeissa jne.

Suomessahan on pula lääkäreistä, joten minkälainen lääkäri kortistoon joutuu? Siksi meillä on pakko palkata myös kielitaidottomia lääkäreitä, kun muuten pula olisi nykyistä suurempi.

Nimenomaan niitä ongelmia olisi vaikka mamuja ei olisi. Kouluissa on rauhatonta ollut jo ennen mamuja ja henkilökunnan vähennyksillä ja opettajien oikeuksia pienentämällä niitä on saatu lisää. Toki mamutkin tuovat siihen oman osansa.

Jos suomalaiset haluavat uskonnot pois kouluista ja päiväkodeista, miten se liittyy mamuihin? Mitä kulttuuriin liittyviä juhlia kouluista on lopetettu?

Kyllähän se on se kauppias, joka itse päättää, haluaako muslimien rahat myymällä halal-lihaa. Vähän sama asia kuin luomu-ruoan myyminen. Monet suomalaiset ei osaa sitä arvostaa ollenkaan, mutta sitä enenevissä määrin myydään, koska moni taas valitsee ruokakauppansakin sen perusteella kuinka hyvin luomutuotteita on saatavilla. Tietääkseni kukaan ei ole velvottanu kauppiaita myymään halal-lihaa, ja jos aletaan mennä sen velvottamisen suuntaan, niin sitten minäkin alan protestoida. En sitä ennen.

Kyllä mä näkisin, että tässä maassa ennen kaikkee ongelmana on ne kukkahattutädit, jotka mm. poistaa aapisesta "S niinkuin sika" ja maksaa maahanmuuttajille (tietääkseni ainakin) sosiaalietuuksia vaatimatta jotain vastinetta rahalle. Tyhmähän se mamu olis jos se ei ottais sitä rahaa mikä sille annetaan. Tottakai se aiheuttaa eripuraa osan kantaväestöstä ja maahanmuuttajien välille, jos toisille annetaan etuuksia mitä toisille ei. Kyllä oikeesti hädässä olevia pitää auttaa, mutta esimerkiks mamuilta vois mun mielestä alkaa vaikka vuoden-parin Suomessa viipymisen jälkeen vaatia, että alkaa opiskella edes suomen kieltä ja järjestää se mahdollisuus siihen. Jollain tavalla pitäis edellyttää sitä, että aletaan sopeutua paremmin tämän maan tapoihin ja kulttuuriin ja lähtökohtana pitäis olla, että Suomeen jäävät mamut jossain vaiheessa tulevaisuudessa elättää itse itsensä. Tietääkseni näin ei tällä hetkellä ole, ja jos ihminen ei ole oikeesti kykenemätön tekemään töitä, niin on epäreilua suomalaisia kohtaan, että joku ryhmä saa ylläpidon tekemättä mitään. Etenkin kun monet mamu-perheet pruukaa vielä kasvaa melkosesti... Tasa-arvoa minä edellyttäisin. Vois olla monen suomalaisenkin helpompi hyväksyä eri väriset ja tapaiset ihmiset.

Yks asia mihin pitäis ensimmäisten asioiden joukossa puuttua, on ympärileikkaus, sekä tyttöjen että poikien kohdalla, tehtiin se sitten luvatta tai luvalla, Suomessa tai ulkomailla. Mun mielestä jos lääkäri tai neuvolan terkkari huomaa, että lapselle on tehty ympärileikkaus, pitäis siitä ilmottaa poliisille ihan niinku muustaki pahoinpitelystä ja siitä pitäis seurata kunnon rangaistus. Minusta kaikki pitäköön oman kulttuurinsa niin kauan, kun ei ala vaatia että muutkin alkaa toimia samoin tai tee vahinkoa muille.

Onhan tämä aika huvittavaa, että jos ei ole syntyperältään suomalainen niin on oikeutettu tulkkipalveluihin, kun asioi vaikkapa terveyskeskuksessa. Missäs meidän suomalaisten oikeudet tulkkipalveluihin ovat?
Minä olen montakin kertaa joutunut asioimaan terveyskeskuslääkärillä, joka ei ole osannut puhua juuri lainkaan suomea, vaan esimerkiksi venäjää tai vironkieltä.
Viimeksi kun tosiaan suutuin ja sanoin, että minäkin haluan sitten tulkin jos on pakko asioida lääkärillä joka ei osaa edes englantia, sitä ei mulle luvattu.
Eikös tämä ole jo myös eräänlaista rasismia?

Yhteistyössä