No huh huh! Jätskimyyjän tuntipalkka 3,5 euroa!!

Mulle maksettiin Vantaalaisessa Citymarketissa 5?/h kun olin myyjänä siellä. Eipä ollut kovin kauan varaa työskennellä tuolla vaan piti siirtyä parempipalkkaiseen työpaikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sinttu:
Ja jos tarkoitit tuota reilun 7 egen minimipalkka, niin eiköhän kuitenkin loppupeleissä enemmän siihen pussiin kilahda sairaanhoitajilla.

Minäpä tiedän sairaanhoitajan joka hankkii (tarkistin) 9 euroa/tunti palkkaa ja lisiäkään ei tule hänelle, koska on päivätyö.

Toki koululaisilla on alhaisempi palkka kuin ammattilaisilla, yleensä se on määritelty prosentteina. Ero jäätelmönmyynnissä ammattilaisen ja koululaisen välillä ei ole hirvittävän suuri (kuin esim sairaanhoitaja vs. opiskelija). Tai sitten valistakaa minua. Ja viimeisen silauksen tähän tietty tuo työehtosopimus, siinä on jo sovittu koululaisen palkka.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
onhan sitä pienempiäkin palkkoja.Esim 1,55 / tunti.

missä?

Suomessa ihan laillisesti saa teettää.
3,5e opiskelijalle on hyvä palkka.

no missä työssä suomessa ihan laillisesti saa 1,55e/h ? anna joku esimekki,kiitos.

on 8 e / tunti.minusta se on hyvä palkka.ja sunnuntaisin saan sen 16 e /tunnilta.ja en tajua teitä jotka sanoo että ranne kipeytyy,mulla ei :D ? muuten on ollut tosi kivaa hommaa mutta kuumimmilla ilmoilla kopissa on helvetin kuuma !

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Tulipa tosta koululaisten minimipalkasta mieleen, että sairaanhoitajatkaan ei kovin paljo tota enempää saa.. :o (mitä se oli vähä alle 8 euroa)

haista nyt. hoitaja tienaa kyllä helposti tonneja, eikä 500 euroa kk.

en tiedä ketään hoitajaa joka tienaisi alle 2500

Alkuperäinen kirjoittaja haist kukkanen:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Tulipa tosta koululaisten minimipalkasta mieleen, että sairaanhoitajatkaan ei kovin paljo tota enempää saa.. :o (mitä se oli vähä alle 8 euroa)

haista nyt. hoitaja tienaa kyllä helposti tonneja, eikä 500 euroa kk.

en tiedä ketään hoitajaa joka tienaisi alle 2500

hoitajat ovat suuripalkkaisin naisvaltainen ala.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän tuo jätskikiskan myyjän paikka ole nuorille lähinnä vaan sitä oppia ja kokemusta että tekee jotain työtä.
Näin mä ainakin ajattelen.

tässäkin puhutaan vähän mutta paskaa. työstä kuuluu maksaa palkka. nuori on yhtä arvokas ihminen kuin vanha tai keski-ikäinen. ja tarvistee rahaa kipeämmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
"POTKUJEN pelossa monet jäätelömyyjät eivät uskalla ottaa asiaa esille työnantajan kanssa, vaikka tietäisivätkin saavansa liian pientä palkkaa. " :o

Jos palkka on 3,5? niin ei luulis potkuilla olevan paljon väliä!!

Iso osa jäätelökojuista on jonkin urheiluseuran vuokraamia, eli siis tienestit menevät seuran hyväksi. Työntekijöiksi palkataan seurassa urheilevia nuoria. Eipä siinä paljon valiteta palkoista, kun kesätyn lisäksi voi menettää paikkansa joukkueesta tai valmennusryhmästä.

Onko teidän mielestä 6,2 e/h liian pieni palkka tästä duunista? En myöskään saa sunnuntailisiä. Kioski jossa työskentelen kuuluu eräälle paikalliselle yhdistykselle ja näitä lueskellessa rupesin ajattelee että vedetäänköhän välistä kauheesti? Kun tötteröthän ovat melko kalliita...

Yhteistyössä