No HUH HUH!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma79

Vieras
Kaveri oli 4vkoa vanhan vauvansa kanssa käymässä tänään meillä. Meidän 3v2kk ikäisellä tytöllä on kova hoivaamisvietti päällä, hoitaa ja silittelee kovasti tuttavien lapsia kuten myös tämän kaverini vauvaa. Minä sitten pidin ystäväni tyttövauvaa sylissä kun äiti itse oli tupakalla ja meidän neiti halusi myös ottaa syliin. Sanoin että saat ottaa, mutta vaan sohvalla istualtaan ja niin että äiti on vieressä koko ajan. Sitten tullessaan tupakalta tämä mun kaverini suuttui ihan irveästi ja kiskoi vauvansa pois huutaen että ilman hänen lupaansa ei tuollaista tehdä! Mun mielestä otti ihan turhaan pultit, itse kuitenkin olin siinä myös enkä olisi hänen vauvalleen antanut mitään tapahtua! Jäi todella paha mieli meidän tytölle ja minulle myös ;(;(

Mä en ikinä uskaltais antaa omaa vauvaani noin pienen syliin! Ihan pikkulapsihan ton ikäinen vielä on. Tiedän tapauksen missä tuonikäinen tahallaan heittänyt vauvan maahan :'( :'(
muoks* tosin en kyllä mielelläni anna vauvaani monen aikuisenkaan syliin...

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Gerbera:
Mä en ikinä uskaltais antaa omaa vauvaani noin pienen syliin! Ihan pikkulapsihan ton ikäinen vielä on. Tiedän tapauksen missä tuonikäinen tahallaan heittänyt vauvan maahan :'( :'(

No siinä ei ole paljon valvontaa ollut..

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Minkälaisia 3-vuotiaita teillä oikein on, jos ei niiden syliin voi vauvaa hetkeksi antaa?

Meillä oli ihan periaate et niin kauan ku niskaa piti varoo niin ei yhdenkään muksun syliin. Jos jotain olis sattunu niin lapselle kova syyllisyys ja varmasti välit huonoiks. Vauvanuket on lapsille erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Gerbera:

No siinä ei ole paljon valvontaa ollut..

Se voi olla aika salamannopeaa kun pieni saa päähänsä jotain.. Ja kun niitä lapsiakin on niin erilaisia.

Kyllä meillä ainakin kaveripiirissä saa omat ja vieraat lapset pitää vauvaa sylissä aikuisen vieressä ollessa, kunhan lapsi itse istuu tukevasti ennen kuin vauva annetaan syliin. Vähän yli ammuttuja reaktioita. Yhdyn tuohon kysymykseen: Minkälaisia 3-vuotiaita teillä oikein on, jos ei niiden syliin voi vauvaa hetkeksi antaa? Mut meitähän on moneen junaan ja osahan jää vielä asemallekin. =)

Meidän tyttö on kyllä kovin vastuuntuntoinen ja fiksu likka, ei todellakaan olisi heittänyt! Ja mielestäni olisi voinut vähän luottaa minuunkin, tuskin olisin antanut vauvaa syliin jos en lapseeni luottaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meidän tyttö on kyllä kovin vastuuntuntoinen ja fiksu likka, ei todellakaan olisi heittänyt! Ja mielestäni olisi voinut vähän luottaa minuunkin, tuskin olisin antanut vauvaa syliin jos en lapseeni luottaisi.

Olen aivan saamaa mieltä, kyllä äiti lapsensa tuntee ja tietää voiko vauvan antaa syliin ja vielä kun itse on ihan vieressä.

Meillä on aina toiset äitit kysyny et saako laittaa vauvan oman lapsensa syliin. Kyllä mä aina annan luvan. Ja mitä mä ainakin olen nähnyt niin kyllä se aikuinen kuitenkin pitää siitä vauvasta kans kiinni. Meillä on kolme vuotias joka pitää paljonkin vauvaa sylissä. Tosin kyllähän se välillä meinaa vähän rajusti "leikkiä" vauvan kans. :)

No täytyyhän sen vauvan äidinkin mielipidettä kunnioittaa... Vaikka miten tunnet oman lapsesi niin jos äiti ei anna lupaa se on sitten niin. Ja olisi tässä kuitenkin äidin lupa ensin kysyttävä, ei mitään saa omin luvin tehdä.

No ihmettelen teiän lapsia,joille ei voi aikuisen valvonnassa antaa hetkeksi vauvaa.
Tokihan aikuinen vahtii,että tuo niska on koko ajan tuettuna.Varmistaen omalla kädellään tuo tietenkin.

Meidän tyttö on niin monia vauvoja sylissä pitänyt että tietää niskan tukemisen ja riittää jos aikuinen on vaan vieressä. Tyttö tietää itsekin että osaa pitää vauvaa ja siksi nyt on raukka tosi pahalla mielellä :(

Minä olen tosi varovainen. Meillä isommat lapset (9 ja 12) ei saa nostaa vauvaa vieläkään. Vaavi puolenvuoden korvilla. Syliin pääsee valvonnassa. Pelkään että vahingossa käy jotain kurjaa. En antaisi sitä itselleni ikinä anteeksi ja ajatella mikä raskas taakka lapsellekkin kannettavaksi jos jotain tapahtuisi. Ihan kiltteja noi meidän vanhemmat lapset on. Lattialla saavat leikkiä vaavin kanssa. Jokainen tietty ajattelee omalla tavallaan. :hug:

Minkälaisia 3-vuotiaita teillä oikein on, jos ei niiden syliin voi vauvaa hetkeksi antaa?

Oman vastasyntyneen poikani annoin aikoinaan jo hädintuskin kaksivuotiaaksi ehtineen isosiskonsa syliin sohvalla siten, että vauva makasi tyynyllä ja tyttö piti sylissä sekä vauvaa että tyynyä, itse olin vieressä. Mutta muiden vastasyntyneitä en antaisi ilman vauvan äidin lupaa tälle samalle tytölle syliin vieläkään, vaikka hän on jo 3 v 8 kk ja osaa taatusti vauvaa pitää.

Yhteistyössä