No jo vain sattui huuto.netin kaupassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?????

Vieras
Olin myymässä yhtä isoa lastentarviketta. Laitoin tuotteen myyntiin ja korkein tarjous ei yltänyt lähellekään hintavarausta. Laitoin sitten tuotteen uudelleen myyntiin ja möinkin sen melkein heti suoralla kaupalla. Nyt sitten ensimmäisen kauppakerran eniten tarjonnut ostajaehdokas kyseli tuota tuotetta, syntyisikö kaupat hänen tarjoamaansa hintaan. Ilmoitin tietenkin, että tuote on myyty. Tähänpä minä sain sitten nasevan vastauksen: "No kiitti tiedosta,mutta eikö olisi reilua ilmoittaa asiasta heti eikä viikon päästä?????". Siis HÄH! Eikait mun tarvitse ilmoittaa kaikille huutajille, että anteeksi vaan mutten myö sinulle kun hintavaraus ei ylittynyt. Oonko ymmärtänyt nyt jotenkin väärin huuto.netin säännöt?

No kyllä minulla on tapana kysyä korkeimman tarjouksen tehneeltä, että ostaako sillä hinnalla minkä olin hv:ksi laittanut.. :whistle:
Kun monesti siinä pääsee myyjää miellyttävään sopimukseen vaikkei hv mene yli.
Sitten vasta laitan uudestaan myyntiin.

Jos hv ei ylity, niin myyjällä ei ole mitään velvollisuutta alkaa kyselemään huutajilta muita tarjouksia.. Huutaja itse voisi ottaa yhteyttä ja kysellä kauppoja..

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
No kyllä minulla on tapana kysyä korkeimman tarjouksen tehneeltä, että ostaako sillä hinnalla minkä olin hv:ksi laittanut.. :whistle:

Mutta tässähän ostaja olisi tehnyt kauppoja omaan hintaansa, eikä hintavarauksen hintaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:

Sama vika Rahikaisella :) .

muoks. Mutta säännöt sanovat seuraavaa;

Ellei hintavaraus ylity, eivät tarjoukset ole sitovia kumpaankaan suuntaan. Myöskään ostajan ei tarvitse ostaa tarjoamallaan hinnalla, jos tarjous ei ylitä hintavarausta.

Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:
Mun mielestä minkäänlaista ilmoitus- tai yhteydenpitovelvollisuutta ei ole, jos hintavaraus ei ylity.

Näin munkin mielestä! Hintavaraus jäi siis todella reilusti, eikä henkilö ottanut ennen kuin nyt reilun viikon päästä yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Mä en kyllä kysele, jos korkein huuto ei ole lähelläkään hintavarausta.

Juu, toi korkeain huuto ei ollut todellakaan sinne päinkään. Eikä henkilöstö kuulunut mitään. Tosin hänellä oli 2 pistettä kertynyt vasta, joten olisiko vain vielä toimintamalli ollut hakusessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Mä en kyllä kysele, jos korkein huuto ei ole lähelläkään hintavarausta.

Juu, toi korkeain huuto ei ollut todellakaan sinne päinkään. Eikä henkilöstö kuulunut mitään. Tosin hänellä oli 2 pistettä kertynyt vasta, joten olisiko vain vielä toimintamalli ollut hakusessa.

Korkeimman huudon tehneellehän lähtee automaattisesti sähköpostiviesti tyyliin tarjosit 6?, hintavaraus oli 15?. ja myyjän yhteystiedot että voi yrittää sopia molempia osapuolia miellyttävästä hinnasta. Luulisi aloittelijankin älyävän..

Yhteistyössä