No, kumpi oikeessa? Minä vai mies?

Ei kuitenkaan niin

Aktiivinen jäsen
25.06.2008
3 613
1
36
Alkutilanne:

Me saatiin käytettyä 6 arabian lautasta anopilta kun poika syntyi. Nyt ostettiin uudet lautaset. Ajattelin laittaa huutikseen ne, mut mies soitti anopille joka haluaa ne takaisin.

Mun mielipide: naurettavaa lähteä kuskaamaan paria kippoa satoja kilometrejä, eikä lahjaa pyydetä/tarjota takaisin. Ei mua raha kiinnosta, siis niiden myyminen vaan periaate. Jos mä annan jotain lahjana niin ei se kuulu mulle enää mitään lahjalla tehdään jälkikäteen.

Miehen mielipide: tottakai äidiltään pitää kysyä haluaako se ne takaisin, anoppi vois muuten suuttua. Ja voihan anopilla olla tarve juuri noille 6 vanhalle lautaselle.

Okei, ei ehkä maailman suurin ongelma mut ihan mielenkiinnosta, mitä mieltä ootte? Mä kyllä toisaalta ymmärrän hyvin miestäkin.. Mut mites sit esim. vedenkeitin joka saatiin samalla kertaa, onko se lainassa vai kuinka mä siihen suhtaudun?

:whistle:

Musta mies on jollain tapaa oikeassa.

Jos anoppi on ajatellut hyvä hyvyyttään antaa teille ehkä arvokkaat ( ainakin tunnearvoltaan, mullakin arabiaa ja niillä kamala tunnearvo ainakin) lautaset niin miksei voisi takasin pyytää jos teille ei enää kelpaa?

no mä olen tohon tottunu. mun äiti ja isäpuoli antaa meille usein kivaa kamaa. no, sit joskus kun ollaan luopumassa niin pakko kysyä otatteko takas. ja monesti tosiaan ottavat, ei saa myydä/antaa pois... älytöntä.

Siis saitte ne alunperin käytettynä? Jos anopilla olis sitä sarjaa niin miksei niitä vois takaisinki antaa kun menee "tarpeeseen", mutta onhan ne toki kertaalleen annettu teille joten ei mulla ois tullu mieleenkään kysyä tahtooko lahjaksi annettua takaisin.. Antaisin siis takaisin ne.

Mä oon kans sitä mieltä että jos anoppi haluaa ne takaisin kun ette enää niitä tarvitse niin hänellä on oikeus ne saada. Eihän niitä tarvi varta varten lähteä viemään vaan kun teillä on sinne menoa niin viette ne mennessänne. Ei musta ongelmaa.

minäkin olisin miehen kanssa samaa mieltä. mielummin tutulle sukulaiselle takaisin joka varmaan on antanut teille arvokkaana pitämänsä lahjan, kuin että myyt ne pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
mulle tulee susta sellanen kuva, että haluat myydä ne rahan takia onhan ne arabiaa. Ehkä anoppi ajattelee susta samallatavalla.

No mä tänään huomasin että ne on Arabiaa kun oltiin roskiin heittämässä :p Siihen asti ne oli vaan rumia kippoja. Sen jälkeen ne oli rumia kippoja, joista joku olis saattanut tykätä.

Jos on saanut jotain lahjana niin ei ole mitään velvollisuutta antaa niitä takas, mut siitä loukkaantusin jos joku laittas huutikseen myyntiin lahjan minkä oon antanut,millä on tunnearvoa. Joten itse kysyisin tollasessa tilanteessa haluaako anoppi lautaset takas kun teille ei mahdu kaappeihin.

jos mä saan mun mummulta tai mutsilta jotain jota en enää myöhemmin tarvi, kysyn kyllä heiltä haluaako sen jutun takas vai laitanko eteenpäin.
Kysyin myö mummulta luvan hänen vihkisormuksen pienentämiseen ( tuli mulle vihkisormukseksi) jonka sain häneltä reilu 10v sitten.
musta ootte kumpikin oikeessa, lahjallahan saa periaatteessa tehdä mitä huvittaa, mutta mäkin kuitenkin kysyisin haluuko lautaset takas.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
mulle tulee susta sellanen kuva, että haluat myydä ne rahan takia onhan ne arabiaa. Ehkä anoppi ajattelee susta samallatavalla.

No mä tänään huomasin että ne on Arabiaa kun oltiin roskiin heittämässä :p Siihen asti ne oli vaan rumia kippoja. Sen jälkeen ne oli rumia kippoja, joista joku olis saattanut tykätä.

toi sun asenne miksi oot ne alunperin ottanu jos ne on rumia kippoja. Et ehkä osaa arvostaa anoppiasi.

Hei, vedenkeitin on ihan eri asia kuin arabian astiat

Miehes on oikeassa ja säväärässä, tosin voin hyvin kuvitella et rahankiilto silmissäs oot niitä astioita myymässä

Minä kysyisin ensin anopilta, josko hän haluaisi ne ostaa... :saint: Ja laittaisin linja-autorahtina.

Mutta molemmat olette jollain tavalla oikeassa, kumpikaan ei ole väärässä.

Alkuperäinen kirjoittaja .-.:
toi sun asenne miksi oot ne alunperin ottanu jos ne on rumia kippoja. Et ehkä osaa arvostaa anoppiasi.

:laugh: Tota, mitä sä olisit sanonut sun anopille kun se lätkäisee vanhat lautaset eteen ja onnittelee lapsesta? "kiitti, mut voitko viedä noi helkutin rumat kupit mukanas?"

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:

Sinä et niillä rikastu, joten anna nyt herranjee ne sille anopille, jolla ilmeisesti on niille suurempi tarve kuin jollain vieraalla. Mikä ongelma? Ei kaikesta kai tarvi tehdä periaatekysymystä ja kilpailua siitä kuka on oikeassa?

Yhteistyössä