No kyllä tuli todella mahtava työtarjous työkkäristä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minä"

Vieras
Mulla ennestään merkomin koulutus ja lähihoitajan perusopinnot tehtynä. Olen nyt työtön ja elokuussa lähden suorittamaan loppuun lähihoitajan koulutusta. Tuo on työkkärissä tiedossa.

No tänään tuli tuo työtarjous jossa luki näin: arvion mukaan ammattitaitosi ja muut antamasi työnhakutiedot vastaavat tämän työtehtävän vaatimuksia.

Työnä puutarhatyöntekijä kasvihuoneelle. :laugh: :laugh:

Pitäisi kuulemma viipymättä ottaa yhteys työnantajaan. Jos työ ei käy mulle, niin pitää ottaa yhteys työkkäriin.

No hemmetti vieköön! Mä olen hakenut hoitoalan töitä josta on hyötyä mulle koulutuksen loppuun saamisessa ja saan työkokemusta alalta jota aion tehdä sen jälkeen kun valmistun. Miten mua auttaa lähihoitajan työssä kasvihuoneella työskentely...

Sitäkin ihmettelen, että työkkärin avoimissa työpaikoissa tuota työpaikkaa ei ole. Ja mä tiedän, että nuoret tuonne hakee töihin siis juuri sellaiset lukiossa tai amiksessa olevat.

Oikeasti kyllä naurattaa tuo työtarjous. :D

Ei sulla ole hoitoalan koulutusta. Siksi sulle voidaan tarjota ihan mitä tahansa muutakin duunia. Eikä sulla ole oikeutta sanella, että haluat vain hoitoalan hommia.

Mä hakisin tuota duunia - varmaan ihan kiva kesätyö.

Ei sulla ole hoitoalan koulutusta. Siksi sulle voidaan tarjota ihan mitä tahansa muutakin duunia. Eikä sulla ole oikeutta sanella, että haluat vain hoitoalan hommia.

Peesi tälle. Moinen olisi mukava plussa seuraavaakin työtä hakiessa. Kyllä se ansioluettelossa näyttää paremmalta kuin työtön. :)

[QUOTE="Minä";26278877]Miten mua auttaa lähihoitajan työssä kasvihuoneella työskentely...[/QUOTE]

No tottahan kotona makaaminen on paljon hyödyllisempää ja potentiaaliset työnantajatkin kuulemma arvostavat sitä enemmän kuin työntekoa.

Merkonomin koulutus sopii kasvihuoneelle? :whistle:

Millä mä kuljen tuota työtä tekemässä 20km:n päässä kun ei ole autoa? Pyörällä säällä kuin säällä? Paskat sanon mä.

Mulle on jo suullisesti luvattuna työpaikka hoitoalalta joten en todellakaan lähde tekemään yhtään mitään muita töitä.

[QUOTE="a p";26278942]Merkonomin koulutus sopii kasvihuoneelle? :whistle:

Millä mä kuljen tuota työtä tekemässä 20km:n päässä kun ei ole autoa? Pyörällä säällä kuin säällä? Paskat sanon mä.

Mulle on jo suullisesti luvattuna työpaikka hoitoalalta joten en todellakaan lähde tekemään yhtään mitään muita töitä.[/QUOTE]
Tuo työ sopii jokaiselle, ei vaadi varmaan mitään koulutusta. Ei siis haittaa, jos on merkonomi, kokki, parturi-kampaaja tai vaikka ekonomi.

Ja se mikälie ammattisuoja kelpaa työkkärille vain muutaman kuukauden valmistumisen jälkeen. Sen jälkeen pitää ottaa vastaan mitä tahansa työtä.

Sä olet työtön työnhakija, jonka velvollisuus on ottaa vastaan tarjottu työ, jos haluat nauttia työttömyyskorvauksista. Ei sulla ole varaa sanoa, että en todellakaan mene mihinkään töihin nyt, koska tulevaisuudessa haluan hoitoalalle. Tai toki voi sanoa, mutta siitä saattaa seurata karenssi. Kun työttömyysturvaa saadakseen pitää tosiaan täyttää tietyt kriteerit, se ei ole kansalaispalkkaa.

Mene ihmeessä töihin sinne hoitoalan paikkaan, älä turhaan työttömänä ole...

[QUOTE="a p";26278942]Merkonomin koulutus sopii kasvihuoneelle? :whistle:

Mulle on jo suullisesti luvattuna työpaikka hoitoalalta joten en todellakaan lähde tekemään yhtään mitään muita töitä.[/QUOTE]

Merkonomilla ei ole nykyään mitään arvoa, kun tradenomitkin kelpaa vain kaupan kassaksi. Eli merkonomi sopii kasvihuoneelle oikein hyvin.
Aika harvalla työpaikka on naapurissa. Joten tavalla tai toisella on päästävä kulkemaan, jos meinaa töissä käydä.
Jos sulle on töitä luvattu, niin kannattaisi varmaan ilmoittaa sekin sinne työkkäriin. Koska työ alkaa?

mikset mee jatkamaan lähihoitajan koulutusta, että saat tutkinnon siitä? silloin avautuu ovia. syksyllä varmaan alkaa taas. kyl mä kesätyönä voisin tehä jotain muun alan hommaa, js se on taloudellisesti kannattavaa, mut ei cv:n takia kannata mennä tonne puutarhapaikkaan. ne on yleensä huonopalkkaisia duuneja, eikä siitä oo apua hoitoalalla.

Tuo työ sopii jokaiselle, ei vaadi varmaan mitään koulutusta. Ei siis haittaa, jos on merkonomi, kokki, parturi-kampaaja tai vaikka ekonomi.

Ja se mikälie ammattisuoja kelpaa työkkärille vain muutaman kuukauden valmistumisen jälkeen. Sen jälkeen pitää ottaa vastaan mitä tahansa työtä.

Sä olet työtön työnhakija, jonka velvollisuus on ottaa vastaan tarjottu työ, jos haluat nauttia työttömyyskorvauksista. Ei sulla ole varaa sanoa, että en todellakaan mene mihinkään töihin nyt, koska tulevaisuudessa haluan hoitoalalle. Tai toki voi sanoa, mutta siitä saattaa seurata karenssi. Kun työttömyysturvaa saadakseen pitää tosiaan täyttää tietyt kriteerit, se ei ole kansalaispalkkaa.

Mene ihmeessä töihin sinne hoitoalan paikkaan, älä turhaan työttömänä ole...

Mä olen työtön enää tämän kuukauden, jos tätäkään kuukautta loppuun. Missään en kirjoittanut, että olen työtön elokuun alkuun asti kun jatkan opiskelua. Ja työtön olen ollut vasta maaliskuun aivan lopusta lähtien ja sinäkin aikana tehnyt töitä. Työkkärissä on kyllä tiedossa mun osa-aikainen työ, mutta ei selvästikään mitään vaikutusta asiaan.

Mulla on todellakin varaa jättää hakematta tuohon työhön koska mulla on muitakin töitä.

mikset mee jatkamaan lähihoitajan koulutusta, että saat tutkinnon siitä? silloin avautuu ovia. syksyllä varmaan alkaa taas. kyl mä kesätyönä voisin tehä jotain muun alan hommaa, js se on taloudellisesti kannattavaa, mut ei cv:n takia kannata mennä tonne puutarhapaikkaan. ne on yleensä huonopalkkaisia duuneja, eikä siitä oo apua hoitoalalla.

Mitähän mä kirjoitin tuosta lähihoitajan koulutuksesta heti aloituksessa?

Kyllä välillä ihmettelen mikä ihmisiä vaivaa. Työ on kahdenkymmenen kilometrin päässä? Voi kauheaa, ihan ylitsepääsemätön este. Jos sinulle on jo oman alasi töitä tarjottu, miksi vielä roikut työttömyyskorvauksia nostamassa? Jätä ne ihmisille, jotka niitä tarvitsevat työttömyytensä tähden.

Kyllä se cv:ssäkin on parempi, kuin työtön. Kertoo halusta tehdä töitä ennemin kuin maleksia kotona. Kyllä mä palkkaisin ennemmin sellasen jolle on kelvannut muutkin työt, kuin sellaisen joka odottanut sitä työpaikkaa mitä haluaisi.
Ja noita asioita tuli vertailtua vuosi kaudet rekrytoidessa. Kyllä ne vaan merkkaa.

[QUOTE="a p";26279002]Mä olen työtön enää tämän kuukauden, jos tätäkään kuukautta loppuun. Missään en kirjoittanut, että olen työtön elokuun alkuun asti kun jatkan opiskelua. Ja työtön olen ollut vasta maaliskuun aivan lopusta lähtien ja sinäkin aikana tehnyt töitä. Työkkärissä on kyllä tiedossa mun osa-aikainen työ, mutta ei selvästikään mitään vaikutusta asiaan.

Mulla on todellakin varaa jättää hakematta tuohon työhön koska mulla on muitakin töitä.[/QUOTE]

Mikä tässä työtarjouksessa sitten on ongelmana? Oli loukkaavaa saada sellainen, koska haet hoitoalan töitä?

Jos töitä on tiedossa, niin kerrot sen haastattelussa, ja sua ei valita.

[QUOTE="vieras";26279037]Kyllä välillä ihmettelen mikä ihmisiä vaivaa. Työ on kahdenkymmenen kilometrin päässä? Voi kauheaa, ihan ylitsepääsemätön este. Jos sinulle on jo oman alasi töitä tarjottu, miksi vielä roikut työttömyyskorvauksia nostamassa? Jätä ne ihmisille, jotka niitä tarvitsevat työttömyytensä tähden.[/QUOTE]

No totta kai mä nostan työttömyyskorvausta siihen asti kunnes aloitan työt! Hei haloo!

Jos oot ilmottanut työkkärille saaneesi työtä, sekä aloituspäivämäärän, niin ei ne sieltä osoita muualle. Eri asia jos on vasta alustavasti puhuttu työnantajan kanssa, eikä ole mitään varmaa tietoa, tai et ole työkkärille ilmoittanut.

Yhteistyössä