no mikäs olis sopiva korvaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Karuski

Vieras
tytön serkkulikka tulis hoitamaan neitiä kesäksi..siis mahdollisesti kesäkuu ja heinäkuu..töitä ma -pe..asuis meillä..s´öis meillä..sais auton käyttöön..jos lähtis huvittelemaan, ni sais rahaa neidin kanssa..

..talo tarjoaa valmiiksi uima-altaat..ja uimarannan..

..mikä olis lukiolaiselle sopiva korvaus??

minä olin nuorempana hoitamassa serkkuani...

ja niemen omaan katto ja ruoka tuli automaattisesti, samoin taskurahat ja namit...
kesän lopuksi sain, toisena kesänä 300 markkaa (2kk)
ja toiselta 500mk... mutta se taisi johtua jo siitä että muutin kyseisen kesän jälkeen omaan kotiin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
olisko ideaa mikä olis sopiva könttösumma??

80-100??

Siis 80-100 euroa on sinusta ok koko kesä-heinäkuusta? Aika olematon summa minusta. Ja lukiolainen tuskin laskee yhtään miksikään, vaikka saa ruuan koska ei muutenkaan varmaan itse maksa omaa ruokaansa.

no tää asustelee omassa kodissaan vanhempien kodin lähellä..ja yritti änkyttää mulle,että sunnon vuokra pitäis saada maksettua..sanoin,että sano mulle suoraan vaan, ni mä ymmärrän mitä haetaan..joten totesinkin,että tottakai saat palkkaa meiltä..

mitä tukia hoitaja kotiin saa nuin paljon???

Mulla oli silloin joskus muinoin hoidettava n. 10 vuotias tyttö... ja iltaisin katselin 8 vuotiaan kehitysvammaisen pojan perään...

myöhemmin valmistuttani olin perheessä töissä, johon kuuluin 5 ja 3 vuotiaiden lasten hoito... lasten perushoito (ulkoilu leikit jne) + kerhoihin vienti +
kodin hoito (imurointi, ruoka, lattianpesu, vaatehuolto jne)
tunteja viikossa +-40
ja kk. palkka 700 e - verot...

no tää asustelee omassa kodissaan vanhempien kodin lähellä..ja yritti änkyttää mulle,että sunnon vuokra pitäis saada maksettua..sanoin,että sano mulle suoraan vaan, ni mä ymmärrän mitä haetaan..joten totesinkin,että tottakai saat palkkaa meiltä..

jos teet osa-aika työsopimuksen ni sehän saa sen toisen osan joko kelalta tai liitosta. mut jos maksat ns. pimeenä ni sehän on sille vain lisätuloa koska kuitenkin saa jotain työttömyysrahaa tai asumistukea yms.

..mulla ei tietoa..saako opiskelijat kesäisinkin asumistukea?? sori..en ole koskaan saanut tukia..en tiedä tälläsiä juttuja..

..eli siis..sehän sais ton meidän maksaman rahan lisärahana kaikkien muiden tukien päälle..

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja kotiin:
meille tulossa sukulaistyttö kesäksi samalla periaatteella ja saa 1070e/kk, mut se tulee tuista.

nämä tuet yksityisen hoidon tuet ja kuntalisät kolmesta lapsesta yhteensä, jos joku sitä kysyi mistä tulee

..mulla ei tietoa..saako opiskelijat kesäisinkin asumistukea?? sori..en ole koskaan saanut tukia..en tiedä tälläsiä juttuja..

..eli siis..sehän sais ton meidän maksaman rahan lisärahana kaikkien muiden tukien päälle..

Minä en kyllä ymmärrä mitä merkitystä sillä on mitä muita tukia tms. hän saa. Sinä maksat hänelle hänen tekemästään työstä eikä siihen minun mielestäni kuulu mitenkään hänen tuet ja muut. Mitäs jos hän saa rahaa omilta vanhemmillaan? Vähennätkö senkin palkasta?

meille tulossa sukulaistyttö kesäksi samalla periaatteella ja saa 1070e/kk, mut se tulee tuista.

nämä tuet yksityisen hoidon tuet ja kuntalisät kolmesta lapsesta yhteensä, jos joku sitä kysyi mistä tulee

On muuten reilua maksaa hänelle noin hyvä korvaus, koska saatte itse niin paljon noita tukia. Harva varmaan on noin reilu. :)

en mä sitä ajatellutkaan..en vaan ollut tietoinen,että kesältä saa tukia..siis opiskelijat..en kai mä nyt tyhmä ole ja kuvittele,että toinen ilmaiseksi hoitaa mun lastani..

Meillä viime kesänä MLL:n hoitaja joka sai viikossa 250e eli kuukaudessa sen 1000e jos tosta pikaseen laskee. Ei kyllä sama asia mutta kuitenkin on jotain vertailu kohtaa mitä pitäisi maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

On muuten reilua maksaa hänelle noin hyvä korvaus, koska saatte itse niin paljon noita tukia. Harva varmaan on noin reilu. :)

Kela maksaa ne suoraan hoitajalle että ei vois edes vetää välistä ;), me maksetaan tuosta summasta sitten työnantajamaksut. Tulee meille halvemmaksi kuin veisi 3 lasta hoitoon puhumattakaan miten paljon helpottaa elämää...

Alkuperäinen kirjoittaja Wilpuri:
Meillä viime kesänä MLL:n hoitaja joka sai viikossa 250e eli kuukaudessa sen 1000e jos tosta pikaseen laskee. Ei kyllä sama asia mutta kuitenkin on jotain vertailu kohtaa mitä pitäisi maksaa.

Ehdottomasti ainakin toi 1000 / KK.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilpuri:

Meillä ollut mml vahdin palkka 8.50 / h

Yhteistyössä