NO MITÄKÖHÄN V? punKKI.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja waaka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

waaka

Aktiivinen jäsen
08.07.2008
2 200
0
36
Raisio
puri kait minua |O
ei tarvinu ko mutka käyä toisella paikkakunnalla n.100 km alempana tätä "lappia" niin tuli purema ja päälle viikon mittanen flunssa.
Voi jumalauta. punane renkula siinä on ollu lähes viikonpäivät joka on kasvanu ja kasvanu ja kasvanu läpimitta hieman yli kananmunan kokonen.
:o luin jostain "isoäidin" resepti kirjasta <-- jota myydään kirjakaupoissa tai myytiin että kun siihen levittää hunajaa se auttaa. tein näin 2 päivänä ja turvotus on laskenut. Nyt punoittava kohta haalenee ja kellertää.
Ihmekkös tuo kun ekana luulin sitä jättimäiseksi finniksi ja puristelin nesteitä ulos sieltä.
Mietin että pitäskö mun mennä lääkäriin? Täällähän ne nauras ittensä kipeäksi kun sanosin että punkki puri ja asun Rovaniemellä! (vaikka tiedän tapauksia täältäkin joilla on ollut punkkeja.).
:headwall: voi vee.
Niin ja kun toi flunssa alkoi niin tais olla hieman lämpöä ja 4 eka päivänä särki jalkoja ihan sikana ja tuntu takaraivossa muutamia sekunteja kestäviä jysäyksiä niinku taju lähtis. Omituista.
:kieh: täsä saa taas pelätä henkesä puolesta kun sen tiiän ettei ne ala ees tutkimaan.

Punkin purema pitää aina hoitaa lääkärissä! Jos et hoida, voit myöhemmin halvaantua! Ja tämä on ihan totta, purema vaikuttaa vielä kymmenien vuosienkin jälkeen!

No ei nyt kukaan naura, voihan niitä punkkeja olla vaikka missä! Jos siinä tosiaan on punainen rengas (keskeltä vaalea), nii mene sinne lääkäriin. Voi jääd nivelkivut päälle sun muut jutut.

Ja ei punkin puremaa tarvi aina hoitaa lääkärissä, mutta jos siihen tulee just tollainen "pelastusrengas" ympärille, niin sitten pitää mennä, voi olla borrelioosia. Jos taas asuu ahvenanmaalla, niin sitten kannattaa olla rokote sitä Kumlingen tautia vastaan joka tapauksessa.

pää tuskin on jäänyt sisään kun revin siitä jonkun pienen mustan pisteen irti. <-- oiskohan ollu pää? muistan kyllä kun oltiin sukulaisten luona (maatilalla) missä on heidän talo ja ympärillä peltoja yhtenäänsä. Käveltiin muksujen ja vaunujen kans heinikossa ja mulla oli sortsit ja oli n. 20 lämmintä. Sitten ku mentiin sisälle niin tuntu kuin joku nipistäis just tossa kohassa ja sanoin vain huvikseni "ai joku puri minua" |O stana.

juu pittää käyvä. Voin vaan kuvitella sen puhelun jo etukäteen ku tosiaan ne on sellasia "Jaa ei sulla mitään ole, ota buranaa ja tuu 100 vuojen päästä uuestaan jos ei lopu" <-- ukolla oli keuhkokuume ja sanovat että ei sulla mitään oo ota buranaa ja koita parantua. meni yksityiselle ja joha pomppas! :kieh:

Aivan selvästi punkin purema. Käyppä heti lääkärissä, että saat lääkityksen. siitähän voi olla vakaviakin sairauksia, ellei sitä hoideta heti asianmukaisesti.

Joka punkin puremaa ei tarvitse lääkärissä näyttää, mutta jos tulee noita renkaita sen ympärille niin se on borrelioosia. Ja se taas on aina hoidettava pitkällä antibiootti kuurilla

Yhteistyössä