No mitäs mieltä meidän hääkutsun tekstistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minustakin tuo lapsista kaunein kohta kuulostaa aika ylimieliseltä, mutta en mä loukkaantuis tietenkään jos kutsun saisin, itse en vaan valitsisi tuollaista. :) Onnea päivällenne!

[QUOTE="eee";24252579]No ensinnäkin koko tuo runo kuulostaa aika lailla itse keksityltä ja lapselliselta. Kaunein sitä, kaunein tätä.

Kuulostaa hassulta, että lapsen tärkein ominaisuus tuntuu olevan kauneus. Kuulostaa myös hassulta, että te uskotte pystyvänne pykäämään maailmaan kaikkia muita kauniimman lapsen.

Aiotteko hankkia vain yhden lapsen, kun tuo lapsi on yksikössä? Muuten kai sen pitäisi olla muodossa "lapsista kauneimmat"?

Onko kiva kuulla sitten jatkuvasti sukulaisten kyselyjä asiasta, että milloinkas se lapsi nyt sitten putkahtaa maailmaan? Kun kerran heidän on jo annettu ymmärtää, että lapsi on tulossa.

Entä jos ette onnistukaan saamaan ollenkaan lapsia?[/QUOTE]

Olen hiljattain plussannut.

Otatkohan sä tuon runon vähän liian vakavasti? :D ehdotan pientä hölläämistä.

Vaikka edelleen, oma lapsi on kaikkein kaunein vanhemmalle, uskon niin. Eikä se käsitä pelkkää ulkokuorta, vaan vanhemmalle se oma lapsi on kaunein kaikilla tavoilla. Kannattaa ehkä opetella lukemaan runoja enemmän, ei sitä lueta kuin lakitekstiä. Selvästi et saa runosta mitään kiinni, ehkä mikään siinä ei kosketa sun elämää. :)

[QUOTE="eee";24252579]No ensinnäkin koko tuo runo kuulostaa aika lailla itse keksityltä ja lapselliselta. Kaunein sitä, kaunein tätä.

Kuulostaa hassulta, että lapsen tärkein ominaisuus tuntuu olevan kauneus. Kuulostaa myös hassulta, että te uskotte pystyvänne pykäämään maailmaan kaikkia muita kauniimman lapsen.

Aiotteko hankkia vain yhden lapsen, kun tuo lapsi on yksikössä? Muuten kai sen pitäisi olla muodossa "lapsista kauneimmat"?

Onko kiva kuulla sitten jatkuvasti sukulaisten kyselyjä asiasta, että milloinkas se lapsi nyt sitten putkahtaa maailmaan? Kun kerran heidän on jo annettu ymmärtää, että lapsi on tulossa.

Entä jos ette onnistukaan saamaan ollenkaan lapsia?[/QUOTE]

Meristä kaunein *
on vielä purjehtimatta. *
Lapsista kaunein *
on vielä syntymättä.
Päivistä kauneimmat *
ovat vielä elämättä. *
Sanoista kaunein *
jonka haluan sinulle sanoa, *
se on vielä sanomatta

niin eihän sitä tiedä llähtevätkö merille purjehtimaan ja onko elämä avioliitossa sitten kauneimpia päiviä :laugh:
HYVÄT IHMISET tuo on runo...haaveita saa olla...

[QUOTE="aloittaja";24252618]Olen hiljattain plussannut.

Otatkohan sä tuon runon vähän liian vakavasti? :D ehdotan pientä hölläämistä.

Vaikka edelleen, oma lapsi on kaikkein kaunein vanhemmalle, uskon niin. Eikä se käsitä pelkkää ulkokuorta, vaan vanhemmalle se oma lapsi on kaunein kaikilla tavoilla. Kannattaa ehkä opetella lukemaan runoja enemmän, ei sitä lueta kuin lakitekstiä. Selvästi et saa runosta mitään kiinni, ehkä mikään siinä ei kosketa sun elämää. :)[/QUOTE]

Joo, ehkä se ei sit kosketa, tai ainakaan ei ole pätkääkään minun makuuni tuo runo. Kuulostaa omaan korvaan itse väkisin väännetyltä.

Taisi täällä kyllä joku muukin olla kanssani samaa mieltä tuosta lapsikohdasta... ;) Mielipiteitähän kyselit, tässä niitä nyt on.

Poikkean varsinaisesta aiheesta vähän. Olet juuri plussannut, onko raskaus kuitenkin siinä vaiheessa että olette valmiita julkistamaan sen kun utelijaat sukulaiset laskevat 1+1 luettuaan kutsutekstin? Huomioittehan tämän, koska kyselyitä varmasti tulee ja silloin ei enää "paeta".

[QUOTE="juu";24252622]Ap kysyi mielipidettä ja nyt ei kestä sitä että kutsu kuulostaa lapselliselta ja ylimieliseltä...[/QUOTE]

Miten niin? :D kunhan kysyin vähän perusteluja. En ymmärrä miksi jollekkin on ongelma että joku pitää omaa lastansa kauneimpana. En mä vaan tuosta osaisi loukkaantua :) Ja tuo on kumminkin vain runo kutsukortissa, ehkä sen perusteella ei kannata tehdä päätelmiä että mennään naimisiin i-kirjaimen takia tai tärkeintä meille olisi lapsen ulkonäkö :D

Vielä sitä lapsikohtaa mietitään. Mulle tuli ekana siitä mieleen ajatus, että tässä on kyseessä todella nuori pari.

Ei ole tarvinnut kärsiä lapsettomuudesta tai mistään lapsen ulkonäköön liittyvistä ongelmista ainakaan. Se on suloista ja antaa niin olla. Ei naimisiin mennessä tarvitsekkaan runossa olla että ehkä saamme lapsen ilman vuosien tuskaa ja ehkä hänjää henkiin eikä sairasta mitään tosi vakavaa ja ehkä hänellä ei ole kolmea silmää tai pattia otsassa jne.

Rakastuneelle annetaan anteeksi moinen, eikös vaan! :)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="nellie";24252626]Meristä kaunein *
on vielä purjehtimatta. *
Lapsista kaunein *
on vielä syntymättä.
Päivistä kauneimmat *
ovat vielä elämättä. *
Sanoista kaunein *
jonka haluan sinulle sanoa, *
se on vielä sanomatta

niin eihän sitä tiedä llähtevätkö merille purjehtimaan ja onko elämä avioliitossa sitten kauneimpia päiviä :laugh:
HYVÄT IHMISET tuo on runo...haaveita saa olla...[/QUOTE]

:D juu tuohan tarkoittaakin kirjaimellisesti merillä purjehtimista :P

Poikkean varsinaisesta aiheesta vähän. Olet juuri plussannut, onko raskaus kuitenkin siinä vaiheessa että olette valmiita julkistamaan sen kun utelijaat sukulaiset laskevat 1+1 luettuaan kutsutekstin? Huomioittehan tämän, koska kyselyitä varmasti tulee ja silloin ei enää "paeta".

Ei aiota sen enempää julkistaa, sen näkee sitten häissä jos näkee mahasta. Joka tapauksessa sen voi ajatella että lapsista haaveillaan, lapset on vielä syntymättä :)

Hyvät ihmiset, jos tulette kysymään mielipiteitä foorumilta, jossa on mahdollisuus kirjoitella anonyymisti niin koittakaa kestää myös ne negatiiviset kommentit.

Minun mielestäni tuo lapsikohta kuulostaa siltä, että vain avioliitossa saa tai voi tehdä lapsia :D
Mutta teidän häät, kutsut jne. saattehan laittaa mitä haluatte.

Hyvät ihmiset, jos tulette kysymään mielipiteitä foorumilta, jossa on mahdollisuus kirjoitella anonyymisti niin koittakaa kestää myös ne negatiiviset kommentit.

Minun mielestäni tuo lapsikohta kuulostaa siltä, että vain avioliitossa saa tai voi tehdä lapsia :D
Mutta teidän häät, kutsut jne. saattehan laittaa mitä haluatte.

Mä en mielestäni ole lytännyt kenenkään mielipidettä, olen vain kysynyt perusteluja. Kiitos mielipiteestä :) Mun mielestä se taas kuulostaa siltä että noita asioita ei vain ole vielä tapahtunut, mutta niistä haaveillaan.. ja yhden kohdan toteenkäymistä vieraat kutsutaan todistamaan.

[QUOTE="aloittaja";24252666]Ei aiota sen enempää julkistaa, sen näkee sitten häissä jos näkee mahasta. Joka tapauksessa sen voi ajatella että lapsista haaveillaan, lapset on vielä syntymättä :)[/QUOTE]

Laitappa ap kone kiinni ja teette just sellaisen kutsun kun itse haluatte! Vaikka laittaisitte pelkän ajan ja paikan kuten moni palstalainen neuvoo mielipiteet jakautuvat varmasti. Se on teidän päivänne hiiteen muut!

[QUOTE="aloittaja";24252654]:D juu tuohan tarkoittaakin kirjaimellisesti merillä purjehtimista :P[/QUOTE]

no niimpä...ei tätä runoa kannata niin kirjaimellisesti muutenkaan ottaa.

Munkin korvaan särähtää tuo lapsi osio.... jos raskaus on alussa niin oletko ottanut kaikessa ilon huumassasi huomioon, että voit saada vaikkapa keskenmenon ennen häitä... tai lapsi todetaan jotenkin vaikeasti vammaiseksi ennen häitä.. Sitten jos et tätä asiaa ole ehtinyt käsittelemään ennen häitä ja ihmiset pukkaa kysymään, etttä millonkas se kaunein sitten syntyy niin sinä et siihen osaa muuta sanoa kun päästät hirveen märyn... Jopa tuntuu silloin kivalta tuo runo... :/ Joten en kyllä laittais tuollaista "vinkkiä" mihinkään hääkutsuun...

Ja toisekseen... ei auennnu tuo i-juttukaan mulle... Kaverit laitto sellasen hääkutsut aikanaan, missä oli kolmella eri tavalla laitettu tuo "me mennään naimisiin läpä läpä" ja tuli sellanen olo, että "ARGH". Persoonallinen saa olla, mutta älyvapaa... nöyp...

[QUOTE="mielipide";24252811]Munkin korvaan särähtää tuo lapsi osio.... jos raskaus on alussa niin oletko ottanut kaikessa ilon huumassasi huomioon, että voit saada vaikkapa keskenmenon ennen häitä... tai lapsi todetaan jotenkin vaikeasti vammaiseksi ennen häitä.. Sitten jos et tätä asiaa ole ehtinyt käsittelemään ennen häitä ja ihmiset pukkaa kysymään, etttä millonkas se kaunein sitten syntyy niin sinä et siihen osaa muuta sanoa kun päästät hirveen märyn... Jopa tuntuu silloin kivalta tuo runo... :/ Joten en kyllä laittais tuollaista "vinkkiä" mihinkään hääkutsuun...

Ja toisekseen... ei auennnu tuo i-juttukaan mulle... Kaverit laitto sellasen hääkutsut aikanaan, missä oli kolmella eri tavalla laitettu tuo "me mennään naimisiin läpä läpä" ja tuli sellanen olo, että "ARGH". Persoonallinen saa olla, mutta älyvapaa... nöyp...[/QUOTE]

Sulta mä kysyisin että oletko sitä mieltä että esim. vammainen lapsi ei olisi omille vanhemmilleen se kaikkein kaunein lapsi?

Mielestäni runonne on hyvä. Ja kun korjaat tuon avoliitto/avioliitto kohdan selvemmäksi kuten sait neuvoja, sekin on kiva. En ymmärrä, miksi palstan henki on muuttunut todella negatiiviseksi ja jatkuvaksi riidankylvämiseksi, aivan kun se olisi jokaisessa keskustelussa itsetarkoitus....

En kyllä usko että sukulaiset ja tuttavamme olisivat niin uunoja että takertuvaisivat samalla tavalla tuohon lapsista kaunein kohtaan, mutta ehkä muutankin sen ja laitan että lapsista rakkain on vielä syntymättä. Toki joku nyt närkästyy että eikö se toinen lapsi sitten ole yhtä rakas!!!1??+ :D

[QUOTE="aloittaja";24252819]Sulta mä kysyisin että oletko sitä mieltä että esim. vammainen lapsi ei olisi omille vanhemmilleen se kaikkein kaunein lapsi?[/QUOTE]

On varmasti kaunein...mutta ei sellainen asia varmasti ihan olankohautuksella mene kuitenkaan ja sitten hymy pyllyssä sekunnin päästä... vai mitä mieltä itse olet? Osaatko olla häissä sitten sinut sen asian kanssa.. .tai sen keskenmenon? Eläkä nyt ota tätä sillä, että "miksi pitää tuollaisia ajatella ja olla negatiivinen"... se on vaan elämää ja näitä tapahtuu... siksi kysyn...

Yhteistyössä