No mitäs tekisit jos kaverisi jolla on koira

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entäs tällanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entäs tällanen

Vieras
tulisi sen koiransa kanssa teille, ja sinä olisit tehnyt jotain ruokaa, sanotaan nyt vaikka makaronilaatikkoa. Niin kaverisi ottaisi kaapista ison lautasen ja lappaisi sen täyteen sapuskaa mutta antaisikin sen koiralleen?

Ja ei, mulle ei ole noin käynyt, muistui vaan mieleen yksi tuttava jonka joku koirallinen kaveri oli noin toiminut...

Sieppaisin äkkiä lautasen, ennenkuin koira siihen koskee.
Siirtäisin sen makaroonilaatikon, jonkun vanhan kannen päälle ja antaisin sitten koiralle.
En pysty käyttämään astiaa, joka on ollut eläimen ruokakuppina.

Jos tuota laatikkoa mietit, niin syötäväksihän se on tehty, teen aina sen verran ruokaa, että riittää varmasti kaikille
Joten kyllä siitä elukallekin riittää

[QUOTE="Hanna";30413960]Sieppaisin äkkiä lautasen, ennenkuin koira siihen koskee.
Siirtäisin sen makaroonilaatikon, jonkun vanhan kannen päälle ja antaisin sitten koiralle.
En pysty käyttämään astiaa, joka on ollut eläimen ruokakuppina.

Jos tuota laatikkoa mietit, niin syötäväksihän se on tehty, teen aina sen verran ruokaa, että riittää varmasti kaikille
Joten kyllä siitä elukallekin riittää[/QUOTE]
No lähinnä minä sitä kun sillä ihmisellä oli sellanen vasikan kokoinen jättikoira... johan se vissiin söi puolet siitä koko lootasta.. sitäpaitsi se ihminen olis voinut etukäteen sanoa että koirakin tarvii ruokaa, niin kenties sille olisi ollut antaa vaikka ihan oikeaa koiranruokaa?

Se koira ei tule mun kynnyksen yli missään tapauksessa. Jos kaverille on ongelma jättää koira autoon tai pihalle ei tuu kaverikaan mun kynnyksen yli. Se koira ei myöskään syö mitään mun ruokia, ruokkikoon kaveri eläimensä kotonaan

Näin kolmen koiran omistajana ja paljon koirallisia tuntevana, en osaa mitenkään kuvitella tuollaista tilannetta. Olen tottunut siihen, että asioista ylipäätänsäkin puhutaan eikä vain tuppisuuna tehdä. Jotenkin vaikuttaa todella väritetyltä koko stoori.

Kyllä meiltä liikenee tarjottavaa ihan kaikille, mutta eväs ja juoma on kullekin lajille omanlaistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30414344:
Näin kolmen koiran omistajana ja paljon koirallisia tuntevana, en osaa mitenkään kuvitella tuollaista tilannetta. Olen tottunut siihen, että asioista ylipäätänsäkin puhutaan eikä vain tuppisuuna tehdä. Jotenkin vaikuttaa todella väritetyltä koko stoori.

Kyllä meiltä liikenee tarjottavaa ihan kaikille, mutta eväs ja juoma on kullekin lajille omanlaistaan.

Koko ikäni koirakokemuksella on pakko sanoa samaa. En ole vastaavaan koskaan törmännyt. Toisaalta en ole törmännyt siihenkään että lasten kanssa kyläilevä tuttava menee mitään kysymättä lasteni vaatekaapille etsimään omalle muksulleen sopivaa vaatetta. Tai ilman lasta liikkeellä oleva tuttava noin vain marssii vaikka baarikaapille ja alkaa sieltä valikoimaan itselleen juotavaa.

Kyllä meiltä löytyy ruokaa kaikille, paukutkin voidaan tarjota ja vieraan lapselle löytyy puhdasta vaatetta joko lainaan tai ihan omaksi. Jos ei käytännöt ole etukäteen tutut niin on kuitenkin kohteliasta ensin esittää asiansa isäntäväelle ja odottaa että hän tarjoaa ratkaisua.

Jos on kuitenkin tuttu juttu että tuo koira syö samaa ruokaa kuin ihmiset ja tähän on varauduttu niin miksei se läheinen ihminen sitten voisi omatoimisesti ottaakin tuosta koiralleen ruuan. Meillä kylläkin koirilla on tapana syödä vasta isäntäväen jälkeen ja yleensä kotiruokaa syövien ravinto koostuu siitä mitä ihmisiltä jää yli. Ei niin että ensin otetaan koiralle ruoka ja ihmiset syö sitten sitä mitä jää jäljelle.

Se on mielenosoitus siitä, että koiranomistaja on pettynyt kun oli laitettu vain tavallista arkiruokaa, vaikka hänen vierailunsa pitäisi olla kaikille juhlatapahtuma. Tai sitten hän ei ole koskaan saanut hyvää makaroonilaatikkoa, on kasvissyöjä tms.

Olen koiraihminen ja tunnen paljon koirallisia, mutta enpä koskaan ole moiseen törmännyt.

Mutta jos nyt tuollainen tapaus eteen sattuis, niin varmaan vaan toteaisin vähän ihmeissäni että "jaa, sillä taitaa olla kova nälkä vai". Enpä jaksaisi suuttua tai loukkaantua jostain makaroonilaatikosta ja lautasesta...

Kyllä mä pikkuisen katsoisin kieroon ja huomauttaisin asiasta. Ottaisin myös sen lautasem veke ja pistäsin muuhun kippoon. Eli antaisin varmaan sen koiran syödä sen kerran, koska säälisin sitä reppanaa, joka ei vissiin kotona saa ruokaa? Vai mikä muu voi olla syy siihen, että pitää elukka toisen, ihmisille tarkoitetulla ruualla syöttää? Voisin jopa tästä syystä vähän käydä tarkkailemassa sitä koiraa ja sen koiran kotioloja...

Se koira ei tule mun kynnyksen yli missään tapauksessa. Jos kaverille on ongelma jättää koira autoon tai pihalle ei tuu kaverikaan mun kynnyksen yli. Se koira ei myöskään syö mitään mun ruokia, ruokkikoon kaveri eläimensä kotonaan

Sama tämä.

Minulla on lapsiin hieman samanlainen suhtautuminen, meillä on monta isohkoa koiraa ja vaikka ovatkin rauhallisia, niin on se aina vaaranpaikka. Mutta en telkeä niitä omassa kodissaan minnekään vierailun ajaksi myöskään ja siitä periaatteesta pidän kiinni. Meillä on myös hyvin lapsivaarallinen koti, ihan siis rakenteiden puolesta; on sisäportaita, teräviä kulmia yms. Ja inhoan inhoan inhoan sitä kun lapset lääppii ja sotkee joka paikan, likaiset kädet on kamalinta mitä tiedän, edes isot koirat ei saa sellaista sotkua aikaan. Ja vaippaa ei sitten missään oloissa vaihdeta missään sängyllä, sohvalla, pöydällä yms. Ja sitten jos menisit sanomaan noin, niin auta armias mikä älämölö siitä tulisi. Vieraiden lapset ovat kuitenkin minulle yhtä yhdentekeviä kuin koirani muille, vaikka minulle ne ovatkin koko maailma. Ja ei, en vie niitä kuin koiristani pitäviin kyläpaikkoihin. Koiravastaisten ihmisten kanssa en edes halua olla tekemisissä.

Sanoisin, ettei sitä kannata antaa koiralle, koska siinä on kuitenkin melko paljon mausteita ja etenkin suolaa, jota koirille ei passaisi antaa.

Ohjeistaisin kaveria vetämään sen lootan omaan naamaansa ja antamaan koiralleen kaapista löytyvää, koirille tarkoitettua ruokaa.

Koira ei tulisi meille sisälle. Saisi kyllä viedä sitä ruokaa halutessaan koirallekin (sikäli mikäli sitä ihmisten syötyä jäisi) mutta esim.autoon tai missä sitten koiraa pitäisikään vierailunsa ajan.

Minulla on lapsiin hieman samanlainen suhtautuminen, meillä on monta isohkoa koiraa ja vaikka ovatkin rauhallisia, niin on se aina vaaranpaikka. Mutta en telkeä niitä omassa kodissaan minnekään vierailun ajaksi myöskään ja siitä periaatteesta pidän kiinni. Meillä on myös hyvin lapsivaarallinen koti, ihan siis rakenteiden puolesta; on sisäportaita, teräviä kulmia yms. Ja inhoan inhoan inhoan sitä kun lapset lääppii ja sotkee joka paikan, likaiset kädet on kamalinta mitä tiedän, edes isot koirat ei saa sellaista sotkua aikaan. Ja vaippaa ei sitten missään oloissa vaihdeta missään sängyllä, sohvalla, pöydällä yms. Ja sitten jos menisit sanomaan noin, niin auta armias mikä älämölö siitä tulisi. Vieraiden lapset ovat kuitenkin minulle yhtä yhdentekeviä kuin koirani muille, vaikka minulle ne ovatkin koko maailma. Ja ei, en vie niitä kuin koiristani pitäviin kyläpaikkoihin. Koiravastaisten ihmisten kanssa en edes halua olla tekemisissä.

Lapsi on ihminen ja ylempänä kuin koira. Koira on AINA jokaisen ihmisen alapuolella.

Pidän itsekin koirista, mutta en mitenkään ymmärrä tuollaista, että verrataan lapsia ja koiria. Ne on kaksi täysin eri asiaa! Suorastaan kuvottavaa verrata lapsia ja eläimiä.

Oletko säkin ollut lapsena samalla tasolla kuin eläimet eli ihmisten alapuolella?

Lapsi on ihminen ja ylempänä kuin koira. Koira on AINA jokaisen ihmisen alapuolella.

Pidän itsekin koirista, mutta en mitenkään ymmärrä tuollaista, että verrataan lapsia ja koiria. Ne on kaksi täysin eri asiaa! Suorastaan kuvottavaa verrata lapsia ja eläimiä.

Oletko säkin ollut lapsena samalla tasolla kuin eläimet eli ihmisten alapuolella?

Toi puhui kuitenkin vissiin omasta kodistaan, ei koko yhteiskunnasta.

Mä olen aina tykännyt lapsista ja halunnut lapsia, silti mulle on itsestäänselvää ettei kaikki koe näin ja jonkun mielestä ne lapset voi olla tosi ärsyttäviä ja vastenmielisiäkin. Eikä vanhemmat aina paranna tilannetta omalla toiminnallaan vaan sen Nico-Petterin saatetaan antaa sotkea ja riehua siellä kyläpaikassa ihan vapaasti kun se nyt sattuu olemaan niin vilkas ja touhukas.

Se on outoa jos koiranomistaja nostaa koiransa lapsensa yläpuolelle, mutta toisaalta siellä omassa kodissaan se lapseton koiranomistaja saa pitää koiraansa tärkeämpänä kuin vieraita lapsia. Häntä voi ottaa päähän ne lapsivieraat ja hän voi tuntea halua sanoa kylään tuleville vanhemmille samat sanat kuin monet sanovat koiranomistajalle: "meille ei oteta koiria sisälle". Harva sitä kuitenkaan sanoo koska tietää mikä meteli tuosta syntyisi.

Ihan samoin kuin koiranomistajien tulee kunnioittaa kyläpaikkaansa, selvittää onko koira ylipäätään tervetullut sinne ja huolehtia ettei koira aiheuta mitään häiriöä tai sotkua toisen kodissa, voisi myös vanhemmat asettua sen lapsettoman tuttavan asemaan ja miettiä haluaisiko tämä ehkä välillä tavata ilman lapsia tai ainakin huolehtia siitä ettei lasten kyläilystä aiheudu harmia isäntäväelle.

No, en kyllä tykkäis yhtään, jos noin tehtäisiin :D Oispa jotenki tosi röyhkeetä. Olisin varmaan tyrmistynyt, enkä osaisi tehdä yhtään mitään. MUTTA jos tää ko. henkilö ei tekisi noin, mä saattaisin itse kysäistä (mikäli sitä makaroonilaatikkoa olisi tosi paljon), että saako hänen koiralleen sitä antaa.

Hakisin koiran omistajalle kulhollisen koiran ruokaa :D jos vieraan elukka syö ihmisten ruuat, niin sitten omistaja voi varmaan syödä koiran ruuat. En laita vieraille ruokaa sillä ajatuksella että kaikki vieraiden elukatkin syövät samasta satsista.