No mites sitä pottailua nyt sitten oikeesti pitäs harjotella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoopo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoopo

Vieras
Neiti 1v6kk, ei osaa kertoa millon on hätä. Potalla käydään aamulla, päikkäreiden jälkeen ja illalla sekä vaipanvaihdon yhteydessä. Ei käy potalla mielellään, yleensä nostaa mellakan kun sen sinne vie. Joskus pottaan tulee pisu, usein ei mitään. Kakka tulee aina vaippaan. Hirmuista painostusta on vähän joka puolelta, että ton ikäsen pitäs jo alkaa olla päiväkuiva. Nii että miten mun nyt pitäs toimia, että neiti oppis ilmasemaan hädän ja yhdistään sen pottaan?

Mä en jaksais noin pienen kanssa vielä harjoitella.

Potta voisi olla vessan nurkassa, ja aika ajoin voisin lapsen sinne laittaa/saisi mennä itse. Sen kummallisempaa "harjoittelua" en puolitoistavuotiaan kanssa tekisi.

Ensinnäkin noin pienen ei tarvitse olla päiväkuiva! Toiseksi, jos haluatte aloittaa harjoittelun niin juuri noinhan se menee kuten olette tehneetkin.
Älä vaan pakota lasta potalle ettei tule kammoa. Joten jos nostaa mellakan niin anna olla

Ai pitäs olla vai?

Voin vaikka vannoa, et ei tule meillä olemaan. Mutta en ota siitä stressiä. Oppii se ennen pitkää eikä lasta voi mun mielestä tossa asiassa painostaa tai hoputtaa. ;)

Jotta nou stressi teillekin, kyllä se siitä. Joskus. :D

Siinä kaksi vuotiaana. Jos aika on otollinen, lapsi oppii kuivaksi hetkessä. Ei siis ole mitään hyötyä pottailla jonkun 8kk kanssa joka ei asiaa ymmärrä eikä voi siis oppia kuivaksi. Sanot vaan kyselijöille suoraan ettei muutkaan tämänikäiset kuivia ole.

no, meillä lapsi on kaks vuotta, ja edelleen vaippaan tehdään kaikki.. potalle ei poika suostunut ollenkaan, raivarit veti kun yritinki ehottaa potalle menoa.. nyt kun olen antanut ajan kulua ja jättänyt painostuksen pois on alkanut potta vähän kiinnostaa, välillä jopa istumassa käydään. Jospa sinne joskus jotain tulisi..

Tympäsee oma äitini, itse kun olen oppinut potalle 1v:nä(?) niin äitini on kovasti kyselemässä että joko oma vuotiaani on kuiva.. Lieköhän aika kullannut nuokin muistot.

Meillä poju oli 2-vuotias kun alettiin "suunnitella" vaipan pois jättämistä. Mutta siinä vaiheessa poju ei suostunut millään istumaan potalle ilman vaippaa.
Pari kuukautta myöhemmin jätin vain vaipan pois ja kerroin pojalle että nyt käyt sitten potalla pissalla. Laitoin potan olohuoneeseen, jotta siihen pääsee helposti ja nopeasti kesken leikkienkin. Pitkin päivää muistuttelen potalla käymisestä ja nyt on pari viikkoa kotona ollut jo lähes päiväkuiva (harvoin sattuu vahinkoja). Kyläillessä edelleen on vaippa kun ei osaa puhua poika vielä eikä monikaan varmaan tykkäis pisusta sohvalla...

Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Tympäsee oma äitini, itse kun olen oppinut potalle 1v:nä(?) niin äitini on kovasti kyselemässä että joko oma vuotiaani on kuiva.. Lieköhän aika kullannut nuokin muistot.

no toikin "1vee" on laaja käsite... 1v-1v11kk :)

Meidän tyttö on 2 v 7 kk ja ennen kesäkuuta hän ei ollut halukas pottailemaan juuri ollenkaan, enkä halunnut/jaksanut pakottaa häntä pottailemaan väkisin. Päätin, että alan teho-opettamaan häntä kesälomani alettua kesäkuussa ja kuinkas kävikään: tyttö on täysin kuiva tällä hetkellä, yölläkään ei tarvitse enää vaippaa. Eli ei kannata väkisin yrittää, jos lapsi ei ole siihen halukas. Siinä menettää turhaan itse hermonsa ;)

Yhteistyössä